جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

به احمدی‌ نژاد ظلم شد"

يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 310168
خورشیدی حضور خود در دبیرخانه شورای مشاوران را قابل پیش‌بینی عنوان کرد و گفت: رفتن بنده به مجمع و کار با آقای روحانی که یکی از ستون‌های مجمع محسوب می‌شد در این قضیه مؤثر است و من معتقدم محبت باید دوطرفه باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ مهدی خورشیدی دبیر شورای مشاوران رئیس‌جمهور سابق با بیان اینکه «دبیرخانه» شورای مشاوران رئیس‌جمهور در دولت دهم شکل گرفت، اظهار داشت: خلأ همه دولت‌ها عدم وجود کار کارشناسی در مجموعه مشاوران رئیس‌جمهور بود که به آنها نگاه تشریفاتی می‌شد،‌ بنابراین دبیرخانه‌ای برای پشتوانه فکری و کارشناسی مشاورین شکل گرفت.

خورشیدی با اشاره به دیدارش با روحانی در خصوص حضور در سمت دبیری گروه مشاوران رئیس‌جمهور یازدهم گفت: انشاالله هرطور که خود آقای روحانی تصمیم بگیرد،‌ کار پیش می‌رود.

وی حضور خود در دبیرخانه شورای مشاوران را قابل پیش‌بینی عنوان کرد و افزود: رفتن بنده به مجمع و کار با آقای روحانی که یکی از ستون‌های مجمع محسوب می‌شد در این قضیه مؤثر است و من معتقدم محبت باید دوطرفه باشد.

دبیر شورای مشاوران رئیس‌جمهور سابق درباره دبیری خود برای این شورا نیز خاطرنشان کرد: تجربه‌ام ابتدا در این حیطه بود و من در این زمینه کار کرده بودم و فکر می کنم این ایده‌ها در دولت روحانی محقق می‌شود.

وی درباره اهم سرفصل‌های برنامه‌ای خود در این شورا نیز تصریح کرد: برخی طرح‌ها را از قبل در ذهن دارم اما بیشتر رویکرد اقتصادی و بازار مطرح است.

خورشیدی از پیشنهاداتی برای حضور در صندوق مهر امام رضا(ع) خبر داد و گفت: البته باید صبر کنیم که دولت جلو رفته و جا بیافتد اما به هر حال قبول این دو مسئولیت به طور همزمان به نظر آقای روحانی بستگی دارد.

دبیر شورای مشاوران رئیس‌جمهور سابق درباره اینکه گفته می‌شود که جریان احمدی نژاد و برخی اعضای دولت دهم قصد دارند که برای ۴ سال آینده و انتخابات دولت و مجلس کادرسازی کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه آنها به عنوان یک جریان سیاسی در یک دوره در راس قدرت اجرایی کشور بودند، برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری برنامه خواهند داشت و این حق آنهاست که در انتخابات شرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به دلایل عدم حضور احمدی‌نژاد در اولین جلسه‌ای که باید در مجمع شرکت می‌کرد، تصریح کرد: آقای احمدی نژاد در زمان آن جلسه، برای استراحت به یکی از شهرها سفر کرده بود و این اتفاق بعد از مدت‌ها انجام می‌شد.

خورشیدی در ادامه این گفت‌و‌گو با اشاره به فعالیت جریان‌ خاص و زاویه خود با این جریان گفت: اگر روزی بحث جریان خاص را مطرح کردم فقط برای این بود که دولت از حواشی به دور بماند. آن حواشی که ایجاد شد واقعا به کار لطمه زد. در حالی که می‌دانم روحیه آقای روحانی مشورت‌پذیر، آرام و با طمأنینه است که خیلی هم عجول نیست لذا فکر می‌کنم با متانت و صبر و طمأنینه آقای روحانی خیلی از ایده‌ها را بتوان اجرا کرد.

دبیر شورای مشاوران رئیس‌جمهور سابق با تاکید بر اینکه این جریان دوست داشت نظراتی که غیر از خودشان مطرح بود را حذف کند یادآور شد: بنده هیچ اصراری به ماندن در دولت نداشتم اما ما برای شورای مشاوران زحمت کشیده بودیم و دوست نداشتم که اینها به خاطر شخص بنده لطمه ببیند. لذا ترجیح دادم از مجموعه خارج شوم.

وی درباره مصاحبه‌ خود با رسانه‌های اصلاح‌طلب ‌با بیان این مطلب که احمدی‌نژاد خودش هم مصاحبه‌هایم را دنبال می‌کرد، تصریح کرد: ما توافق کرده بودیم که در محل زندگی این بحث‌ها را مطرح نکنیم.

خورشیدی با اشاره به مصونیت آهنین خود در برابر احمدی‌نژاد در عین حال یادآور شد: طبیعی است که این حرف‌ها به محیط خانواده کشیده شود اما نیت ما این نبود. من گاهی اوقات به صراحت به آقای احمدی‌نژاد می‌گفتم که فلان موضع شما را اصلاً قبول ندارم.

دبیر شورای مشاوران رئیس‌جمهور سابق در ادامه و با اشاره به فعالیت‌های علمی احمدی‌نژاد،‌ دانشگاه ایرانیان را پاتوق دولتی‌های سابق برشمرد و گفت که از بنده برای حضور در این دانشگاه دعوت نشده است.

و ی با اشاره به برخی دعواهای سیاسی دولت دهم و مجلس با تاکید بر اینکه من نمی‌گویم که همه تقصیرها گردن احمدی‌نژاد بود و برخی نیز به ناحق حرفهایی را می‌زدند، ‌افزود: رئیس قوه مجریه بار نظام را به دوش می‌کشد و وقتی او وارد این بحث‌ها می‌شد، این موضوع بیشتر به چشم می‌خورد اما باید قبول کنیم که به آقای احمدی‌نژاد ظلم هم شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام
والله بر او ستم بی حساب (یا لااقل کم نظیر) شد