جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

سخنان روحانی پس از بازگشت از بیشکک/ توزیع سئوال بین خبرنگاران

جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب: 312826
رئیس‌جمهور گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای بر حل و فصل مسالمت‌آمیز مسئله سوریه تاکید کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران پس از پایان سفر2 روزه به قرقیزستان و در بدو ورود به فرودگاه مهر‌آباد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای و حضور وی در آن گفت: به دعوت رئیس دوره‌ای سازمان همکاری‌های شانگهای به کشور دوست، قرقیزستان سفری انجام شد که در اجلاس سران این سازمان شرکت کردم.
 
وی با تاکید بر اینکه در این اجلاس و همچنین در سخنرانی‌هایی که در آن مطرح شد، بر چند نکته مهم تاکید گردید، اظهار داشت: شرکت‌ کنندگان در اجلاس خواستار حل مسئله هسته‌ای ایران شدند و تحریم را راه‌حلی غیرقابل قبول دانستند و مذاکرات سیاسی را تنها راه برای حل و فصل آن عنوان کردند.
 
وی افزود: در مورد بحث سوریه نیز هرگونه دخالت نظامی محکوم شد و راه‌حل سیاسی، بعنوان تنها راه‌حل مسئله سوریه عنوان شد که باید از طریق مذاکرات سیاسی بین دولت و مخالفین صورت بگیرد.
 
روحانی گفت: مسائل افغانستان و دیگر مسائل خاورمیانه و بحران‌های بین‌المللی از جمله مسائلی بود که در این اجلاس مطرح شد.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره ملاقات‌های دوجانبه بین ایران و کشورهای شرکت کننده در اجلاس افزود: در حاشیه اجلاس ملاقات‌هایی با برخی از سران کشورها همچون تاجیکستان، افغانستان، قرقیزستان و قزاقستان و همچنین دیدارهایی در سطح وزیر با کشورهایی همچون هند داشتیم.
 
رئیس‌جمهور با اشاره به روابط گسترده اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ایران با این کشورها گفت: در این دیدارها بر ضرورت توسعه روابط بین ایران و این کشورها در حوزه‌هایی که تاکنون در آنها همکاری خاصی صورت نگرفته است، تاکید شد.
 
وی با اشاره به دیدارهای خود با روسای جمهور چین و روسیه ادامه داد: در این دیدارها مسائل منطقه ای، روابط دوجانبه، مسائل بین‌المللی، مسائل هسته‌ای و موضوع سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
روحانی افزود: ما با چین و روسیه همکاری‌های گسترده اقتصادی، فرهنگی، مالی و پروژه‌هایی همانند فاینانس و همچنین همکاری‌های مالی و بانکی داریم.
 
رئیس‌جمهور ادامه داد: این دو کشور عضو شورای امنیت و طرف مذاکره ما در مذاکرات 5+1 هستند و طبیعی است که برخی از مسائل همچون بحث هسته‌ای در این مذاکرات مطرح شود.
 
روحانی همچنین با اشاره به دیدار خود با ایرانیان مقیم قرقیزستان و اهمیت این دیدار گفت: دیدار با ایرانیان مقیم خارج همواره برای ما بسیار مهم و تاثیر‌گذار بوده است و در این دیدار ایرانیانی که در بیشکک زندگی می‌کردند و همچنین آنهایی که به عنوان کارمند و یا فعالان اقتصادی در آنجا فعالیت داشتند، در سفارت به ملاقات ما آمدند.
 
وی افزود: در این دیدار که با استقبال گسترده ایرانیان همراه بود 400 تا 500 نفر از ایرانیان مقیم خارج هم به منظور دیدار و هم به منظور جشن میلاد دهه کرامت در سفارت حضور پیدا کردند.
 
رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلاتی که از سوی ایرانیان در این دیدار مطرح شد، گفت: مهمترین مسئله‌ای که از سوی آنان مطرح شد بحث فعالیت‌های تجاری و اقتصادی آنها بود و برخی از آنها خواستار تسهیل رفت و آمد و همچنین ایجاد یک خط مستقیم هوایی بین تهران و بیشکک و یا خط بین مشهد و بیشکک را خواستار شدند.
 
روحانی در ادامه بر اتخاذ راهکارهایی برای حل مشکلات ایرانیان مقیم قرقیزستان تاکید کرد.
 
در حاشیه این نشست سوالاتی بین خبرنگاران توزیع و از آنان خواسته شد تا تنها سوالات مطرح شده از سوی روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری را مطرح کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خیلی جالبه! این هم از تدبیر دولت تدبیر!! به جای رسوندن سوال به خبرنگارها به فکر مشکلات مردم باشید...
شربتیان
پس منظور دکتر روحانی از اینکه میگفت مردم دولت را نقد کنند این بود؟