جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بازگشت جنجال به دانشگاه با انتخاب توفیقی

دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 313559
رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی توفیقی را جاده صاف‌کن جریان افراط‌گرایی توصیف کرد و گفت: اگر چنین شخصیتی در مسند وزارت علوم قرار گیرد ما شاهد بازگشت جنجا‌ل‌آفرینی، غوغاسالاری، افراط‌گری و انحراف دانشگاه از مسیر علمی خواهیم بود.
به گزارش جهان، رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تلاش جریان افراط‌گرا برای حضور توفیقی در رأس وزارت علوم اظهار داشت: درباره آقای توفیقی بررسی سوابق گذشته و عملکرد فعلی ایشان نشان می‌‌دهد که وی در چارچوب افراط‌گرایی عمل کرده، عملکرد گذشته‌اش نشانی از اعتدال ندارد و حتی مؤید افراط‌گری و همراهی با اصلاح‌طلبان افراطی است.

* حضور توفیقی در وزارت علوم به معنای بازگشت غوغاسالاری به دانشگاه است

سراج با اشاره به همراهی توفیقی با فتنه ۸۸ و حمایت از آن، فتنه را خط قرمز مردم، رهبری و اصولگرایان دانست و خاطر نشان کرد: سومین ویژگی منفی آقای توفیقی انتصابات اخیر اوست؛ او به عنوان سرپرست با اینکه اختیارات محدودی دارد در همین مدت کوتاه انتصاباتش به گونه‌ای بوده که نشانه‌ای از اعتدال در آن نیست.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی، توفیقی را جاده صاف‌کن جریان افراط‌گرایی توصیف کرد و افزود: با توجه به این سه ویژگی آقای توفیقی اگر چنین شخصیتی در مسند وزارت علوم قرار گیرد ما شاهد بازگشت جنجا‌ل‌آفرینی، غوغاسالاری، افراط‌گری و انحراف دانشگاه از مسیر علمی خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه توفیقی گزینه مناسبی برای وزارت علوم نیست، یادآور شد: عملکرد کوتاه مدت توفیقی نشان می‌دهد که وی هیچ تغییری نسبت به گذشته نکرده است و هنوز هم عملکردش نسبتی با اعتدال ندارد چرا که در چارچوبی که از سوی افراط‌گراها ترسیم شده است حرکت می‌کند.

* تشکل‌سازی اصلاح‌طلبان افراطی برای جنجال‌آفرینی در دانشگاه‌ها

سراج بر همین اساس با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است و باید نمایندگان از حالا به این موضوعات توجه کنند، دانشگاه را مبدأ تحولات بزرگ عنوان کرد و ادامه داد: اصلاح‌طلبان افراطی به جنجال‌آفرینی و غوغاسالاری نیاز دارند و به همین خاطر در دانشگاه اقدام به ایجاد گروه‌های فشار در قالب تشکل‌های دانشجویی می‌کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با یادآوری وضعیت دانشگاه‌ها در دوران دوم خرداد ادامه داد: دوم خردادی‌ها انجمن اسلامی را به گروه‌های فشار تبدیل کرده بودند وکه در چارچوب دفتر تحکیم وحدت عمل می‌کرد و در همان ایام افرادی همچون افشاری به طیف علامه موسوم شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *