جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

ارزیابی‌ نجفی از آينده هاشمی و خاتمی

يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 313207
محمدعلی نجفی، عضو شورای مشاوران سید محمد خاتمی در گفت و گو یی به تشریح روند یک ساله تصمیم گیری اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته و تاکید کرده که پس از ردصلاحیت هاشمی، "جمع بندی این بود که باید این رد صلاحیت را علامتی از حاکمیت تلقی کنیم، مبنی بر اینکه اصلاح طلبان اصلا نباید در انتخابات شرکت کنند و انتخابات از قبل، مهندسی شده است."
به گزارش جهان، گزیده‌ای از گفتگوی نجفی با "آسمان" را در ادامه می‌خوانید:

* اصلاح طلبان پیش از ثبت نام، توافقی درباره اصلاح طلب بودن حسن روحانی نداشته اند. یکی از اهداف ما طرح مجدد گفتمان اصلاح طلبی در جامعه بود لذا فکر می کردیم انتخاب فردی نزدیک تر به اصلاح طلبان بر آقای روحانی اولویت دارد.

* در آخرین جلسه ای که ما قبل از ثبت نام ها در جمع شورای مشاوران با حضور جناب آقای خاتمی داشتیم تقریبا از اینکه آقای خاتمی يا آقای هاشمی وارد صحنه شوند، ناامید شدیم به همین خاطر پیشنهاد شد که از چهار کاندیدای بالقوه ای که نهایتا می‌توانند بعد از کاندیداهای حداکثری نامزد اصلاح طلبان باشند بخواهیم تا ثبت نام کنند و با مکانیزمی، یکی از آنها مورد حمایت نهایی قرار گیرد.

* آقای خاتمی چه بخواهند و چه نخواهند به عنوان لیدر جریان اصلاحات شناخته شده اند؛ هم لیدرمعنوی و هم لیدر مدیریتی. کما اینکه در شورای اصلاح طلبان ایشان همیشه شرکت کردند و رئیس این شورا هم خودشان هستند. به نظرم ایشان باید این نقش را حفظ کنند. در مورد آقای هاشمی من فکر می کنم ایشان جایگاه و موقعیت فراجناحی خود را حفظ کنند. من معتقد نیستم آقای هاشمی باید یک حزب فراگیر ایجاد کند.

* ایشان در همین نقشی که در چهار سال اخیر ایفا کردند بیشتر می توانند به کشور خدمت کنند و همین نقش را حفظ و تقویت کنند. البته در اداره کشور هر دو نفر به عنوان مشاورانی امین و مجرب می توانند خیلی نقش ایفا کنند چه در مسائلی که قرار است درون دولت اتفاق بیفتد و چه هماهنگی‌های برون دولت و سطوح بالاتر از دولت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *