سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

خبر خوش وزارت بهداشت برای بیماران کلیوی

شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 314653
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه‌های مصرفی و غیرمصرفی بیماران کلیوی از تاریخ یک مهر، آخرین وضعیت استخدام‌های غیرقانونی تامین اجتماعی را تشریح کرد و گفت: مطالبات داروخانه‌ها را تا ۲ ماه دیگر می‌پردازیم.
به گزارش جهان، سیدتقی نوربخش در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های بیماران کلیوی شامل دیالیز، دارو، فیلتر و سوزن دیالیز و آنچه که هزینه‌بر بود از جمله مصرفی و غیرمصرفی صددرصد پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه مگر قبلا اینگونه نبود، عنوان کرد: خیر، قبلا اینگونه نبود و از تاریخ یک مهر تمام هزینه‌های این مواردی که عنوان کردم پرداخت می‌شود.

نوربخش در پاسخ به این پرسش که مصوبه جدیدی نیز در اواخر هفته گذشته برای پرداخت هزینه‌های داروهای بیماری‌های خاص داشتید، در این باره توضیح می‌دهید، افزود: کل بیماران خاص در حدود یک ماه است که همه هزینه‌های آنها را متقبل می‌شویم مثلاً بیماران هموفیلی در مورد فاکتورهایشان این مساله انجام شد ولی در مورد مصارف مصرفی چیزی پرداخت نمی‌کردیم مانند فیلتر دیالیز؛ که ۶۰ درصد هزینه‌های آن را بیماران باید متقبل می‌شدند که براساس بخشنامه‌ای که ارائه دادیم از اول مهرماه همه این هزینه‌ها پرداخت خواهد شد.

آخرین وضعیت ۵۰۰ نفری که به صورت شبانه در تامین اجتماعی استخدام شدند

نوربخش در پاسخ به این پرسش که وضعیت آن ۵۰۰ نفری که به صورت شبانه عنوان شده بود در سازمان تامین اجتماعی استخدام شده اند به کجا ختم شد، عنوان کرد: این مساله را در حال پیگیری هستیم تا یک امتحان مجددی در این زمینه برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که مطلبی که آقای محجوب رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی درباره تحقیق و تفحص درباره چند هزار سند سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده بود، چه کارهایی در دست اقدام دارید، بیان داشت: این مساله مربوط به سال قبل است.

نوربخش در پاسخ به این سوال که آیا خود شما در زمینه این پرونده هیچ پیگیری نمی‌کنید، گفت: خیر مجلس پیگیر این قضیه است و سازمان تامین اجتماعی نیز جهت روشن شدن ابعاد این پرونده کمک می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که در جدیدترین مطلب‌تان عنوان کردید سازمان تامین اجتماعی امکان ندارد که ورشکست شود، در این باره توضیح می‌دهید، افزود: با تجه به نوع نقش دولت در تامین اجتماعی بابت آن ۳ درصد و شراکتی که با تامین اجتماعی دارد علی‌رغم اینکه از نقطه سر به سر نیز گذشته‌ایم ولی در هیچ جای دنیا در بیمه‌های تامین اجتماعی این مساله (ورشکستگی) مفهوم و معنی ندارد.

نوربخش در پاسخ به تعیین رئیس جدید شستا بیان کرد: آقای فیاض‌بخش به عنوان رئیس جدید شستا انتخاب شده است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این پرسش که عنوان کرده‌اید ارزش دفترچه‌های تامین اجتماعی را افزایش خواهد یافت، این مقوله را بیشتر توضیح می‌دهید، بیان داشت: ما با پرداخت مطالبات‌مان در یک برنامه ۹۰ روزه سعی می‌کنیم با ایجاد یک تعامل بهتر با جامعه پزشکی این افزایش دفترچه‌های بیمه را محقق کنیم.

نوربخش در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر مردم بیش از ۷۰ درصد از هزینه‌های درمانی را از جیب پرداخت می‌کنند با افزایش ارزش دفترچه‌های بیمه آیا این ۷۰ درصد پرداختی از جیب مردم کمتر می‌شود، خاطرنشان کرد: یک مبحث درباره ۷۰ درصد پرداخت از جیب مردم و رسیدن به ۳۰ درصد است و یک بحث دیگر نیز در مورد پذیرش دفترچه‌های بیمه توسط مراکز درمانی است.

وی خاطرنشان کرد: ما طبیعتاً وقتی عنوان می‌کنیم تا تیرماه مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت کرده‌ایم و سعی می‌کنیم تا یکی و دو ماه آینده بقیه مطالبات را پرداخت کنیم طبیعتاً پذیرش دفترچه‌ها نیز بالاتر می‌رود و ارزش دفترچه‌ها نیز بیشتر می‌شود و با اقداماتی که برای بیماران خاص ارائه کرده‌ایم پرداخت از جیب مردم به تدریج کاهش می‌یابد البته این موارد برنامه نیست که یک یا دو روزه بتوان آن را انجام داد ولی جهت‌گیری به همین سمت است و با انجام همین دو حرکت یعنی هم در جهت پرداخت مطالبات و هم در جهت تحت پوشش قرار دادن بیشتر بیمه ای مردم به خصوص بیماران خاص که با چالش‌های مالی نیز روبه‌رو هستند جهت‌گیری را به سمت کاهش پرداخت از جیب مردم پیش برده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *