جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

برخی اصلاح طلبان به قالیباف رای می‌دهند

شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 311523
نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نباید انتخابات هیات رئیسه شورا را با شهردار یکسان دانست، گفت: استنباط ا این است که بعضی از دوستان اصلاح طلب در انتخاب شهردار به قالیباف رای می دهند.
به گزارش جهان، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با مهر در خصوص انتخاب شهردار تهران و ترکیب آرا در شورا گفت: به نظر نباید انتخابات هیات رئیسه شورا را با شهردار یکسان دانست. انتخاب هیات رئیسه یک بحث داخلی شورا است اما در انتخاب شهردار ارزیابی ما این است که بسیاری از دوستان اصلاح طلب گرایش به قالیباف و اعتقاد به مسئولیت و حضور قالیباف به عنوان شهردار تهران دارند.

وی افزود: علت این است که قالیباف در طول ۸ سال گذشته موفق عمل کرده و با یک نگاه عقلانی می توانیم بگوییم تغیری که ریسک باشد و پیامدهای آن معلوم نباشد امری نیست که اعضای شورا بپسندند.

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر به دنبال این هستند که کارنامه درخشان تری از دوره سوم داشته باشند و نمی خواهند با ریسک کردن این کارنامه مخدوش شود و پیامدهای این انتخاب امری نیست که اعضای شورا بپذیرند، استنباط ا این است که بعضی از دوستان اصلاح طلب که در هیات رئیسه به چمران رای ندادند در انتخاب شهردار به قالیباف رای می دهند.

طلایی در پاسخ به این سوال که رایزنی ها در خصوص انتخاب محسن هاشمی به عنوان شهردار چگونه است، گفت: آقای هاشمی یکی از گزینه هایی است که مطرح شده است امیدواریم فردا بتوانیم سریعتر رای گیری کنیم و شهردار یکی از گزینه های قالیباف یا هاشمی است. ارزیابی ها نشان می دهد که تمامی اعضای اصولگرای شورا به قالیباف رای می دهند و گزینه دیگری ندارند .

وی در پاسخ به این سوال که بین هاشمی و قالیباف شانس کدام یک برای تصدی پست شهرداری تهران بیشتر است، گفت: استنباط من این است که قالیباف کماکان شهردار تهران می ماند، تمامی دوستان اگر بین خود و خدای خود قضاوت کنند، و اطمینان داشته باشند بهتر از قالیباف کسی هست، ریسک نکنند، اما به نظر می آید گزینه ای بهتر از قالیباف نبوده و این در حالی است که اجماع اصولگرایان و بسیاری از اصلاح طلبان بر روی قالیباف است و در حال حاضر گزینه بهتری نیست.

طلایی تاکید کرد: البته به این معنا نیست که دیگران خوب نیستند، دیگران عزیز و محترم هستند اما برای انتخاب شهردار باید با طراز ملی و فراملی نگاه کرد نه محلی ، چرا که شهردار می خواهد به عنوان نماینده ایران در مجامع بین المللی شرکت کند و پایتخت را به دنیا نشان دهد بنابراین باید طرازی ملی داشته و در جهان به عنوان چهره ای فراملی و جهانی شناخته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *