شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ساخت نوارحائل در مرزغزه توسط ارتش مصر

سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 310567
ارتش مصر که به منفجر کردن و تخریب تونل های ویژه قاچاق کالا و سوخت از این کشور به غزه ادامه می دهد اقدام به ایجاد نوار حائل در مرز این کشور با نوار غزه ایجاد می کند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، ارتش مصر قصد دارد کمربند امنیتی در فاصله پانصد متری از مرز این کشور با نوار غزه ایجاد کند. بلدوزرهای ارتش مصر کار مسطح سازی و قطع درختان و تخریب مزارع در مرز نوار غزه را به منظور ایجاد این کمربند امنیتی آغاز کرده اند. مصر می خواهد مانع از احداث مجدد تونل ها در این منطقه شود.

ارتش مصر همچنین به منفجر کردن و تخریب تونل های ویژه قاچاق کالا و سوخت از این کشور به غزه ادامه می دهد.

فلسطینی ها می گویند از این تونل ها برای انتقال کالاهای اساسی استفاده می کنند که اسرائیل از چند سال پیش از ورود آنها به این منطقه جلوگیری می کند.

دولت مردمی فلسطین در نوار غزه مخالفت خود را با اقدامات دولت مصر در مرز این منطقه اعلام کرد.

ایهاب الغصین سخنگوی دولت مردمی فلسطین در غزه گفت: ما نگران آن هستیم که این اقدام مصر، تشدید محاصره نوار غزه باشد. ما انتظار داریم، محاصره غزه به طور کامل پایان یابد. ما امیدواریم درباره تبادل تجاری بین ما و مصر راه حلی پیدا شود. باید منطقه آزاد تجاری بین دو طرف ایجاد شود.

تانک ها و زره پوش های ارتش مصر در منطقه مرزی با نوار غزه گشت زنی می کنند.

اقدامات ارتش مصر باعث کمبود شدید سوخت و مصالح ساختمانی در نوار غزه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *