چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

جلسه‌فوق‌العاده‌کمیسیون درباره‌عزل‌دانشجو

يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 313182
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز چهارشنبه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد، گفت: اگر بخواهند محیط دانشگاه را شلوغ کرده و رئیس دانشگاه را عزل کنند، مجلس با وجود تعطیلی جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل می‌دهد.
به گزارش جهانف جبار کوچکی‌نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به احتمال برگزاری جلسه روز چهارشنبه هیئت امنای دانشگاه آزاد با هدف عزل فرهاد دانشجو رئیس این دانشگاه، گفت: بحث تغییر در این مقطع زمانی با توجه به اینکه مراکز آموزش عالی درصدد مدیریت منابع برای شروع سال تحصیلی هستند، شنیده می‌شود که این مسئله سبب نگرانی دانشجویان و کادر مراکز آموزش عالی کشور است.

وی افزود: سرپرست وزارت علوم در آغاز کار تغییراتی در این حوزه ایجاد کرد که با هشدارهای نمایندگان مجلس روبرو شد و تغییرات را متوقف کرد. زیرا با توجه به اینکه وی هنوز به سمت وزارت منصوب نشده است، عقل حکم می‌کند که کار را با آرامش جلو ببرد.

کوچکی‌نژاد اظهار داشت: حوزه وزارت علوم حوزه حساسی است، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری که علم را در صدر تمام امور می‌دانند باید در حوزه وزارت علوم آرامش حاکم باشد. در حالی که در مقطع فعلی این حوزه با تلاطم روبرو شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از تغییرات صورت گرفته در وزارت علوم زمزمه تغییر در دانشگاه آزاد نیز مطرح شده است در حالی که این مقطع، زمانی نیست که بتوانیم در دانشگاه آزاد تغییرات ایجاد کنیم.

وی با اشاره به عملکرد ایده‌آل فرهاد دانشجو در پست ریاست دانشگاه آزاد گفت: دانشجو در مدتی که فعالیت داشته است، بسیار خوب کار کرده و با گروه تحقیق و تفحص مجلس نیز همکاری خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حاشیه‌ها از دانشگاه آزاد حذف شده است، عنوان کرد: دانشگاه آزاد که در سال‌های گذشته به طور مداوم با تنش روبرو بود در حال حاضر بدون حاشیه به ترویج علم و فرهنگ می‌پردازد.

کوچکی‌نژاد اضافه کرد: شنیدیم که قرار است هیئت امنای دانشگاه آزاد روز چهارشنبه تشکیل جلسه بدهد، اگر بخواهند محیط دانشگاه را شلوغ کنند کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وجود تعطیلی جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل می‌دهند و با این مسئله از طریق قانونی برخورد می‌کند. زیرا تخریب دانشگاه آزاد در مقطع کنونی در تعارض با آرمان‌های کشور است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:‌ البته درجلسه‌ای که با مسئولان وزارت علوم داشتیم تغییر در دانشگاه آزاد را انکار کردند، تغییرات روندی دارد که باید طی شود و نمی‌توانند به همین سادگی دست به تغییرات بزنند.

وی با اشاره به حضور دانشگاه آزاد در تمام نقاط کشور و حتی در خارج از کشور گفت: دانشگاه آزاد عملکرد خوبی داشته است و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نمی‌پذیرد که در این مقطع در این دانشگاه تغییری به وجود بیاورد و در برابر ایجاد خلل در دانشگاه آزاد حتما اقدامات قانونی صورت می‌گیرد.

کوچکی‌نژاد در رابطه با میزان اختیارات سرپرست وزارت علوم در هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: در قانون دانشگاه آزاد به صورت شفاف اختیارات سرپرست وزارت علوم مشخص نشده است ولی در قانون اساسی سرپرست یک وزارتخانه می‌تواند تحت نظر رئیس‌جمهور مسئولیت‌های وزارتخانه را انجام دهد ولی در صورت تخلف سرپرست رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد.

وی افزود: اگر مجلس در بررسی‌های خود به این نتیجه برسد که تغییر رئیس دانشگاه آزاد سبب آشفتگی در حوزه آموزش عالی می‌شود رئیس‌جمهور را به مجلس دعوت می‌کند تا پاسخگوی عملکرد سرپرست وزارت علوم باشد.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: اگر مجلس به این نتیجه برسد که برگزاری جلسه پیش از جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد ضروری است حتما پیش از روز چهارشنبه جلسه فوق‌العاده‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *