پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

دو مشکل بزرگ اقتصاد ایران

پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 312596
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاكيد بر اينكه بيكاري و ركود بزرگترين مشكلات اقتصادي است، گفت: تورم، بیکاری و رکود وضعيت نامطلوبي را براي مردم به وجود آورده واين عوامل معضلات اصلی اقتصاد کشور است..
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم، ظهر پنچشنبه در مراسم اختتامیه همایش علمی و پژوهشی اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی اظهار کرد: تورم، بیکاری و رکود وضعيت نامطلوبي را براي مردم به وجود آورده واين عوامل مربوط به مشكلات اقتصادي است.

ضرورت كمك به فقرا در جامعه اسلامي

وي با بيان اينكه برطرف کردن فقر و کمک به فقرا در جامعه اسلامي مسئله اي ضروري است، ادامه داد: از ابتداي پیروزی انقلاب افرادی به فقرا و نيازمندان كمك كرده اند اما برطرف کردن معضل فقر بايد برگرفته از سیره پیامبران و ائمه باشد و در اين راستا روحيه دادن به اين افراد از نخستين راهكارهاست.

به گفته وي روایات فراوانی از ائمه اطهار در خصوص نحوه برخورد با فقرا وجود دارد و بايد از اين روايات استفاده كرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاكيد بر اينكه معضل فقر بايد در جامعه كاهش يابد، اظهار كرد: مطابق فرمايش امام هشتم طلب کردن سبب کوچک شدن می‌شود بنابراين باید هر چه را كه مي خواهيم از خدا طلب کنیم.

توانمندي نيازمندان

حجت الاسلام مصباحي مقدم يادآور شد: يكي از راهكارهاي برطرف كردن فقر اين است كه افراد را با توانمنديهايشان آشنا سازيم زيرا اگر آنان نسبت به توانایی خود اعتماد پيدا كنند بسياري از مباحث در اين زمينه حل مي شود.

به گفته وي كميته امداد نقش موثري در توانمندي افراد جامعه و نيازمندان دارد.  

وي با بيان اينكه تكيه بر توانمندی‌های فردی عاملي موثر براي برطرف سازی فقر است، افزود: کمیته امداد در این مسیر باید به صورت جدي وارد ميدان شود و توانمنديها را در افراد شناسايي كند.

دين اسلام با رفاه مخالف نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاكيد كرد: متاسفانه در حال حاضر مردم کمتراز 10 درصد توانایی خود را استفاده می‌کنند و اين امر موجب مي شود تا معضل فقر روز به روز افزايش يابد.

حجت الاسلام مصباحي مقدم در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به رفاه و آسايش نيز عنوان كرد: دين اسلام با رفاه مخالف نیست اما ثروت زیاد موجب غرور و استکبار مي شود بنابراين دراين خصوص اسلام نگاهي اعتدالي داشته و به هيچ وجه اسراف کردن را توصیه نمی‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *