شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
ادامه تغییرات مدیریتی در صنعت نفت

تغییر رییس پژوهشگاه صنعت نفت

چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 312409
با حکم زنگنه، وحید حدادی اصل از ریاست پژوهشگاه صنعت نفت کنار رفت و مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران به عنوان سرپرست این نهاد پژوهشی منصوب شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وحید حدادی اصل، استاد دانشگاه امیرکبیر که سال ۸۷ با حکم غلامحسین نوذری – وزیر نفت وقت – به ریاست پژوهشگاه صنعت نفت منصوب شده بود، امروز با حکم زنگنه از این سمت کنار رفت.

وزیر نفت در ادامه تغییرات مدیریتی در صنعت نفت کشور، امروز با صدور حکمی محمدعلی عمادی، مدیر فعلی پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران را با حفظ سمت به عنوان سرپرست پژوهشگاه صنعت نفت منصوب کرد.

پژوهشگاه صنعت نفت در ابتدا بانام " اداره توسعه و تحقیقات شرکت ملی نفت ایران " درسال ۱۳۳۸ تاسیس شد. هدف اولیه این سازمان تحقیق و پژوهش درزمینه کاربرد مواد نفتی بوده است.

بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نام این سازمان به مرکز پژوهش و خدمات علمی تغییر یافت و به توسعه فعالیتها در راستای اهداف فوق پرداخت. سپس طبق موافقت نامه اصولی سال ۱۳۶۸ شورای گسترش وزارت فرهنگ و آموزش عالی، به عنوان " پژوهشگاه صنعت نفت" با هدف انجام تحقیقات بنیادی، کاربردی و توسعه ای نامیده شد و به فعالیتهای خود ادامه داد.

درحال حاضر پژوهشگاه صنعت نفت از ۷۵۵ نیروی انسانی متخصص در بخش های مختلف صنعت نفت برخوردار است که شامل ۹۵ دکتر، ۳۳۹ فوق لیسانس ،۱۲۷ لیسانس و بقیه نیروهای تکنسین و پشتیبانی است. همچنین از مجموع کارکنان حدود ۷۰% دارای سمتهای پژوهشی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *