جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

در ديدار روحانی و پوتین چه گذشت؟

جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب: 312787
حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران و ولاديمير پوتين رييس جمهوري روسيه عصر روز جمعه در پايان سيزدهمين اجلاس سران سازمان همکاري شانگهاي در بيشکک پايتخت قرقيزستان ديدار و در باره روابط دوجانبه و همکاري هاي منطقه اي و بين المللي گفتگو کردند.
به گزارش جهان به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ دکتر روحاني با قدرداني از پيام تبريک پوتين و حضور نماينده اين کشور در مراسم تحليف رياست جمهوري ايران تصريح کرد: کشور روسيه به عنوان همسايه بزرگ ايران همواره مورد توجه همه دولت‌ها در ايران بوده و دولت جديد نيز در صدد توسعه و گسترش اين روابط در تمامي عرصه‌ها است.
 
رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: امروز فرصت مناسبي ايجاد شده است که ايران و روسيه در مورد مسايل دوجانبه و مسايل حساس منطقه‌اي و بين المللي با هم تبادل نظر کنند و قطعاً اين تبادل نظر در حل مسايل و مشکلات موثر خواهد بود.
 
دکتر روحاني افزود: هر چه مشورت‌ها و تبادل نظرها بيشتر باشد به حل مشکلات و بحران‌هاي منطقه خاورميانه کمک بيشتري خواهد کرد.
 
رييس جمهور تصريح کرد: ابتکار مسکو در زمينه حل بحران سوريه و نيز قدم‌هايي که دولت روسيه در اين زمينه برداشته اميدي را بوجود آورد که از يک جنگ جديد جلوگيري شود.
 
دکتر روحاني با اشاره به فعاليت‌هاي مسالمت آميز هسته اي ايران گفت: ما خواهان حل و فصل سريع اين مساله در چارچوب مقررات بين المللي هستيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *