جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
پرویز سروری:

انتصاب‌جدیدی‌شبهه‌باج‌دهی سیاسی‌ایجادکرد

يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 313240
اعضای اصولگرای شورای اسلامی شهر تهران اقدام رئیس شورا در انتصاب عباس جدیدی به سمت معاونت نظارت در صبح روز انتخاب شهردار را مورد نکوهش قرار دادند.
به گزارش جهان، پرویز سروری در گفتگو با فارس در این خصوص گفت: ما این کار را قدری غیرطبیعی دیدیم. البته من امیدوارم که این حکم صحت نداشته باشد،‌ ولی اگر صحت داشته باشد،‌ شتاب بی جهتی بوده که آقای مسجدجامعی به خرج داده است.

وی ادامه داد: هیچ ضرورتی نداشت که قبل از رای گیری برای انتخاب شهردار این حکم صادر شود تا شائبه زد و بند و معامله پیش بیاید. البته نمی گویم معامله ای صورت گرفته،‌ اما صدور این حکم در صبح روز انتخاب شهردار از سوی رئیس شورا برای نماینده ای که در مظان حرف و حدیث قرار دارد، به طور طبیعی شبهه هایی را ایجاد می کند. به وی‍ژه که آقای جدیدی اعلام کرد که من به فلان شخص رای داده ام.

سروری تاکید کرد: به نظرم این کار یا اشتباه سهوی بود که رئیس شورا انجام داد یا اینکه اقدام بهنگامی نبود که تولید شبهات سیاسی کرد.

همچنین رضا تقی پور نیز در گفتگو با فارس گفت: واقعیت این است که من نمی دانم چنین حکمی صادر شده است یا خیر. اگر این کار انجام شده،‌ آن هم در صبح روز انتخاب شهردار، شاید بهتر بود که بعد از جلسه انتخاب شهردار و خاتمه بحث های حاشیه ای صورت می گرفت.

وی ادامه داد: در هر صورت این اختیار رئیس شورا است که معاونانش را انتخاب کند و اگر این اقدام صورت گرفته، زمان بحث درباره آن گذشته و دیگر نمی شود کاری کرد.

همچنین ابوالفضل قناعتی به خبرنگار فارس گفت: کار خوبی نبود که آقای مسجدجامعی قبل از انتخاب شهردار، مسئولیت معاون نظارت را به آقای جدیدی دادند. این یک نوع باج دهی به اعضای شورا برای رسیدن به اهداف عده ای از دوستان است که نگاه حزبی و جناحی دارند.

وی ادامه داد: من فکر می کنم زمان مناسبی نبود که این حکم صادر شود و رئیس شورا می توانست بعد از انتخاب شهردار این کار را بکند.

قناعتی همچنین گفت: خوب است رئیس شورا سوابق، تجربه و تعهدپذیری برخی دوستانی که قصد دارند مسئولیتی را به آنها محول کنند، مد نظر قرار بدهند و این موارد را در تصمیم گیری خود لحاظ کنند. چون وقتی ما می خواهیم مسئولیت یک شهر را به شخصی واگذار کنیم، این موارد بسیار حائز اهمیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *