جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

شریعتی: اکنون فصل مطالبه پیشرفت و عدالت از دولت است

شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 310090
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان گفت: مجلس به وظیفه خود در بحث تعامل با دولت عمل کرد البته شاید در رابطه با برخی وزرا باید بهتر از این عمل می شد اما به هر صورت مجلس روی اصول ایستاد و بر سر اصول معامله نکرد.
شریعتی: اکنون فصل مطالبه پیشرفت و عدالت از دولت است
به گزارش جهان، مالک شریعتی در گفتگو با تهران پرس، درباره لزوم تبیین اعتدال اینگونه اظهار داشت: همچنانکه رهبری در دیدار اخیر خود با هیات دولت بر پیگیری توامان عدالت و پیشرفت تاکید فرمودند و با توجه به اینکه در دهه پیشرفت و عدالت قرار داریم، اکنون فصل مطالبه پیشرفت و عدالت از دولت است و باید بیشتر صبر کرد تا رییس جمهور اعتدال را در عمل نشان دهد.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه با بیان این مطلب که رییس جمهور در انتخاب معاونان و مدیران خود مختار است، اما پسندیده نیست رییس جمهور افرادی را که موفق به کسب رأی اعتماد مجلس نشدند در پست های کلیدی دولتی دیگر قرار دهد، یادآور شد: این رویکرد نادرست است که در دوره های پیش از این نیز شاهد آن بودیم مثلا در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی نیز، وقتی نوربخش از مجلس رأی اعتماد نیاورد در پست دولتی مهم دیگری مشغول به کار شد و حتی در دولت احمدی نژاد برخی از وزرا که موفق به کسب رأی نشدند در پست های حساس دیگر گماشته شدند یا حتی برای آنها معاونتی جدید تشکیل شد.

وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن تعامل کنونی مجلس با دولت، ابراز داشت: مجلس به وظیفه خود در بحث تعامل با دولت عمل کرد البته شاید در رابطه با برخی وزرا باید بهتر از این عمل می شد اما به هر صورت مجلس روی اصول ایستاد و بر سر اصول معامله نکرد.

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: دولت هم در مقابل، اقدام به تقابل نکرد و محترمانه نتیجه را پذیرفت، تا کنون هم مشکلی در تعامل این دو قوه مشاهده نشده است و اگر دولت و مجلس بر اصول و قانون پایبند باشند در آینده مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *