پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

آشفتگی و جنون سعودی ها از لغو جنگ

چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 314005
یک رسانه لبنانی به آشفتگی و جنونی که مسئولان سعودی به سبب منتفی شدن اقدام نظامی علیه سوریه به آن گرفتار شده اند و پیشنهادهای وسوسه کننده آنها به آمریکایی ها برای اعمال فشار بر نظام بشار اسد پرداخته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پایگاه الاخباریه در مطلبی با اشاره به توطئه های فراوان سعودی ها علیه سوریه آورده است: از زمانی که طرح روسیه درباره سلاح شیمیایی در سوریه مطرح شده و آمریکا از اقدام نظامی علیه سوریه عقب نشینی کرده است سعودی ها در جنون و آشفتگی روانی به سر می برند زیرا آنها از حامیان سرنگونی نظام سوریه و حامی اول مخالفان آن هستند و امور مطابق خواسته آنها پیش نرفته و پیروزی دیگری برای نظام سوریه رقم خورده است.

این رسانه می نویسد: تنها بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی ها آشفته به نظر نمی رسد بلکه برخی از دیگر از مسئولان سعودی نیز به شدت از موفق نشدن طرح اقدام نظامی علیه سوریه ناخرسند هستند و می کوشند که آمریکا را وادار به سرنگونی نظام سوریه به هر قیمتی کنند.

منابع آگاه اعلام کردند: سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان از جمله طرفداران جنگ علیه سوریه است اما به خوبی می داند که احتمال جنگ فروکش کرده و اوضاع به سوی راه حل سیاسی به جای نظامی حرکت می کند به ویژه که آمریکایی ها با روس ها درباره موضوع سوریه به تفاهم رسیده اند.

این منابع افزودند: سعود الفیصل به طور دائم با وزیر خارجه آمریکا تماس می گیرد و وی را تشویق به حمله به سوریه می کند و تماس هایی با مسئولان دیگر کشورهای غربی برای همین منظور برقرار کرده است.تمام تلاش سعود الفیصل و خاندان سعودی سرنگونی نظام سوریه است و این در حالی است که ارتش سوریه در نبردهای داخلی پیروزی دیگری در شعبا در حومه دمشق به دست آورده است.

این منابع بیان کردند: سعود الفیصل به جان کری وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد داده است که قیمت نفت را برای آمریکا پایین بیاورد و در مقابل نظام سوریه مسئول به کارگیری سلاح شیمیایی قلمداد شود تا موضوع به شورای امنیت برای اعمال تحریم های اقتصادی علیه سوریه در صورتی که امکان حمله نظامی نباشد،کشیده شود.

منابع مذکور افزودند: سعود الفیصل بارها اعلام کرده است که به دنبال سرنگونی نظام اسد است و اگر این هدف محقق نشود ریاض از هیچ تلاشی برای تضعیف این نظام دریغ نمی کند و از گروه های مسلح حمایت تسلیحاتی گسترده تری خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *