پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

سازمان‌ملل:دلایل قاطعی دراستفاده دولت‌ سوریه ازسلاح شیمیایی دردست نیست

چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 312469
کارشناسان سازمان ملل در گزارشی تأکید کردند جنگجویان خارجی در سوریه جنایت جنگی مرتکب شده‌اند و اقدام به آدم‌ربایی و حمله به مناطق مسکونی کرده‌اند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز» نوشت: کارشناسان سازمان ملل در گزارشی تأکید کردند که جنگجویان خارجی در سوریه جنایت جنگی مرتکب شده‌اند و اقدام به آدم ربایی و حمله به مناطق مسکونی کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که ادعاهایی وجود دارد که نشان می‌دهد حکومت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده اما دلایل قاطعی برای اثبات آن نداریم.

کارشناسان سازمان ملل همچنین حکومت سوریه را متهم کرده‌اند که در سوریه غیر نظامیان و بیمارستان ها را هدف قرار داده‌‌اند.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه تأکید کرده بود که اسناد و دلایلی را در اختیار شورای امنیت قرار داده که نشان می‌دهد معارضان سوری چندبار از سلاح شیمیایی غیر قانونی در سوریه استفاده کرده‌اند.

گزارشی که امروز منتشر شده، مربوط به بازه زمانی ۱۵ می تا ۱۵ جولای است و کمیسیون تحقیقات سازمان ملل به ریاست «پائولو پینیرو» آن را منتشر کرده است.

سازمان ملل احتمالا تا هفته آینده نتایج اولیه بررسی‌های کمیته حقیقت‌یاب در مورد حادثه حمله به منطقه «غوطه» در حومه دمشق را نیز منتشر می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *