پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۳
۶۹
با زیرسؤال بردن منصوبان رهبری صورت می‌گیرد:

تلاش سایت هاشمی برای تشکیک در برگزاری نماز جمعه!

دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 313412
سایت اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی با بازخوانی برخی سخنان گذشته "آیت‌الله" در خصوص نمازجمعه و وابستگی امامان جمعه به حکومت، تلاش مذبوحانه ای برای تحریک افکار عمومی علیه ائمه جمعه منصوب از سوی رهبری نظام دارد.
تلاش سایت هاشمی برای تشکیک در برگزاری نماز جمعه!
به گزارش جهان، صراط نوشت:

پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی آخرین روز هفته گذشته و در هنگامه سکوت خبری رسانه های داخلی، با بازنشر برخی سخنان گذشته هاشمی رفسنجانی با موضوع نمازجمعه و ائمه جمعه ـ که مشخص نیست در آن زمان با چه انگیزه ای بیان شده اند ـ، تلاش دارد تا هاشمی را به صحنه نمازجمعه برگرداند؛ آن هم با تلاشی که از آن بوی ناپاکی به مشام می رسد!

سایت اختصاصی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در حال حاضر مصلحت را در آن دیده تا با اسم دفاع از حقوق مردم، ارکان انقلاب و نظام را زیر سؤال ببرد، در نقل قولی از آیت الله هاشمی آورده: شیعه در طول تاریخ اهمیت چندانی به نمازجمعه نمی داده است!

این پایگاه اطلاع رسانی با طرح این سؤال که "چرا اکثریت مردم در نمازجمعه شرکت نمی کنند؟"، سعی در القای این مطلب دارد که از زمانی که ائمه جمعه دیگر از وی در منابر نمی گویند، رغبت مردم به حضور در نمازهای جمعه کمرنگ شده است.

جالب اینکه پایگاه مذکور اصل را بر عدم حضور مردم در نمازهای جمعه گذاشته و سپس برای این عدم حضور به دنبال علت می گردد. از آنجایی هم که علت عدم حضور مردم در نمازهای جمعه، وابستگی خطبای جمعه به حکومت است، درنتیجه باید افرادی برای مردم خطبه بخوانند که همواره از اصول اعتقادی نظام انتقاد کنند!


به نظر می رسد رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام صلاح می دانند که ائمه جمعه خطبه هایی شبیه به آخرین خطبه وی در سال ۸۸ برای مردم بخوانند! انتظاری که بسیار بعید می نماید.

ایشان با انتقاد ضمنی از ائمه جمعه منصوب از سوی رهبر معظم انقلاب و حکومتی خواندن امامان جمعه، تأکید کرده اند که نمازهای جمعه نباید سیاسی باشد؛ بلکه باید به موضوعات اساسی مسلمانان رسیدگی شده و برای ایجاد وحدت و تفرقه زدایی میان آنها تلاش شود! این نکته لازم به یاد آوری است که مشخص نیست هاشمی رفسنجانی در زمان ایراد خطبه در نمازهای جمعه تا چه میزان برای ایجاد وحدت میان مسلمانان در خطبه های خود تلاش کرده بود؟!

شاید این نوع سخن گفتن، نوعی جمله معترضه و کنایه به ساحت مقدس رهبری نظام هم باشد؛ چرا که ائمه جمعه مراکز استان ها را رهبری معظم انقلاب مستقیما و شهرستان ها نیز با انتخاب ستاد برگزاری نمازجمعه ـ از نهادهای تحت نظر رهبری ـ و تأیید ایشان به طور ضمنی و غیرمستقیم برگزیده می شوند. بنابراین اگر مردم به نمازجمعه نمی آیند، ـ از نظر آقای هاشمی ـ به این معناست که می خواهند به بالاترین مقام نظام اعتراض خودرا نشان دهند! نیتی که سایت شخصی ایشان با زیرکی خاصی سعی در القای آن به مخاطب دارد.


چینش اخبار سایت مذکور به نوعی است که سخنان تاریخی آیت الله هاشمی درباره دلایل عدم حضور مردم در نمازهای جمعه را با سخنان روحانی ـ در جمع ائمه جمعه سراسر کشور ـ در خصوص لزوم غیردولتی بودن امامان جمعه، در کنار یکدیگر قرار داده تا این مسأله به ذهن مردم متبادر شود که روحانی نیز با هاشمی در خصوص دولتی و حکومتی بودن امامان فعلی جمعه هم فکر و هم نظر است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدایا ما را از فتنه‏ جدید مصون بدار
کسی که موضع خود را در مورد سوریه که در سالگرد آیه الله صالحی مازندرانی با حمله به منتقدانش تکذیب می کند در حالی که فیلم وصوتش پخش شده آیا می شود به او اقتدا کرد؟
کسی که در برابر جنایات اسرائیل می گوید ما با اسرائیل سر جنگ نداریم ... می شود پشت سرش نماز جماعت خواند؟
کسی که در فتنه 88 خوش رقصی برای آمریکا کرد می شود بهش اقتدا کرد؟
و در مورد هزاران مطلب دیگر ازجمله حمایت از مهدی هاشمی که مجرم است و....
فکر کنم اقای هاشمی توقع دارند که امامت جمعه طبق اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار بشه!!!
ایشون هنوز نمی دونن انتصاب امام جمعه از سوی ولی فقیه (نائب عام امام معصوم (عج)) صورت میگیره یا با انتقاد از انتصاب امام جمعه از سوی رهبری سعی در تضعیف قدرت و جایگاه ولی فقیه داره؟

حکم مستوری و مستی همه در عاقبت است ...
خدا عاقبت همه ما رو خصوصا شما رو اقای هاشمی به خیر کنه
آمین
عارف
آقای هاشمی تا قبل از نقش آفرینی در فتنه 88، هر سال از سخنرانان اصلی آئین افتتاحیه گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور بودند و احتمالا اطرافیان ایشان از این مساله خیلی ناراحتند که دیگر جایی برای آقای هاشمی در میان ائمه جمعه نیست... اما باید از آنها پرسید آیا تا زمانی که آقای هاشمی خودشان هم در نماز جمعه شرکت می کردند و از سخنرانان اصلی گردهمایی ائمه جمعه بودند، همه چیز خوب بود و حالا به یکباره همه چیز تغییر کرده و مثلا مردم در نماز جمعه ها غایبند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه روحاني با هاشمي هم نظر نيست؟ خوب هست ديگه!
خدا بر عمر و عزت رهبر مظلوممان بیافزاید صبر ایشان و مدارای شان با اهل فتنه بسیار بسیار درس آموز است و حتما مصلحتی را میبینند که تا کنون امثال این حضرات را تحمل کرده اند این خاندان که ازخبث طینت از هیچگونه دهن کجی خائنانه به نظام و ارزش های آن و آرمان های امام راحل و منویات رهبر معظم خودداری نکرده اند بنا بر این اگر در جایگاه نماز جمعه هم حاضر شوند قطعا مردم انقلابی و متدین به ایشان و امثال ایشان اقتدا نمیکنند جماعتی فتنه گر ماموم شان خواهند بود . مثل ایشان مثل مسجد ضرار است
رضا
نه دیگه حالا اینقدر هم تند نرو، این جماعت هم هنوز دارن به احترام زحمات سالهای دور تحمل میشن.
این دو گزافه ای گفته اند. امام جمعه ی مردمی یعنی چی؟ یعنی مردم رای بدهند؟ کدام مردم رای بدهند؟ مردمی که اهل نماز و نماز جمعه اند و یا نه هر کس هم که اصلا مسلمان نیست در انتخاب امام جمعه رای دهد؟ راستی هر هفته رای دهند یا هر ماه یا 4 سال یه بار؟ گویا اینان قانون اساسی را قبول ندارند و نمی دانند امام جمعه دولتی نیست منصوب امام جامعه است. واقعا منافقند.
Iran, Islamic Republic of
بسياري از مردم را خانواده شما از نماز جمعه و انقلاب فراري دادند آقاي هاشمي .
این حقیر بیست سال است که به ایشان اقتدا نکردم هر بار که به نماز جمعه یا راهپیمایی روز قدس میرفتم اگر ایشان بودند از سر اجبار و برای حفظ وحدت نماز جمعه رابا ایشان میخواندم و نماز ظهر و عصر را فرادا اقامه میکردم
حتما منتظری که جزای اخروی را هم دریافت کنی؟
معلومه براش اجر هم داره. همینکه شخصی مث هاشمی رو تحمل کرده و برای مخالفت با یک شخص نظامو تضعیف نکرده خیلی مسلمونه. درست بر عکس هاشمی که برای مخالفت با رئیس جمهور مورد نفرتش، از هیچ اقدامی کوتاهی نکرد و براش مهم نبود با این کارش نظام تضعیف میشه یا نه. فقط خوبی قضیه اینجا بود که نظام ما وابسته به شخص نیست که ضربه بخوره وابسته به اسلامه و ایمان مردم.
داود
احسنت
حتما می خواد به این نقطه برسه که امام جمعه مطلوب مردم یعنی هاشمی از وقتی نیستش مردم کم میان!!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
احسنت قرارنیست که فقط خودش وبچه هاش راس امورودرقدرت باشند
محمد رهنما
شاید برخی از مردم رنگ عوض کردن اقای هاشمی را که بنا به منفعت شخصی تغییر رفتار میدهد را درک کرده اند و از شرکت در نماز جمعه خود داری میکنند که در طول زمان وقتی ببینند امامان جمعه دیگر این گونه نیستند به صفوف نماز برمیگردند  
چون حضرت آقاي رفسنجاني الآن نه دولتي است چون اقبال رياست جمهوري نداشتن ونه سياسي است چون گاف هاي گاه وبيگاهش مضحكه خاص وعام است بنا براين ميتوانند افاضه كنند وبراي ديگران استراتژي تدوين نمايند
ایشون خودش منصوب رهبری است. هر وقت هم که در نماز جمعه می اومد به عنوان یک مقام حکومتی می اومد. اگر هر کسی در این مقام (امامت جمعه) قرار بگیره خواه ناخواه منتسب به حکومته.
ایشون یه طوری حرف می زنه دیگران فکر کنن دغدغه اش پیر بودن امامان جمعه است ولی ظاهرا با یک حرف حق نیتی باطل در سر داره. خدا رحم کنه
چند تا نکته:

1- حضور هر هفته در نماز جمعه برای همه لازم نیست به مقداری که این فرضیه تعطیل نشه کفایت می کنه

2- اغلب مردم زمانیکه رهبر معظم انقلاب میان حضور پیدا می کنن

3- اغلب امامان جمعه چندان چنگی به دل نمی زنن و باید نیروهای جوان بیان البته با حذف شما امید به بازسازی امامت جمعه با نیروهای جوان قوت گرفته!

4- شما و امثال شما انقدر گرفتاری برای مردم درست کردید که اغلب جز در مواردی مثل حضور رهبری فرصت چندانی برای حضور ندارن اونای هم که دارن در طول هفته بخاطر کار زیاد انقدر خسته شدن که تمام جمعه رو دوست دارن استراحت کنن
Iran, Islamic Republic of
شما بپرس چرا مردم کم نماز یومیه می خوانند .
جواب این است که عمامه به سرهائی را دیده اند که منافع فرزندان خود را بر منافع ملت ترجیح داده اند.

هرچند قضاوت عوام غلط است. و دین باید از کتاب و سیرۀ اهل بیت (ع) اخذ شود. اما بهرحال شما پاسخ بده که از کجا شروع شد که مردم به دنبال دنیا افتادند ؟
چرا نماز های جمعه یا نماز عید فطر که رهبری حضور دارند این قدر شلوغ است که تمام خیابان های اطراف مملو از جمعیت میشود آقایان بهتر است اشکال کار را در نقص های خودشان جست و جو کنند
غح - ط
با سلام
آن وقت که آقای هاشمی امام جمعه بودن رئیس جمهور کشور یا رئیس مجلس هم بودن مگر اینها دولتی نیستند؟ بحث اقتصادرا هم که به صورت سلسله مباحث مطرح میشد با همه نقد هایی که داشت ایشان از تریبون نماز جمعه مطرح میکردند اما (برای خصوصی سازی بود) که خود ایشان در مقام اجرایی کردن آن نقش بسیار مهمی داشت و اتفاقی رخ نمیداد مثلا اصلا به اصل 44 پرداخته نمیشد به هر حال مگر الان چه اتفاقی افتاده است ؟ نکند منظور ایشان این است که همان که من میگم !! در غیر اینصورت شاید دوباره دود ببینم و ....!!!
آقای هاشمی
سلام
بخدا قسم از اول تاسیس نماز جمعه من در آن شرکت کردم حتی به امامت جمعه خود شما جمعیت غیر از اوائل انقلاب هر هفته همین بوده با این تفاوت که هر وقت شما امام جماعت میشدید اغلب مردم با اکراه نماز میخواندند وبیشتر از عملکرد اولاد شما واین اواخر ازخود شما گله مند بودند
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
خدمت آقایون بگم که یادتون باشه از سال 88 به این طرف که آقای هاشمی نماز جمعه را امامت نمیکنند،اتفاق خاصی نیافتاده این روند تعداد حاضرین یک امر عادی است وسالیان سال است با اندکی تغییر با توجه به ایام تعطیل وآب وهوا وامثال ایها نماز جمعه با کیفیت خوب بر قرار میشود.به نظرم هر با انصاقی این را میداند جالب است که بعضی افراد که در این خصوص حکومت را متهم میکنند ومیگویند چرا و چه و..... قبلش هم نماز جمعه نمی آمدند.
هاشمی تا کار و قدرت دست خودش باشد همه چیز بهترین است و گل و بلبل است ولی اگر ایشان کنار باشد دیگر واویلاست .!!!!
Iran, Islamic Republic of
گفتن آنچه در روزنامه ها و صدا و سیما است خطبه نماز جمعه نمیشود باید از افراد باسواد که صرفا مجیز کسی را نگویند استفاده شود تا مردم در نماز جمعه شرکت کنند. نماز جمعه ها اصلا جذبه ای ندارد
بهزاد
ما مطیع امر رهبریم نه هاشمی رفسنجانی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم این مسبوق به سابقه در طول اسلام بوده که حاکم حکومت اسلامی مسئول انتخاب خطیبان جمعه بوده
چه اشکال داره، یه جایی هم برای آقای هاشمی مشخص کنن که ایشان برای اونایی که دوس دارن دختر وپسر کنار هم اونم باکفش به امامت آقای هاشمی نماز جمعه برگزار کنن!!!!
ايماني
Iran, Islamic Republic of
خوب تشريف ببرن سالن كنسرت، هم آب وهواش بهتره، هم با كلاس تره!!!...هم بيشتر بهشون مياد وكسي هم درتأييد صحبتاشون ديگه تكبير نميگه، اصلا بچه هاشم سوت وكف وبيشتر مي پسندن! اگه خواستندمثل هفتم تير(خودشون!) يامثل سال88(دخترشون)راحت برن بوفه وساندويچ!!ميل كنن!!!...
حرفای آقای هاشمی رو تایید می کنم
از وقتی ایشون در نماز جمعه حضور نیافتن من و خانواده ام وهمچنین خیلی از دوستانم دیگر به نماز جمعه نرفتیم.
انصافا راست گفتی خوب این کار بکنید تا آقایون به منافع طرد شدنشان برسند
ايماني
Iran, Islamic Republic of
ايشون خودش ديگه نمازجمعه نمياد، اتفاقا خيلي هيجان زده ميشيم اگر با بچه هاشون تشريف بيارن ما ابراز احساسات كنيم!!!
Iran, Islamic Republic of
احتمالا شما قبلش هم نماز نمیرفتید. یه بار رفتید اونم سال 88 بود دیگه؟ درسته؟
ايماني
Iran, Islamic Republic of
حالا نمازجمعه چند ركعته؟!!!
اونوقتا كه ميومدين، شماهم باكفش كنار...نمازم ميخوندين؟ اونوقت براي تأييدصحبت ايشون بجاي تكبير چي ميگفتين؟!!!
از روشنگري شما سپاسگزار ميشوم.
نماز جمعه دور رکعت، و بعد از دو خطبه امام ایراد می شود،
از مسلمانی نیز این را یاد گرفتم که مثل شما، به دیگری تهمت نزنم!
ایشون تهمت نزده. سوال کرده. چون حرفاتون بوی فتنه گران 88 رو می ده که با اون وضع افتضاح نماز جمعه خوندن و حضرات روشنفکر برای توجیه گفتن تقصیر نظامه که بهشون نماز جمعه یاد نداده!!! :)
نماز جمعه دورکعته و من از 10- 12 سالگی تا سال 88 که 25 سالم بود بیشتر نماز جمعه ها رو می رفتم ولی از وقتی که آیت الله هاشمی رفسنجانی نمی یان نماز جمعه دیگه در نمازجمعه شرکت نمی کنم
معلومه شما حامی هاشمی بودی نه نظام اسلامی.
خدا نیت های همه مارو از هوای نفس پاک کنه تا فقط برای خودش قدم برداریم و بنده کسی نباشیم.
مرجان
اگه هاشمی نماز جمعه بیان من و خانواده ام و خیلی از دوستانم نمیان نماز جمعه ......باور کن دل به دل راه داره
در ضمن بیشترین روزهای که نماز جمعه پر از انسان میشه زمانی که رهبری میان احتمالا تصاویر ،فیلم رو یا ندیدی یا میگی فتوشاپه!!! یا بخاطر ساندیس اومدن یه نگاه به حضور مردم تو 29 خرداد 88بنداز میبینی مردم به کی علاقه بیشتری دارن......
متاسفانه وظیفه امامان جمعه شده تعریف و تمجید الکی از حکومت و جناح خاص و افراد خاص منسوب به جناحشان و تحقیر و تخریب و توهین به جناح مخالف یا افراد با دیدگاههای متفاوت از آنها که به نظر من نماز جمعه را بی ارزش کرده است و باید اصلاح گردد.
درود بر ناجي ايران زمين هاشمي رفسنجاني
نگران نباشید طرفداران آنها اصلا نماز جمعه نمی آیند چه خودشان باشند چه نباشند
من فکر میکنم اززمانی که جناب آیت الله دیگر خطبه نمی خوانند اطرافیانشان هم به نمازجمعه نمی روند چرا که اگر می رفتند حتما متوجه گستردگی حضورمردم می شدند
درواقع این دوستان اسلامی را میخواهند که خود حجت الاسلامش باشند.
Czech Republic
محاکمه و بازداشت شخص هاشمی رفسنجانی کمترین خواسته ی مردم است اما اگر برخی به مصلحت نمی بینند مانند برخی دیگر از سران فتنه ارتباطات او را قطع کنند
رضا
آخه داخل سایت هاشمی نوشته روحانی گفته ما امام جمعه مردمی می خواهیم نه امام جمعه دولتی ً راست گفته بنده خدا آخه میدونه اگر جناب هاشمی تشریف فرما شوند می خواهد در مورد دولت غلو کنه اما دیگرامامان جمعه حرفهای خودشان را از باب تذکر واز باب اینکه مردمی هستند صریح و واضح می زنند به خاطر همین این حرف رو زده که بگه من با شما و مردم هستم نه باجناب هاشمی!!!!!!!
Czech Republic
این آقا بیایند نماز جمعه تا مردم هم پاسخ مناسب به ایشان را در نماز بدهند
به عنوان کسي که 22سال است در نماز جمعه شرکت مي کنم شهادت مي دهم که ا\ئمه جمعه فعلي به غير از ايت الله امامي کاشاني فقط دولتي حرف مي زنند و اصلا به روز نيستند . مخصوصا آقاي صديقي که بنده خدا اصلا به روز نيست
مینا صادقی
واقعا تحلیل های هاشمی در نمازجمعه، درباره اوضاع کشور، منطقه و بجث های تئوریکش در دهه 60 و ابتدای دهه 70 غوغایی بود، حتی پای خبرنگاران خارجی را نیز به نماز جمعه می کشاند،
توفنده انقلابی، مستدل،
اما حیف از هاشمی امروز و تاثیر اصلاح طلبان بر وی.
اگر قرار است نماز جمعه با حضور اراذل فتنه گر که حتی وضو گرفتن را بلد نیستند و با حمایت و امامت هاشمی برگزار شود بهتر است که اصلا تعطیل شود.
آقای نقویان: اگر به اندک بهانه ای افراد را از جرگه انقلاب و انقلابیون خارج کردیم و هر روز بر تعداد از خط رفته گان بیفزاییم و در بوق و کرنا و با تبلیغات پر سر و صدا همگان را نیز با خبر کنیم که فلان آقا و فلان طلبه و فلان آیت الله و فلان مرجع و فلان رزمنده هم با انقلاب و رهبری زاویه پیدا کرده و در لیست مخالفان در آمده اند آیا این کار به نفع نظام و رهبری معظم خواهد بود؟ آیا برای مردم و افکار عمومی سوال و شبهه ای پیش نخواهد آمد که چرا هر روز یک نفر از جمع هواداران نظام خارج می شوند؟!
شما وقت بذار بچه هاتو تربیت کن ما میریم نماز
ایمان
اگه چیزی غیر از این میگفت باید تعجب می کردیم .
مگه همین سایت معلوم الحالش تو خرداد تیتر نزد هاشمی انقلاب را از خوارج پس گرفت!!!
واسه اینا فقط خودشون حقن و بقیه همه گمراه در حالی که پر واضحه گمراه کیه .
هر حرفی که میزنه یه بلوایی ازش در می یاد .
Iran, Islamic Republic of
یعنی وقتی ایشان نمازجمعه را میخواندند همه مردم مشارکت میکردند؟یا منظور ایشان نمازجمعه آخر ایشان میباشدکه در ان بر فتنه گرها نمازخواندند؟
محسن
دیگه کمکم دارم به مقام زبیری هاشمی ایمان می آرم ، در زمان انقلاب و امام یار انقلاب و اسلام و الان که مزه رفاه را چشیده ...
حسن
Iran, Islamic Republic of
سلام
مث اينكه ايشون يادشون رفته كه يه پايه نماز جمعه بودن در دوره رياست جمهوريشون و هي از اون گزارشا !!! ميدادن
مثلا :
نفت ما 10 - 15 سال ديگه تموم ميشه ولي براي 200 سال گاز داريم !
هزينه تلفن در كشور ما ارزونه ولي حق انشعاب گرونه برعكس ساير كشورها !
يادمون نرفته كه ......
United States
کاملا صحیح گفتند بعید می دانم حضرت آقا هم مخالف باشند. من خودم چند خط در میان میرم .
عاقبت بخیری چیز خوبی است.....!
Iran, Islamic Republic of
هاشمی داره خودش را برای مطرح شدن خیلی اذیت می کنه!!!
Iran, Islamic Republic of
بیراه نگفته اند امام جمعه که نباید طوطی باشد بطور مثال رهبری میفرمایند آمریکا از حمله بسوریه ضرر خواهد کرد
احمد خاتمی همین ر ا میگوید جنتی میگوید صدیقی می گوید بعد هم می گویند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند
ای بابا رهبری در این خصوص تحلیلی ارائه کردند شما چی؟
بعد هم در خصوص مشکلات کشوراز گل و بلبل و گلستان حرف می زنند
آقایون فکر می کنند مردم نمی فهمند
بخاطر همین رفتارها و گفتارها مشارکت در نماز جمعه کم است
اين شخص منصوب رهبري است و وقتي رهبري با انتساب ايشان صلاحيتشان راهم صحه ميگذارند شما چه كاره ايد كه دايما براي مخدوش كردن چهره ي او مطلب ميگذاريد؟
موسوی هم منصوب از طرف رهبری در مجمع تشخیص بود، کروبی هم منصوب از طرف امام بود،.کارهای اینها مورد تایید امام ورهبری بود؟!!!

حکم تنفیذ ریاست جمهوری بنی صدر( که نوعی تایید بود) توسط امام صادر شد. یعنی امام آنهمه خیانت های بنی صدر را تایید میکرد؟!!!

هرکس منصوب از طرف امام و رهبری بود یعنی تمام کارهایش مورد تایید است؟!!!

در دوران امام کاظم (ع) کسانی که فرقه ضاله واقفیه (شیعه هفت امامی) را بدعت گذاری کردند از وکلای امام کاظم (ع) بودند. آیا این کارشان هم مورد تایید ائمه بود؟!!!

عبیدالله بن عباس که به امام حسن مجتبی (ع) خیانت کرد منصوب از طرف خود آن حضرت بود. آیا خیانتش هم مورد تایید امام حسن (ع) بود؟!!!

عثمان بن حنیف که از طرف امام علی (ع) والی بصره بود همان کسی بود که حضرت به او نامه نوشت و از طرز حکومت کردنش انتقاد کرد. رفتار غلطش هم مورد تایید امام (ع) بود؟!!!

عزیز! در استدلال کردن کمی بیشتر دقت کن.
موفق باشید. التماس دعا
حضرت امام پس ازاینکه وصیت نامه خودشان را حدودا درسال 63 تنظیم فرمودند جهت نگهداری ازآن به آستان قدس امانت دادند ولی به ناگه در سال 67 اقدام به اضافه کردن 4 بند به آن اقدام فرمودند. بند 4 آن عینا از وصیتنامه حضرت امام (ره) کپی شده و در ذیل آمده است بنظر شما این اشخاص چه کسانی میتوانند باشند:

من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه‌ی سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد، ذكری از آنان كرده و تمجیدی نموده‌ام كه بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود كه خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود؛ و میزان در هر كس حال فعلی او است.
روح‌الله الموسوی الخمینی
Iran, Islamic Republic of
چرا کسانی که دکتر احمدی نژاد را تکفیر کرده و وی را با خوارج و بهاییها و... مقایسه می کردند در مقابل هاشمی سکوت مطلق کردند؟ چرا آقایان مهدوی کنی، عزیز جعفری و... سکوت مطلق میکنند ولی برای خون مشایی باید قیمت تعیین بشه؟ امان از برخوردهای 2 گانه
زمان آقای هاشمی مردم در نماز جمعه حضور داشتند؟؟؟؟؟؟
مگر امام جمعه، رئیس جمهور است که اعتبارش را از مردم بگیرد؟!
عده ای در وادی دموکراسی آنقدر شورش رو در میارن که پرچمداران شعار دموکراسی در دنیا در مخیله شان نمی گذشت که تا این حد پیش روند.
احتمالا در گام بعدی خواهند گفت خدا هم اعتبارش را از بندگانش می گیرد!!! نعوذبالله
باید با جناب آقای هاشمی از سوی مراجع ذیربط خصوصا امنیتی اتمام حجت شود چون جامعه دیگر تحمل ادامه طرح مواضع مشکوک ، چند پهلو و غمض بصر از اظهارات التهاب بر انگیز و موهن از سوی ایشون را ندارد . مگر تشویش اذهان ، تشکیک و شبهه افکنی علیه حاکمیت نظام و مسئولین کشور و ایحاد تفرقه در جامعه جرم نیست ؟ اگر هست چرا جناب آقای هاشمی برای خود مصونیت قائل بوده و حاکمیت هم با ایشان مصلحت اندیشی بی مورد و اقدامات مجرمانه وی را لاپوشانی میکنند ؟
احسن
Iran, Islamic Republic of
امامان جمعه مخصوصا درتهران باید ازطیفهای فکری موجود درجامعه باشند تابتوانند افراد مختلف راجذب کنند
محمد
قرار نيست مسجد، جلسه رقص و پايكوبي برگزار كند تا مردمان محله رقاص‌ها جذب شوند.
آن هم جذب به رقص!!!
اصلا اینطور نیست بودن یا نبودن هاشمی تاثیری به حال کسی که در نماز جمعه شرکت می کند ندارد .
افاقا هنوز صفوف نماز جمعه خالی نشده زهی خیال باطل با این سخنانی چه نیت شیطانی دارید؟