پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

منبری که دو مسیحی را مسلمان کرد

چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 312465
پیغمبر اسلام (ص) یهودیان و مسیحیان را به مسجد دعوت و آنها را با اسلام آشنا می کرد. دین ما، دین منطق و دلیل و فکر و اندیشه است.»
به گزارش جهان به نقل از عقیق، مردم از قشرهای گوناگون، پای منبر شیخ حسین انصاریان می نشستند. یک روز مرد مکانیکی که از پا منبری های ثابت بود، گفت: «در محل کارم، همسایه ای دارم که مسیحی است. من بارها درباره دین اسلام برای او صحبت کرده ام و تشویقش کرده ام که مسلمان شود. اگر اشکالی ندارد چند جلسه او را پای منبر شما بیاورم. »

استاد از این کار استقبال کرد و گفت: «اشکال که ندارد، هیچ؛ بلکه واجب است او را بیاوری. پیغمبر اسلام (ص) یهودیان و مسیحیان را به مسجد دعوت و آنها را با اسلام آشنا می کرد. دین ما، دین منطق و دلیل و فکر و اندیشه است.»

جلسه بعدی منبر، مرد مکانیک دوست مسیحی خود را آورد. او مدتی پای منبر نشست و یک روز گفت: «می خواهم مسلمان شوم.» مقدمات فراهم شد و در یکی از شب‌های ماه رمضان او رسما اسلام آورد.

یک خانم مسیحی هم که همراه دوستانش چند بار سخنرانی های شیخ حسین انصاریان را شنیده و در مجلس او شرکت کرده بود، بعد از مدتی مسلمان شد: «یک روز پیش من آمد و گفت مطالب دقیق و مستدلی از آیه های قرآن و روایت های اسلامی شنیده است و به همین دلیل می خواهد مسلمان شود. او هم خیلی زود به اسلام تشرف پیدا کرد. »
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *