جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

احتمال صرف نظر مسکو از حق وتو در پرونده سوریه

يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۲۵
کد مطلب: 314721
خبرگزاري ايتارتاس روسيه روز شنبه در خبري فوري از استكهلم به نقل از يك مقام ارشد روس آورده است كه بعيد نيست مسكو بخواهد از استفاده از حق اصولي وتو در شوراي امنيت سازمان ملل در پرونده سوريه صرف نظر كند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، اين گزارش به نقل ازسرگئي ايوانفرئيس كاركنان رياست جمهوري روسيه آورده است:قرارنيست مسكو هميشه ازحق اصولي استفاده از وتو در شوراي امنيت سازمان ملل استفاده كند.

وي يك كنفرانس خبري در حاشيه دهمين كنفرانس موسسه مطالعات راهبردي بين المللي لندن در استكهلم در پاسخ به سوالي در باره امكان وتو كردن پرونده سوريه در اين شورا گفت:همانگونه كه ولاديمير پوتين رييس جمهور روسيه نيز در اجلاس بين المللي مباحثات باشگاه والداي گفته بود استفاده از حق وتو حق اصولي روسيه است ولي چنانچه اجماع نظر آشكار و صادقانه اي براي تعيين مجرم واقعي استفاده كننده تسليحات شيميايي در سوريه صورت گيرد،موضوع تغيير خواهد كرد.

وي ضمن تاكيد براينكه ابتدا بايداين امر(مجرم واقعي) اثبات شود افزود: چنانچه تغييري در وضعيت فعلي(نامشخص بودن مجرم واقعي)صورت نگيرد مسكو همچنان برموضع قبلي خود استوارخواهد ماند.
يادآوري مي شود ايوانف در پاسخ به سوال ديگري گفت كه چنانچه روزي مسكو روزي بشار اسد رئيس جمهور سوريه دروغ گفته است،‌ ممكن است موضع خود را در قبال دمشق تغيير دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
حق اصولي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟