شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

گزارش بازرسان شیمیایی سازمان ملل

دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب: 313616
برخی منابع خبری با انتشار گزارشی از تحقیقات شیمیایی سازمان ملل اعلام کردند که حومه دمشق با موشک های زمین به زمین حامل گازهای سمی سارین مورد هدف قرار گرفت اما در این گزارش مشخص نشده است چه کسانی از این سلاح‌های غیر مجاز استفاده کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، گزارش محققان شیمیایی سازمان ملل درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در حومه دمشق نشان می دهد که دلایل روشن و قانع کننده ای درباره هدف قرار گرفتن مناطقی در الغوطه الشرقیه با موشک های زمین به زمین حامل گازهای سارین وجود دارد.

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی از این تحقیقات خبر داد که بازرسان شیمیایی سازمان ملل در گزارشات خود اعلام کردند که مناطق "عین ترما"، "المعظمیه" و "زملکا" مورد اصابت چندین موشک حامل گازهای شیمیایی در حومه دمشق طی 21 آگوست قرار گرفتند.

این در حالی است که در این گزاشات مشخص نشده است که کدام یک از طرفین درگیری در سوریه از این نوع سلاح های شیمایی استفاده کردند.

گفتنی است که بان‌کی‌مون روز گذشته گزارش بازرسان شیمیایی سازمان ملل درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در حومه دمشق را تحویل گرفت و امروز آن را تقدیم شورای امنیت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *