جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نفتکش هندی سواحل ایران را ترک کرد

شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 311516
نفتکش هندی دش شانتی پس از ۲۶ روز توقیف در بندرعباس به اتهام آلوده کردن آب های خلیج فارس آزاد و از سواحل ایران خارج شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رسانه های هندی نوشت: نفتکش هندی دش شانتی پس از ۲۶ روز توقیف در بندرعباس و پس از گذشت دو روز از صدور دستور آزادی از سوی مقامات ایرانی، در نهایت اجازه خروج از سواحل ایران را پیدا کرد.

منابع رسمی هند در این باره گفتند: «دش شانتی بالاخره در ساعت ۲۳:۴۵ روز ۶ سپتامبر آزاد شد و کشتی پس از دریافت مدارک خود از بندرعباس حرکت کرد.»

این کشتی که ظرفیت حمل یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن نفت خام را دارد، روز ۱۲ آگوست به دلیل آلوده کردن آب دریا، توسط نیروهای ایرانی توقیف شده بود.

در همین حال، یک مقام ارشد وزارت کشتیرانی هند گفت: «این کشتی شب گذشته بالاخره آزاد شد. ما به جز تعهدی که دادیم، هیچ چیزی پرداخت نکردیم.»

پس از بیش از سه هفته اختلاف بین دو طرف، ایران دستور آزادی کشتی را صادر کرده بود، اما مقامات محلی در بندر عباس اجازه خروج کشتی را نمی دادند و مدعی بودند که دستوری دریافت نکرده اند.

هند شدیدا به توقیف این کشتی اعتراض کرده و اعلام نموده است که این اقدام مخالف کنوانسیون سازمان ملل در زمینه حقوق دریاها بوده است.

هفته گذشته، سوجاتها سینگ، از مقامات وزارت امور خارجه هند با احضار سفیر ایران در این کشور مخالفت شدید هند با توقیف این تانکر نفتی را اعلام داشته و خواستار آزادی بی قید و شرط آن شده بود.

اما سفارت ایران در هند با انتشار بیانیه ای تاکید کرده بود که این توقیف اقدامی کاملا فنی و غیر سیاسی بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *