چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

آغاز به کار اولین رادیوی مجازی دفاع مقدس

شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 314655
جعفری، مدیر کل طرح، برنامه و نظارت معاونت صدا با اعلام خبر آغاز بکار اولین رادیوی مجازی دفاع مقدس از فردا گفت:‌ از طریق سایت ایران صدا ، لینک رادیو حماسه می‌توان این برنامه‌های این رادیو را شنید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نشست رسانه‌ای افتتاح شبکه رادیویی اینترنتی دفاع مقدس امروز شنبه ۳۰ شهریور با حضور نورالدین جعفری مدیر کل طرح، برنامه و نظارت معاونت صدا، خدابخش مدیر روابط عمومی معاونت در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.

نورالدین جعفری با اشاره به نقش رادیو در دفاع مقدس گفت: رادیو پس از سال‌های جنگ سعی کرد برنامه های ثابتی تولید کند تا به پاسداشت جانفشانی های رزمندگان پرداخته و به ارزش های انقلاب و جنگ توجه کند.

وی افزود: اخیرا صوفی دستور تشکیل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس را داد. این دفتر با همکاری شبکه های رادیویی و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس زمینه هایی ایجاد کرد تا با توجه به کمیت، برنامه های با کیفیتی تولید کند.

مدیر کل طرح، برنامه و نظارت معاونت صدا با اشاره به برنامه‌های دفتر برنامه ریزی و هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: در این دفتر ۲۱ عنوان برنامه تولید شد که روزانه ۴۰ ساعت از آنها در شکل های مختلف از شبکه‌های رادیویی پخش می‌شود.

جعفری اضافه کرد: شبکه های رادیویی روزانه ۵۰۵ ساعت برنامه پخش می‌کنند. این برنامه‌ها در قالب ۴۶۵ برنامه با ۱۱۰۰ عنوان پخش می‌شود. با این برنامه‌ها میزان مخاطبان رادیو به ۲۹.۲ درصد رسیده است که رضایت انها بیش از ۸۰ درصد است.

وی با اشاره به آمار برنامه های تولیدی هفته دفاع مقدس گفت: ۵۲ درصد از برنامه های هفته دفاع مقدس زنده و ۴۸ درصد تولیدی است. «یادمان باشد»، «همین حوالی» و «سروهای سبز» از جمله برنامه‌های رادیو ایران است. شبکه تهران برنامه‌های «فصل عاشقی»، «راویان فتح»، «ققنوس»، «پله پله تا ملکوت» را پخش می‌کند. «لایه های پنهان جنگ»، «خانه ام همین جاست» نیز برنامه‌های رادیو جوان است. رادیو سلامت «سپید جامگان آسمانی» و «یاد یاران» و رادیو معارف «خاکریز»، «چراغ مطالعه» و «پیام ولایت» را پخش می کند. «اشاره»، «بشری» برنامه‌های رادیو قرآن در هفته دفاع مقدس می‌باشند. رادیو فصلی «نیمه پنهان ماه»، رادیو دانش «علم و عشق» و «در شکرستان عشق»، رادیو کتاب «مشق عشق» و «دیباچه» و رادیو صدای آشنا «برتر از پرواز» را برای این هفته در نظر گرفته اند. «نقطه عطف» ویژه برنامه رادیو گفتگو و «بامداد اقتصادی» ویژه برنامه رادیو اقتصاد برای هفته دفاع مقدس است.

مدیر کل طرح، برنامه و نظارت معاونت صدا اضافه کرد: بخش نمایشی یکی از قالب‌های برنامه‌های ماست. مرکز هنرهای نمایشی رادیو آثار گوناگونی را برای شبکه های مختلف تولید می‌کند. «خبر آن روزها» درباره سیده زهرا حسینی راوی کتاب دا و «هزار دقیقه» و «نشانی قبر من است» از جمله برنامه های این رادیو می‌باشند.

جعفری با تاکید بر اینکه ۱۰۰ هزار دقیقه در طول سال ۹۲ برای دفاع مقدس اختصاص داده‌ایم گفت: فردا اولین رادیوی مجازی دفاع مقدس پخش برنامه‌های خود را آغاز می‌کند. از طریق سایت ایران صدا ، لینک رادیو حماسه می‌توان این برنامه‌های این رادیو را شنید. این رادیو تولید ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *