جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۱
۳۸

هیچ ایرادی به قالیباف نبود اما راستگو باید به محسن هاشمی رای می داد!

دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 312076
عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران با بیان اینکه طرد راستگو و دنیا مالی به دلیل پایبند نبودن به قولشان از سوی احزاب اصلاح طلب امری محتمل است، گفت: راستگو قسم خورده بود که به مواضع اصلاح طلبی پایبند باشد.
هیچ ایرادی به قالیباف نبود اما راستگو باید به محسن هاشمی رای می داد!
به گزارش جهان، فاطمه دانشور در گفتگو با مهر اظهار داشت: دیروز خانم الهه راستگو و آقای دنیامالی به قالیباف رای دادند، البته بحث اخلاق سیاسی بسیار مهم است و این افراد بیشترین رای شان را از اصلاح طلبان کسب کردند. این کار بسیار غیراخلاقی است که فردی قسم خورده بود که به مواضع و منشور اصلاح طلبان پایبند باشد به قولش عمل نکند. باید ببینیم این افراد چه منافعی را داشتند که این گونه رفتار کردند.
 
وی ادامه داد: به هر حال اتفاق بدی بود که روز گذشته رخ داد و اخلاق سیاسی رعایت نشد. این اتفاق میان اصلاح طلبان خوب نیست، ما مواضع مان مشخص است به عنوان نمونه خودم هیچ ایراد فکری به قالیباف نگرفتم و گفتم او انسان خوبی است و کارهای خوبی را در شهرداری انجمن داده است اما بحث اخلاق سیاسی نباید فراموش شود.
 
عضو شورای شهر چهارم  تاکید کرد: اخلاق سیاسی امروزه در جامعه بسیار مهم است و امیدواریم این موضوع در برخی از این افراد رشد پیدا کند. مطمئناً این افراد از طرف احزاب شان طرد می شوند  و در فضای غیررسمی باید هزینه های سنگینی را برای این اقدام شان بدهند.
 
به گفته دانشور ، اصلاح طلبان تا حد ممکن می دانستند که ممکن است احمد دنیامالی با آنها همسو نباشد اما خانم راستگو قسم خورده بود که به مواضع و منشور اصلاح طلبان پایبند باشد.
 
عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران افزود: راستگو از حزب کار به ما معرفی شده بود که فکر می کنم اخبار فراکسیون اصلاح طلبان را در اختیار جناح مقابل قرار می داد. او نه به  محسن هاشمی و نه مسجد جامعی رای نداد. امروز شورای هماهنگی اصلاح طلبان تحت فشار است و اصلاحات هزینه سنگینی را در این باره پرداخت کرده است و چرا باید این افراد به مواضع جمع احترام نگذارند. ما روی قول آنها حساب کرده بودیم اما آنها به قولشان عمل نکردند. مواضع راستگو در مجلس مشخص بود و ما می توانستیم در چینش اولیه بهتر عمل کنیم. چینش لیست  شورای شهر اصلاح طلبان دارای مشکل بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
خانم عضو شوراي شهر خدمت به مردم فارغ از اخلاق سياسي و حزب و گروه است اگر واقعاً قصد و نيت خدمت داريد.
خانم راستگو واقعاً نشان دادند كه مي شود حزبي بود و از حق و عدالت دفاع كرد دستشان درد نكند.
مزدک
باسلام
دوست عزیز اگر ایشون میخواستن فقط به تفکرات و عقاید فردیشون احترام بذارن چرا مستقل شرکت نکردن و با لیست اصلاح طلبان اومدن؟
United States
چون اصولشون اصلاح طلبانه و سلیقه و تشخیصشون برای شهرداری قالیباف بود
ما که نفهمیدیم این خانم نو اصلاح طلب چه میگوید سوگند حزبی مهمتر است یا سوگند حرفه ای او مگر نمی گوبد قالیباف مشکلی نداشت و ایرادی نداشت پس سرکار خانم نواصلاح طلب تو چرا سوکند رسمی و حرفه ایت رافراموش کردی توبه کن ضمنا کفاره هم باید بدهی
Bulgaria
اینا سوگندو بهانه کردن والا کیه که منصفانه به رفتارهای سیاسی اینها نگاه کنه و اعتراف به بی قیدی اینها به قسم هاشون نکنه.
در مجلس ششم برای جوسازی علیه نظام با تحصن و نصاب شکنی و هزار دنگ و دونگ بر خلاف قسمشون نظامو به ورطه تباهی کشوندن و از همه بدتر در فتنه 88 که اوج خباثت و قسم شکنیشون بود.
حالام روشون نمیشه بگن تحزب یعنی برده داری سیاسی. دقیقا نگاهی که غرب به تحزب داره.
اگر خانم راستگو اصول اصلاح طلبی رو (اگه داشته باشن) مخدوش می کرد میشد اعتراض کرد ولی ایشون سلیقه اش به انتخاب اقای قالیباف منتهی شده. من دوستان اصولگرایی دارم که در سال 88 به موسوی رای دادن حالا با این استدلال باید اونها رو اصلاح طلب بدونم؟!!!
محمد - روشنفکر آزاده
United States
انگار خانم دانشور دارند در شورای شهر تهران خاله بازی و حزب بازی راه میاندازند و ظاهرا" آستانه تحمل ایشان خیلی خیلی پایین است .

عزیزان !!!! شورای شهر جای سیاسی بازی و قبیله گری بازی نیست !!!! شمانمایندگان شورای تهران توجه داشته باشید بعد از راهیابی به شورای شهر باصطلاح نماینده کل مردم تهران محسوب میشوید و در ضمن به قرآن قسم یاد کرده اید که حافظ منافع مردم و دفاع از شایسته سالاری و حق نمائید... . و نباید مسائل شهری و حق و حقیقت را با معیار حزبی و دسته و گروه خود بسنجید و سیاسی بازی و سیاسی کاری کنید!

خانم دانشور بحث اساسی این است که نماینده مردم چنانچه بدنبال تامین خواسته ها و امیال و تحمیل عقاید حزبی خود باشد و حتی دیگران را بخواهد مجبور به تبعیت از خود نماید . این فرد آزاده نیست و شایسته نماینده مردم بودن در شورا نمی باشد.

لطفا" توجه داشته باش که خانم راستگو شاید در آخرین لحظه پی به حقیقت و تشخیص صحیح برده اند و این خود نشان از شخصیت آزاده ایشان دارد
شربتیان
Iran, Islamic Republic of
واقعا این خانم این حرفها رو زده؟ یعنی تا این حد؟
چطور وقتی اصول گرایان به مسجدجامعی رای دادند کسی چیزی نگفت؟؟؟
اصلاح طلبان بی ظرفیت و انحصار طلبند
دقیقا فقط قمپز در می کنند
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی منفی دادم sorry
حقوق شهروند
Iran, Islamic Republic of
خانم دانشور وقتی فردی به عنوان عضوء شورا وارد شورای شهر می شود دیگر صرفاً نامزد آن عده که به او رای دادند نیست بلکه نماینده همه مردم یک شهر است.
زمانی که ماخود را نماینده کل مردم یک شهر در نظر بگیریم به دنبال فرد شایسته برای شهرداری هستیم نه اینکه حزبمان به چه کسی قرار است رای بدهد.
Iran, Islamic Republic of
این خانم تازه راه رسیده نمیدونه شورا یک نهاد خدماتی است نه سیاسی!!!البته میدونه خودشو زده به خواب!!!منو یاد خانم حقیقت پور نماینده مجلس ششم میندازه.امیدوارم سرنوشت اون دامنشو نگیره!
بنظر بنده کسی که با رای مردم انتخاب شده ولی بخاطر حزب یا سیاست رای خود را بالاجبار به یک نفر می دهد اخلاق سیاسی را زیر پا گذاشته است. سیاست برای مردم است نه مردم برای سیاست.
احمد
راست میگه بنده خدا اخلاق ساسی مهمه! رضای خدا و خواسته مردم و لیاقت و شایستگی و....همه کشک!!
کربلا
به نام خدا
مردم با وجدان ببینند این به اصطلاح اصلاح طلب چگونه بصورت علنی می خواهد منافع حزبی به منافع مردم ترجیح داده شود!!!!
آیا اگر مسلمان نیستیم و به قیامت هم فکر نمیکنیم نباید آزاده باشیم و برای مردمی که با رای خودشان نمایندگانی را برای انجام امورات شهرشان برگزیده اند، احترام گذارده و به فکر منافع حزبی خود نباشیم .
البته فکر میکنم این خانم برای این اظهارات از طرف دوستان خودشان هم مورد سرزنش قرار گیرند، چون مسائل پشت پرده را بصورت علنی عنوان کرده اند.
ان شالله عاقبت ما به خیر ختم گردد.
سوال من این است که :

1- آیا واقعا معلوم است چند نفر اصلاح طلب و چند نفر اصولگرا به خانم راستگو رای داده اند؟!

2- اصلا تعریف دقیق اصولگرا و اصلاح طلب چیست؟

3_ پس قسمی که خورده اند برای خدمت (نه سیاسی کاری) چه میشود؟

4- اینطور که دانشور گفته است دیگر نیازی به حضور اعضا نیست و باید شورا تعطیل شود چون رای اصلاح طلب و اصولگرا از قبل معلوم است. پس اعضا مجمسه هستند؟!
بايد نمايندگان مجلس واعضاءشوراي شهرهم قبل وبعد ازرفتن اموالشان رابه قوه قضائيه اعلام نمايند
مهدی
United States
بنام خدا
شنیدید یه وقتی منکر معروف میشه و معروف منکر ؟ این یک نمونه از همین موضوعه.
این تعریف اخلاق سیاسی را از کدام جیب درآوردید؟
حرف این خانم مصداق واقعی فرقه گرائی و تعصبات قبیله گرائی است . یعنی هر آنچه تشکیلات گفت درست است و شما حق فکر کردن ندارید؟!
Germany
این خانم خائن هستند . محسن هاشمی میتوانست بهترین باشد که ایشان نگذاشتند . قالیباف باز همه کارهاش نمایشی است .
حالا مگه چي شده؟
دور هم با خوبي و خوشي شهر رو اداره كنيد
اين مسائل كه مهم نيست
اخلاق سیاسی؟! مگر اخلاق سياسي از اخلاق شرعي و انساني برتر است؟!
اگر اينطور بود الان بعد از 1400 سال،‌ حربن يزيد رياحي بايد به جاي تكريم، مورد نعوذبالله، لعن واقع ميشد. هيچ چيز بالاتر از آزادگي براي انسان نيست. چه برسد به منشور يك حزب امتحان پس داده كه سابقه چندان جالبي هم ندارند!
خانم راستگو هم نتيجه خیر اين پايبندي به اخلاق وجداني و شرعي را از سوي خداوند خواهند ديد.
آهان! اخلاق سياسي يعني اگر فردي از گروه مقابل به ما رأي داد و شديم رئيس شورا، خيلي هم خوب است و كار اخلاقي انجام شده. ولي اگر كسي از ما به طرف مقابل رأي داد كه شد شهردار، ميشود بي اخلاقي!!
خدا به دادمان رسيد كه محسن هاشمي رأي نياورد. واقعا اينها ميخواستند با زندگي و شهر مردم تهران چه كنند با اين سياسي كاري هايشان؟!
Kuwait
لابد با همین اخلاق سیاسی تونسته معادن زیادی رو تو کشور بگیره و پولدارترین زن ایران بشه
Iran, Islamic Republic of
خانم دانشور
قبل از اين كه مريد حزب باشيد بايد مريد خدا و مردم باشيد
اگر همان قدر كه به اخلاق حزبي فكر ميكنيد به خدا فكر كنيد عاقبت بهتري در انتظارتان است
حزب آن دنيا دستتان را نمي گيرد
خدا دستتان را مي گيرد
حالا شما توي مسائل سياسي تازه وارديد
برويد جلو تا ببينيد چه هزينه هايي بايد بپردازيد
آن موقع مواضعتان شنيدني است
Iran, Islamic Republic of
یعنی من مرده این استدلالم:
«خودم هیچ ایراد فکری به قالیباف نگرفتم و گفتم او انسان خوبی است و کارهای خوبی را در شهرداری انجمن داده است اما بحث اخلاق سیاسی نباید فراموش شود». بعد میگن شورا جای سیاسی کاری نیست.
امیر محسن
احسنت به شما خانم دانشور، خانم الهه راستگو از رانت اصلاح طلبان استفاده کردند و با رای آنها راهی شورای شهر شدند باید به خواسته مردمی که به ایشان رای دادند احترام می گذاشتند . خواسته ما هم اصلاح طلبی بود . قابل توجه دوستانی که میگویند ایشان نیتشان فراجناحی و خدمت بود اگر اینگونه بود نباید چهره منافقانه و دو پهلو میگرفتند باید شفاف نظر خود را بیان میداشتند
مبینا
اصلاح طلبان اغلب به واقع دیکتاتورانی تمام عیار هستند .بدبخت مردمی که به امیدی به اینها (اصلاح طلبان) رای دادند.
هموطن
«خانم محترم این اخلاق سیاسی نیست که شما از آن نام می برید این تعصب جاهلیت است . چرا؟ به این دلیل که می گویی قالیباف گزینه مناسبی است ولی ما باید به گزینه نامناسب رای بدهیم!»
برای افراد خدوم فرقی نمیکند در هر پست ومقامی که باشند مفید به فایده خواهند بود البته بسته به شراید ونیت وجا ومکانش
اگر کسی هم قسم شد ، باید در اشتباهات دیگران هم مشارکت کند؟
با قسم ، عقل و رأی هم واگذار و فروخته شده و در اختیار منافع حزبی قرار می گیرد؟
با قسم خوردن می توان حق را ناحق کرد؟
چه بایدی در اخذ رای از یک فرد آزاد وجود دارد؟
صادق
خوب است که معنی اخلاق آنهم از نوع سیاسی اش را از اصلاح طلبان یاد گرفتیم!
اگر دست اینها به مجلس برسد چه چشمه های دیگری از اخلاق را بروی ملت خواهند گشود.
سارا
اين همان ازادي ست كه اصلاح طلبان قولش را مي دادند :D
علي
همينه كه كارحزبي در ايران جانميفته چون نظرات حزبي گاهي مخالف حق و شرافته
خانم محترم
خانم راستگو منتخب مردم هستند و به منافع مردم بیشتر از منافع حزبی پایبندند. شما هم باید این اخلاقو داشته باشید. به این میگن اخلاق سیاسی...
این حضرات اعضای حزب را برای سیاهی لشکر میخواهند که در همه جا حاضر باشند و حضرات هردستوری دادند فقط بله قربان وچشم قربان بگویند
علي
عجب تفكري!!
به اين ميگن كور كورانه به مصالح جناحي و سياسي راي دادن و مصالح مردم يعني كشك!!
(البته با احترام كامل به آقاي هاشمي)