پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

علت خواب‌رفتن انگشتان دست چیست؟

چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 312351
عضو انجمن جهانی آسیب‌های ورزشی گفت: گزگز و خواب رفتن انگشتان دست، علل مختلفی دارد و شایع‌ترین علت آن، گیر افتادن اعصاب دست است.
به گزارش جهان، آرش شرافت وزیری در گفت و گو با فارس گفت: اعصاب دست در قسمت‌های مختلفی گیر می‌افتند که شایع‌ترین محل آن در مچ دست است. عصب مدیان از وسط مچ عبور می‌کند تا به انگشتان برسد. این قسمت به شکل تونل است که به تونل کارپال معروف است.

این عضو انجمن جهانی آسیب‌های ورزشی گفت: اگر در این تونل به صورت علتی روی عصب فشار وارد شود علامتی مثل گزگز و مورمور شدن دست‌ها، سوزش و درد ایجاد می شود و انگشتان دچار خواب‌رفتگی می‌شوند.

شرافت وزیری ادامه داد: سندرم تونل کانال کارپال، به علت درگیر کردن عصب با گزگز و ضعف عضلانی بروز می یابد. این بیماری در زنان شایع‌تر از مردان است و از علل ایجاد آن می توان به فعالیت سنگین و کششی، قرار گرفتن دست در وضعیت نامناسب، قرار دادن مکرر دست ها در زیر چانه و تغییرات هورمونی در زنان اشاره کرد.

این جراح استخوان و مفاصل گفت: درمان این بیماری با درمانهای طبی و فیزیوتراپی امکانپذیر است و در موارد کمی نیاز به جراحی دارد.

وی همچنین به بیماران توصیه کرد: فعالیت های کششی و سنگین انجام ندهند چرا که این اقدام در بهبود این بیماری موثر است.

شرافت وزیری گفت: استراحت و کاهش حرکات دست، اولین مرحله در درمان سندرم تونل کارپال است. این استراحت باید تا زمان کاهش گزگز انگشتان ادامه یابد و در صورت کاهش گزگز، ابتدا می توان به انجام حرکات کششی پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *