پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

وضعیت برنج ایرانی و خارجی در بازار+قیمت

دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 311912
با آغاز فصل برداشت، قیمت برنج کاهش می‌یابد که در حال حاضر قیمت برنج نسبت به روزهای اولیه برنج کیلویی هزار تومان کاهش داشته است.
به گزارش جهان، قاسمعلی حسنی، رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان مطلب بالا اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو برنج درجه یک با قیمت ۶۲۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان در سطح عمده فروشی عرضه می شود و این نوع برنج توسط افراد مرفه بیش تر خریداری می‌شود.

او با اشاره به این که برنج وارداتی برای رفع نیاز اقشار مختلف جامعه عرضه می شود تاکید کرد: در جدیدترین بار وارداتی ۱۵ هزار تن برنج آمریکایی به کشور وارد شده که با قیمت مصوب کیلویی ۲۴۵۰ تومان در کنار برنج هندی پرمحصول کیلویی ۱۷۰۰ تومان و برنج تایلندی کیلویی ۱۹۵۰ تومان عرضه می شود.

حسنی ادامه داد: برنج هندی توسط بخش خصوصی نیز وارد می شود که از کیلویی ۳۲۰۰ تومان به فروش می رسد.

به گزارش ایسنا، هر ساله قیمت برنج بنا بر روزهای سال دچار نوسان می‌شود. افزایش قیمت برنج از زمستان آغاز شده و تا شهریور ماه سال بعد که همزمان با فصل برداشت برنج است ادامه می‌یابد.

قیمت برنج درجه یک برای شالیکاران کیلویی ۶۰۰۰ تا ۶۱۰۰ تومان تمام می شود که با هزینه بسته بندی و حمل و نقل به کیلویی ۶۳۰۰ تومان می‌رسد.

برنج کاران برنج درجه یک شمال را کیلویی ۶۸۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان در تهران به فروش می رسانند که قیمت خرده فروشی توسط مغازه داران سطح شهر کیلویی ۸۵۰۰ تا ۸۸۰۰ تومان است.

دلیل تخفیف کم روغن در نمایشگاه های پاییزه

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره تخفیف کم روغن در نمایشگاه های پاییزه بیان کرد: تفاوت قیمت روغن از در کارخانه تا فروشگاه عرضه هفت درصد است که این امر به دلیل عدم افزایش قیمت بنابر مشکلات تامین مواد اولیه است.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: سود قانونی عمده فروشی مواد غذایی سه درصد و خرده فروشی آن ۱۲ درصد است.

عرضه کره با قیمت مصوب

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر کمبود کره در برخی مناطق تهران گفت: در چند وقت گذشته که مشکلات خاصی برای گشایش ارزی به وجود آمده بود کارخانه‌ها با کمبود تولید مواجه شده بودند اما در حال حاضر کره با قیمت مصوب در حال پخش و عرضه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجیدی
Iran, Islamic Republic of
برنج ایرانی شیرودی دردولت قبل 1900تومان الی 5000تومان بودولی الان 6500نومان یاهاشمی 8500تومان واقعابازرسی بیکاره یاخوابه جلوی گرانی رادولت امیدبگیردتاکی گرانی؟