پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اتوبوسی آوردن از زمان خاتمی آغاز شد

دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۰۸
کد مطلب: 313383
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به عزل و نصب‌های اخیر در دانشگاه‌ها گفت: اتوبوسی آوردن و بردن از زمان خاتمی آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره واکنش‌های صورت گرفته نسبت به عملکرد الهه راستگو در انتخاب شهردار گفت: آنچه در آموزش‌های شهید بهشتی و امام آموختیم این است که دستور حزبی حجت شرعی برای کسی نیست و عمل با حق حجت شرعی است.
 
وی افزود:‌ بنابراین اگر حزب دستور دهد و عضو حزب آن را منطبق بر حق بداند، باید به آن عمل کند. اما اگر تردید دارد و تشکل خود را حق می‌داند، باید به آن عمل کند و تحقیق کند. اما اگر یقین دارد که عملکرد حزبش حق نیست، چون وظیفه شخصی دارد به مسئول مافوق خود خبر می‌دهد و عمل نمی‌کند. بادامچیان با بیان اینکه در احزاب اسلامی عمل به حق وظیفه است، گفت: خانم راستگو و یا هر کسی اگر تشخیص داد که باید به این شخص رای دهد و به فرد دیگری رای ندهد، چون به حجت عمل کرده است، کارش درست بوده است. اما اینگونه واکنش‌های برای احزاب شرقی و غرب است و حزب اسلامی اینگونه رفتارها را نمی‌کند، اما در حوادث روزگار افرادی که مدعی خیلی مسائل هستند، اینگونه شناخته می‌شود.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اعتدال و احزابی که چند وقت اخیر به عنوان اعتدال مطرح می‌شوند نیز گفت: دو نوع اعتدال داریم. یک اعتدال ارزشی و انقلابی و اسلامی که امام نمونه بارز آن بود و مقام معظم رهبری نیز همین طور و دیگر اعتدال در مباحث سیاسی که ابزاری است که در هر زمان از آن استفاده شده است. در زمان مشروطه حزب اعتدالیون در مقابل دموکرات‌ها و بعد از هم در دروه‌های دیگر وجود داشتند.
 
وی ادامه داد: هر کسی اعتدال را به معنای ارزش اسلامی رعایت کند، مورد قبول است. اما اگر اعتدال یک بازی است، تشخیص آن دیگر برعهده مردم است و مردم آن را تشخیص می‌دهند. بادامچیان در پاسخ به سوال دیگری درباره عزل و نصب‌های صورت گرفته در دانشگاه‌ها نیز گفت: هر کسی که می‌آید مسئولی را قرار می‌دهد و او به طور طبیعی برخی را عزل و نصب می‌کند. چیزی که در این عزل و نصب‌هاست این است که این موازین در عزل و نصب‌ها رعایت شده است یا نه. مثلا در تغییر آقای شریعتی رئیس دانشگاه علامه، اگر او در دانشگاه علامه کار کرده و زحمت کشیده، وی را به چه دلیل کنار می‌گذارید؟
 
بادامچیان با بیان اینکه اتوبوسی آوردن و بردن کار خوبی نیست، گفت: این مسئله از زمان دولت اصلاحات در زمان خاتمی شروع شد در آن زمان چند هزار مدیر را به این دلیل که شما پیام دوم خرداد را نفهمیدید کنار گذاشتند. وی افزود: امروز هم برخی می‌گویند شما پیام ۲۴ خرداد را نفهمیدید در حالی که مردم فهم دارند و می‌فهمند. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: دولت احمدی‌‌نژاد آنهایی را که دولت قبل به عنوان مسئول انتخاب کرده بود به دلیل اینکه به دردش نمی‌خورد کنار گذاشت و دولت جدید هم آنهایی را می‌آورد که با او در یک راستا هستند و آنهایی را که با او نمی‌خوانند عوض می‌کند. وی در پایان تاکید کرد: من فکر می‌کنم باید به یک ثبات در نظام برسیم تا هر کسی با حفظ عقیده‌اش و احترام و امنیت قائل شدن برای انسان‌ها به عنوان مسئول در نظام مسئول بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *