پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تعاون باید به یک گفتمان جاری تبدیل شود

شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 311413
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعاون باید به یک گفتمان جاری در جامعه تبدیل شود، اظهار کرد: توجه به کارکردهای تعاون، نقش آن را در اقتصاد کشور رونق می‌بخشد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علی ربیعی با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشور دشوار است، تاکید کرد: باید راهکارهایی برای استفاده حداکثری از ظرفیت های کشور اندیشید و دید که که چه چیزهایی اقتصاد کشور را پویاتر می‌کند و در این بین تعاون چه نقشی می‌تواند داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره برخی کارکردهای تعاون در جامعه تاکید کرد: با توجه به کارکردهای تعاون می‌توان نقش آن را در اقتصاد کشور پررنگ‌تر کرد و اهمیت آن را بالاتر برد.

وی یکی از این کارکردها را نقش تعاون در افزایش مشارکت مردم در اقتصاد کشور خواند و افزود: عدالت اجتماعی که از شعارهای انقلاب اسلامی ایران است با افزایش مشارکت‎های مردمی محقق می‌شود و یکی از نگرانی‌های امام راحل(ره)، بزرگان انقلاب مثل شهید بهشتی و مقام معظم رهبری این است که توسعه اقتصادی در کشور نباید به نحوی باشد که باعث شکاف اقتصادی در جامعه شود.

ربیعی با اشاره به سیاست‎های اقتصادی دولت گذشته آن را ناکارآمد در زمینه پر کردن شکاف اقتصادی در جامعه خواند و تصریح کرد: سیاست جلب رضایت کوتاه مدت از مردم باعث شد تا نه تنها شکاف کمتر نشود بلکه بیشتر هم شود.

وی گفت: باید اهمیت نقش تعاون در اقتصاد کشور را به یک گفتمان جاری در جامعه تبدیل کرد.

مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه جلب اعتماد مردم برای سرمایه‌گذاری و جمع شدن سرمایه‌های خرد مردم را از دیگر کارکردهای تعاونی‌ها در جامعه برشمرد.

وی گفت: همین سرمایه‌های خرد می‌توانند به بنگاه‌های اقتصادی بزرگ تبدیل شوند و از آنجایی که تمرین مشارکت را از ابتدا داشته‌اند در مورد این قبیل بنگاه ها وقتی که به بنگاه اقتصادی بزرگ تبدیل می‌شوند، دیگر شاهد شکست آنها نخواهیم بود.

ربیعی نقش تعاونی‌ها در پیوند دانش با توسعه کشور را یادآور شد و گفت: هیچ جامعه‌ای رشد نمی‌کند مگر این که در آن خلاقیت و افراد نخبه وجود داشته باشد و تعاونی‌ها مسیری هستند که می‌توانند مدخل ورود نخبگان به بخش تولید کشور باشند.

به گزارش ایسنا وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پس از بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای تعاونی‌های برتر استان یزد که در قالب ۱۴۰ غرفه در سالن سعادت نساجان یزد دایر است، در همایش تجلیل از کارآفرینان و تعاونی‌های برتر این استان، راهکارهای رونق بیشتر بخش تعاون در اقتصاد ملی و تبدیل آن به یک قدرت را از دغدغه‌های این وزارتخانه خواند.

وی با تاکید بر وجود فرهنگ کار و اشتغال در استان یزد اظهار کرد: کتب درسی ابتدایی یزدی‌ها نباید با جملات بابا آب داد و بابا نان داد، آغاز شود بلکه در آنها باید نوشته شود که آدم‌ها خودشان نان در می‌آورند، البته باید فرهنگ تعاون را بیشتر ترویج کرد.

وزیر تعاون در پایان نیز با اشاره به پاره‌ای از مشکلات تعاونی‌ها استان و تاکید بر حل آنها، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با رای مردم و شعار حفظ حرمت و عزت انسان‌ها در جامعه‎ای پر از کار و تلاش شکل گرفته، بر عهد و پیمان خود پابرجاست و در اقتصاد به سمت شفاف‌سازی حرکت خواهیم کرد.

در پایان همایش تجلیل از کارآفرینان و تعاونی‌های برتر استان، از تعدادی از کارآفرینان و تعاونی‌های برتر یزد با حضور وزیر تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *