شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سهمیه حج عمره دو برابر می شود

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۶
کد مطلب: 313904
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت:سازمان حج و زیارت بنا دارد تعداد زائران عمره را به دو برابر افزایش دهد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر ،‌ غلامرضا رضایی افزود: سال پیش حدود 520 هزار زائر را به حج عمره اعزام کردیم و امسال قصد داریم این میزان را به دوبرابر افزایش دهیم تا افرادی که در نوبت مانده اند زودتر به عمره مشرف شوند.

وی گفت :  رایزنی ها درباره عقد قراردادها برای مسکن ، تدارکات و تغذیه زائران عمره ادامه دارد.

رضایی افزود:‌ سال گذشته از افراد ثبت نامی در نوبت عمره تا اولویت 300 اعلام و زائران به عمره مشرف شدند امسال با توجه به قراردادی که با عربستان بسته می شود اولویت ها اعلام خواهد شد و پیش بینی می کنیم که امسال تا اولویت 320 تا 330 اعلام شود.

سود ودیعه حجاج  قابل برداشت است

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: مبلغ یک میلیون و یک صد هزار تومان به عنوان سود ودیعه زائران بیت الله الحرام واریز شده و قابل برداشت است.

غلامرضا رضایی افزود: بر اساس گزارش مسئولان بانک ملی، این مبلغ دوشنبه 25 شهریور به حساب همه زائران ودیعه گزار حج واریز شد.

وی گفت: پس از این که ما از شرکت های سعودی در هزینه ها تخفیف گرفتیم، دوشنبه هفته پیش 900 هزار تومان به حساب زائران واریز کردیم و سپس با صحبت هایی که با مسولان بانک ملی شد، قرار شد سود ودیعه زائران در بانک ملی به حساب آنان واریز شود.

رضایی افزود: با این حساب در مجموع مبلغ دو میلیون تومان به حساب زائران واریز شده است که این به معنای کاهش هزینه های حج امسال به میزان دو میلیون تومان است.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: اکنون پایین ترین هزینه حج 7 میلیون و بیشترین هزینه ده میلیون و 600 هزار تومان برای هر نفر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *