پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان:

کشورهای عربی بدانند آسیاب به نوبت است

شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 310071
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: کشورهای عربی به خاطر حفظ منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه، به کشور و دولت سوریه خیانت نکنند.
به گزارش جهان، آیت‌الله سید یحیی جعفری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه در روزگاری نه چندان دور، آتش فتنه‌ آمریکا دامن سایر دولت‌های عربی را خواهد گرفت، اظهار کرد: آمریکا به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی دست به هر کاری می‌زند و در خصوص تغییر حکومت‌ها در کشورهای عربی آسیاب به نوبت است.

وی با بیان اینکه سوریه بر خلاف سایر کشورهای عربی منطقه در مقابل تندروی‌های رژیم اشغال‌گر قدس ایستاد، افزود: آنچه که در سوریه در حال شکل‌گیری است، توطئه کشورهای سلطه گر برای تسلط بر کشورهای مسلمان است.

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشورهای زورگو با ارسال سلاح و امکانات از گروه‌های سلفی و تکفیری مستقر در سوریه حمایت همه جانبه می‌کنند، تصریح کرد: در صورت سقوط دولت سوریه، این کشور به محل تجمع گروه تروریستی تبدیل خواهد شد.

وی متهم کردن سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی را توطئه غرب برای حمله به این کشور دانست و گفت: در شرایطی که هنوز کارشناسان اعزامی سازمان ملل به سوریه گزارش خود را اعلام نکرده‌اند، آمریکا و متحدانش در حال آماده شدن برای حمله احتمالی هستند.

آیت‌الله جعفری با بیان اینکه حدود دو و نیم سال از آغاز درگیری ها در سوریه می‌گذرد، افزود: پشتیبانی ملت و ارتش سوریه از دولت، حکایت از مشروعیت بالای رئیس جمهور در میان مردم این کشور دارد.

وی با اشاره به کشتارهای بی‌رحمانه گروه‌های تکفیری در سوریه، خاطرنشان کرد: گروه‌های مزدور در هر روز زنان، مردان و کودکان بی‌گناه بسیاری را در این کشور به قتل می‌رسانند، اما مدعیان آزادی و حقوق بشر در برابر همه این جنایات تنها سکوت اختیار کرده اند.

نماینده ولی فقیه در کرمان حمله شیمیایی در سوریه را کار گروه‌های تروریستی دانست و تصریح کرد: این اقدام با هدف بهانه دادن به آمریکا برای انجام حمله احتمالی به سوریه شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه گناه اصلی مسائل سوریه بر عهده کشورهای عربی است، افزود: اگر کشورهای مسلمان با یکدیگر در برابر اسرائیل متحد باشند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

آیت‌الله جعفری با بیان اینکه آتش جنگ‌افروزی مجدد آمریکا در منطقه به ضرر کشورهای عربی تمام می شود، اذعان کرد: از این جنگ احتمالی فقط و فقط رژیم اشغال‌گر قدس منعفت می‌برد.

وی با انتقاد از تسلیم بودن برخی از سران کشورهای مسلمان در برابر خواسته‌های آمریکا و قدرت‌های زورگو، خاطرنشان کرد: دولتی که وابسته به آمریکا است، خواسته یا ناخواسته وابسته به صهیونیست‌ها نیز می شود.

نماینده ولی فقیه در کرمان با دعوت به وحدت همه کشورهای منطقه، تصریح کرد: نباید در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا و کشورهای غربی کوتاه آمد.

وی سوریه را خط مقدم مقاومت جهان اسلام در برابر اسرائیل دانست و خاطرنشان کرد: بدون شک دولت،ارتش و ملت سوریه از خاک این کشور در برابر تروریست‌ها و گروه‌های افراطی همچنان دفاع خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *