جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اتهامات جدید بان‌کی‌مون علیه بشاراسد

شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 312939
در حالی که هنوز گزارش بازرسان سازمان ملل درباره چگونگی استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه آماده نشده و قرار است در هفته جاری این گزارش به دست دبیر کل سازمان ملل برسد، بان کی مون در سخنرانی در مجمع بین‌المللی زنان، بشار اسد را به ارتکاب جنایات بشری متعدد متهم کرد.
به گزارش جهان، شبکه ایران به نقل از تلگراف دیلی نوشت: بان کی مون درباره اینکه آیا نیروهای دولتی سوریه از تسلیحات شیمیایی ادعا شده در حومه دمشق استفاده کرده‌اند یا خیر سخنی به میان نیاورد اما اشاره کرد که رهبر سوریه جنایات بشری متعددی مرتکب شده است. بنابراین مطمئنم زمانی که اوضاع سوریه به ثبات برسد بشار اسد باید پاسخگوی این جنایات باشد.

وی همچنین آمار کشته شدگان حملات شیمیایی حومه دمشق را براساس آمار سازمان ملل ۱۴۰۰ نفر اعلام کرد.

دبیر کل سازمان ملل تصور نمی کرد که این سخنرانی رسانه‌ای شود اما سخنان وی به وسیله تلویزیون سازمان ملل ضبط و پخش شد.

به عقیده کارشناسان این سخنان بان کی مون ممکن است فشار را بر دولت سوریه بیشتر کند و حتی بر روند مذاکرات در سطح بالا تاثیر گذار باشد.

قرار است تیم بازرسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل گزارش خود را درباره حمله شیمیایی ۲۱ اوت تا روز دوشنبه هفته جاری به بان کی مون ارائه دهند. دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که هنوز گزارشی دریافت نکرده اما پیش بینی کرد: این گزارش یک گزارش همه جانبه باشد و همه چیز را درباره حملات شیمیایی حومه دمشق مشخص کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *