سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

انتقاد شدید محمدی گلپایگانی از برخی نوشته‌ها در خصوص مسجد جمکران

پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 312666
رئیس دفتر مقام معظم رهبری، گفت: اقداماتی جدید برای اینکه مسجد جمکران آوازه بیشتری پیدا کند باید صورت گیرد و تولیت جدید باید سعی کند تا برای همه سنین که در این مسجد حضور می‌یابند برنامه‌های مختلف فرهنگی داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، ظهر پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه تولیت مسجد مقدس جمکران در سخنانی اظهار داشت: همه ما شخصیت خدمتگزار، عالم و بزرگوار آیت الله وافی را می‌شناسیم و امروز تودیع و معارفه‌ای در کار نیست و ایشان عمر خود را در راستای نشر معارف ناب اسلامی و ترویج مکتب اهل بیت(ع) صرف کرده‌اند و این مسیر را ادامه خواهند داد.
 
وی با بیان اینکه آیت الله وافی شخصیتی شناخته شده، دانشمند و انسان باصفایی است که در طول 13سال به مسجد مقدس جمکران و زائران و نمازگزاران این مسجد خدمت کردند ابراز داشت: ایشان در طول خدمت خود کمتر به منزل می‌رفتند و بیشتر وقت خود را برای خدمت به زائران در این مسجد می‌گذراندند.
 
مسجد جمکران از روز اول تحویل توسط آیت الله وافی با امروز بسیار متفاوت شد
 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: آنچه آیت الله وافی در روز اول تحویل گرفتند و امروز تحویل می‌دهند از نظر کمی و کیفی قابل مقایشه نیست که این اقدامات به واسطه حضور نیروهای پرتلاشی بود که از سوی ایشان مدیریت می‌شدند.
 
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، در ادامه با اشاره به شخصیت تولیت جدید مسجد مقدس جمکران بیان داشت: حجت الاسلام رحیمیان برای همه ما شناخته شده است و از‌‌ همان ابتدای طلبگی دست بیعت با امام راحل داد و در قم و نجف در خدمت آن بزرگوار بود.
 
حجت الاسلام رحیمیان جزو معدود افراد مورد اعتماد امام بود

 
وی اضافه کرد: حجت الاسلام رحیمیان جزو معدود افرادی بود که مورد اعتماد کامل امام راحل قرار داشت و امام نیز علاقه عجیبی به ایشان داشتند.
 
وی افزود: حجت الاسلام رحیمیان بعد از فوت امام راحل، دست بیعت را مقام معظم رهبری دادند و انصافا در این زمینه تردیدی نیست که ایشان هر انچه در توان داشتند در خدمت به نظام اسلامی و مردم به کار بستند، به خصوص در بنیاد شهید که دائما با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در ارتباط بودند.
 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حجت الاسلام رحیمیان همانند پدر و برادر از دست رفته خانواده‌های شهدا دلسوز و مهربان و پشتیبان آنان و درب اتاقش همواره به روی خانواده‌های شهدا باز بود.
 
وی با بیان اینکه حجت الاسلام رحیمیان یکی عنصر فرهنگی به تمام معناست بیان داشت: اساس و بنیان مسجد جمکران مربوط به فرهنگ است و شخصیت ایشان کاملا با این فضا سنخیت دارد.
 
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، عنوان داشت: خالص‌ترین افراد و عاشقان امام عصر(عج) هر هفته به این مکان مقدس می‌آیند و این مسجد برای آن‌ها در این دنیای پر غوغا و وانفسا پناهگاه است.
 
امام زمان(عج) امید همه نا‌امیدان و ذخیره و نجات بخش بشریت است

 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری، با بیان اینکه امام زمان(عج) امید همه نا‌امیدان و ذخیره و نجات بخش بشریت است، افزود: شنیده‌ام که افرادی پیاده از شهرستان‌ها برای زیارت به مسجد مقدس جمکران می‌آیند و حجت الاسلام رحیمیان که مقام معظم رهبری به ایشان علاقه خاصی دارند باید همچون گذشت در دورانی که زائران در این مکان حضور دارند در راستای شناساندن امام عصر(عج) و نشر معارف اسلامی حداکثر بهره برداری را ببرند.
 
انتقاد شدید از برخی نوشته‌ها در خصوص مسجد جمکران

 
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران پایگاه امام زمان(عج) است، افزود: برخی‌ها در جراید می‌نویسند که این مسجد همانند سایر مساجد است و فرقی ندارد، حرام باد لقمه‌ای که از امام زمان(عج) می‌خورید.
 
وی با اشاره به داستان‌هایی از فضیلت مسجد مقدس جمکران و همچنین ارادات بزرگان و علما به این مکان مقدس، ابراز داشت: امروز اگر در دنیا سراپا هستیم به یمن وجود و حضور امام عصر(عج) است و ما هر چه داریم از ایشان داریم و به همین دلیل است که دشمنان با شیعه مخالفند و دشمنی می‌کنند چرا که آنان می‌دانند حضرت با آمدنش ریشه آنها را خواهد زد.
 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری، عنوان داشت: اقداماتی جدید برای اینکه این مسجد مقدس آوازه بیشتری پیدا کند باید صورت گیرد و تولیت جدید باید سعی کند تا برای همه اقشار و سنین که در این مسجد حضور می‌یابند برنامه‌های مختلف فرهنگی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *