شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

گرانترين مسابقه در تاريخ بوکس جهان

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۲۴
کد مطلب: 313646
در حالی که جهان با بحران های اقتصادی و مالی مواجه است، روز گذشته در آمریکا بیش از یک میلیارد دلار صرف برگزاري يک مسابقه بوکس شد.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از العربيه؛ این مسابقه با پیروزی "ولويد مايودر جونيور" بوکسر 36 ساله آمریکایی بر ساوول آلوارز 23 ساله مکزیکی به پایان رسید.
 
در این مسابقه بوکسر آمریکایی بار دیگر لقب قهرمان بوکس جهان را از انجمن بین المللی WBC و شورای جهانی بوکس دریافت کرد.
 
ولويد مايوذر بوکسری حرفه ای و معروف است که تاکنون 7 بار در 5 وزن مختلف برنده مسابقات قهرمانی جهان شده و لقب "بهترین بوکسر" سالهای 1998 و 2007 را به خود اختصاص داده بود. وی تاکنون در 44 مسابقه برنده شده است به طوری که برخی ها بر این باورند که هیچ کس نمی تواند وی را شکست دهد. 
 

اما ساوول آلوارز که 2 ماه پیش به سن 23 سالگی رسید، از ساکنان شهر"گوادالاخارا" پایتخت ایالت "خالیسکو" درکشور مکزیک است، او نیز یکی بوکسرهای حرفه ای است که تاکنون در 43 مسابقه شرکت کرده که 42 بار بر حریفان خود پیروز شده است. ساوول برای اولین بار روز یکشنبه از ولويد مايوذر رقیب آمریکایی اش شکست خورد.
 
بر اساس برآورد رسانه های آمریکایی هزینه برگزاری این مسابقه که شامل رزو 6 هزار اتاق درهتل های لوکس، فروش بلیط، هزینه اجاره استادیوم وغیره، بالغ بر یک میلیارد دلار آمریکایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *