پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

شکایت علیه مرسی به اتهام قاچاق بنزین!

شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 314718
منابع مصری از ارائه شکایت علیه رئیس جمهور برکنار شده مصر به اتهام قاچاق بنزین به غزه و وارد آوردن خسارت به اقتصاد این کشور خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «طارق محمود» مشاور حقوقی جبهه مردمی موسوم به «جبهه مخالف اخوانی شدن مصر» در ابلاغیه‌ای به شماره 1931 مربوط به سال 2013 به دادستانی، علیه «محمد مرسی» به اتهام ایجاد بحران و کمبود شدید مواد نفتی در کشور در زمان ریاست جمهوری‌اش که به بحران در حمل و نقل و ازدحام شدید در ایستگاه‌های سوخت منجر شد، شکایت کرد.

در این ابلاغیه آمده است که مرسی همچنین باعث قطعی برق در نتیجه از کار افتادن نیروگاه‌ها به دلیل نبود مواد نفتی لازم در این نیروگاه‌ها شده بود و پس از سقوط نظام اخوان المسلمین حقایق روشن و مشخص شد که علت اصلی این بحران‌ها صدور دستورات مستقیم مرسی برای انتقال مواد نفتی به نوار غزه تحت حاکمیت دولت حماس بوده است.

در این ابلاغیه همچنین اشاره شده است که در جریان عملیات ارتش هزاران تن مواد نفتی که برای انتقال به نوار غزه به دستور مرسی آماده شده بود، کشف شد.
محمود در این ابلاغیه خود خواستار مجازات مرسی بر اساس ماده 113 قانون مجازات و احضار وی جهت انجام تحقیقات درباره این جرم شد.

وی همچنین خواستار آن شد تا مهندس «اسامه کمال» وزیر اسبق نفت را به منظور تائید گفته‌های قبلی خود در خصوص صدور دستور مرسی برای انتقال مواد نفتی به نوار غزه که در رسانه‌های خبری نیز منتشر شد، احضار کنند.

وی با اشاره به اینکه ضروری است همه گزارش‌ها و اسناد از دو وزارت نفت و دارائی جمع‌ آوری شود، تاکید کرد که اسناد بدست آمده نشان می‌دهد واردات بنزین و گازوئیل سال گذشته و در دوره ریاست جمهوری مرسی، بیشتر از مصرف داخلی یعنی 3 میلیارد دلار گازوئیل و 200 میلیون دلار بنزین بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *