جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

به مسؤولان اعلام کردیم مصاحبه نکنند!

شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 311522
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انتقاد از برخی گفت‌وگوهای مسئولان با رسانه‌ها اظهار کرد: بارها به مسئولان اعلام کرده‌ایم که با خبرنگاران مصاحبه نکنند زیرا آن‌ها به دنبال دریافت اطلاعات هستند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، فداحسین مالکی امروز (شنبه) با حضور در اتاق بازرگانی تهران در حضور جمعی از فعالان اقتصادی با تاکید بر این‌که روابط بین بخش خصوصی با دولت و دستگاه‌های نظارتی هیچ زمان روابط تعریف شده‌ای نبوده است، گفت: این درحالی است که یکی از سازمان‌های دولتی در عرض ۲۰ روز صد بخشنامه صادر کرده است.

به گفته وی بیشترین مشکلات در حوزه صادرات و واردات همین بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بعضا متناقض بوده است.

وی ادامه داد: علیرغم تحریم همچنان بسیاری از کشورهای دنیا با بازرگانان ما همکاری کرده ولی این تنها تحریم‌ها نیستند که به ما ضرر می‌زنند اگر قوانین درست و تعرفه‌های درست داشته باشیم، می‌توانیم تحریم‌ها را کم کنیم.

مالکی با تاکید بر این‌که یکی از وظایف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری است، تاکید کرد: یکی از وظایف ستاد جلوگیری از مصاحبه‌های نابه‌جا با مسئولان از سوی خبرنگاران است به طور مثال در فضای ارزی که در ماه‌های گذشته به وجود آمد رییس اسبق بانک مرکزی به ستاد آمده و در شورای معاونان با وی بحث کردیم که دلیل مصاحبه‌ها و بخش‌نامه‌های مختلف از جانب او چیست.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: به رییس جمهور نامه زدیم و همچنین و به عده‌ای از مسئولان اعلام کردیم که مصاحبه نکنند زیرا خبرنگاران می‌چسبند که یکی چیزی بگویید.

وی با بیان این‌که خبرنگاران به دنبال دریافت اطلاعات هستند، تصریح کرد: به طور مثال مطلب اخیری که از سوی بهمنی درباره افشاگری خودرو و داروها منتشر شد از جمله مواردی بود که نباید به خبرنگاران اعلام می‌شد.

مالکی گفت: جریان افشاگری خودرو و دارو این بود که ۳۲۰ تن دارو وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شده و بین ارز مرجع و مبادله‌ای سه ماه دعوا بین بانک مرکزی و وزارت بهداشت ایجاد شده بود. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این موضوع ورود پیداد کرده و آن را بررسی کردیم.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره مرزهای کشور اظهار کرد: مرز ارتباط بین کشورها را تعریف می‌کند البته ما در یک سال اخیر تعاریف جدیدی از آن ارائه کرده و از آن به عنوان فرصتی نام بردیم. در این زمینه با استانداران استان‌های مرزی نشستی تحت عنوان معیشت مرزنشینان بازارهای مرزی و غیره مطرح کردیم.

وی با تاکید بر این‌که علیرغم تلاش‌های انجام شده مافیای گوشت، دام و سوخت هنوز وجود دارد، اظهار کرد: در دولت دهم به لحاظ این که یک تیم منسجم اقتصادی وجود نداشت مشکلات بسیاری به وجود آمد.

مالکی در پایان تاکید کرد: شرایط حوزه تجاری و اقتصادی کشور خوب نیست و باید به دنبال تغییر آن باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *