جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جزئیات حمله به کنسولگری ایران در هرات

تلاش برای ایجاد اختلاف بین ایران و افغانستان
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 311479
یک منبع آگاه در کنسولگری ایران در هرات ضمن تأیید خبر حمله به این مقر ، گفت: عده ای کار گزار معاند در هرات به دنبال ایجاد اختلاف بین دو کشور ایران و افغانستان هستند.
به گزارش جهان، یک منبع آگاه در سرکنسولگری ایران در هرات در گفتگو با مهر درباره اعلام خبری مبنی بر حمله به سرکنسولگری ایران در هرات گفت: از ساعت ۸ صبح امروز عده ای پس از تجمع در مقابل ساختمان استانداری هرات به سمت کنسولگری ایران حرکت کرده و با چوب و آجر ، سنگ و سایر ادواتی که در دست داشتند به کنسولگری حمله کردند و خسارت های جدی به سرکنسولگری ایران وارد آوردند.

وی در خصوص ادعای برخی رسانه ها مبنی بر کشته شدن برخی افراد در این تجمع با بیان اینکه خبر از کشته شدن کسی نداریم، بیان کرد: در صورتی که کسی کشته شده باشد نیز درگیری بین خودشان بوده است و ما اطلاعی نداریم.

این مقام آگاه درباره دلیل این حمله به سرکنسولگری ایران در هرات اظهار داشت: حمله کنندگان خود اعلام می کردند که این اقدام به دلیل سیاست های ویزایی ایران است و آنها می خواهند که برای ورود به ایران ویزا دریافت کنند.

وی تصریح کرد: البته به نظر می رسد حقیقت چیز دیگری است. عده ای کارگزار معاند در هرات منویات غربی دارند و در تلاش هستند که به روابط خوب دو کشور ایران و افغانستان که دارای سابقه فرهنگی و تاریخی مشترک هستند لطمه وارد کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *