کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه سرمربی تیم ملی در واکنش به صحبت‌های تاج

کی‌روش:لیگ را تعطیل کنید اما نه به اسم من

حرف‌های تاج بر خلاف واقعیت است

9 شهريور 1392 ساعت 15:31

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به صحبت‌های دیروز مهدی تاج بیانیه‌ای صادر کرد.


به گزارش جهان، سرمربی تیم ملی فوتبال در بیانیه‌ای که به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار داده به مسائل مهمی درباره آماده‌سازی تیم ملی فوتبال اشاره کرده است. کی‌روش با انتقاد از مهدی تاج، از مسوولان فدراسیون فوتبال خواست یک بار برای همیشه برای فوتبال ایران تصمیم بگیرند. او همچنین با اشاره به اینکه زمان برای تیم ملی دوباره در حال از دست رفتن است تاکید کرد در این برهه زمانی بازی‌های لیگ باید به خاطر بازی‌های تیم ملی تعطیل شود؛ اتفاقی که او می‌خواهد حداقل این بار به اسم او تمام نشود.

در این بیانیه که در دو بخش تنظیم شده آمده است:

A) با توجه به اظهارات اخیر آقای تاج رییس سازمان لیگ که در رسانه‌ها هم انتشار یافت، مجبورم این موارد را به اطلاع هواداران فوتبال در ایران برسانم.

۱- آن‌ها دقیق و درست نیستند و تنها هواداران فوتبال در ایران و همچنین جامعه فوتبال را گیج می‌کنند و واقعیت‌ها را از آن‌ها دور نگه می‌دارند.

۲- برنامه آماده‌سازی تیم ملی فوتبال به وسیله سرمربی تیم تایید شد و به دست سازمان لیگ رسید و بعد از آن در یک نشست خبری به اطلاع اذهان عمومی رسید.

۳- دیدگاه، اصول و قوانین من برای آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی از سوی همه کاملا شناخته شده است.

۴- این قابل قبول نیست که به این نتیجه برسیم که سرمربی تیم ملی از چهار باشگاه استقلال، فولاد، سپاهان و تراکتور درخواست کرده بازیکنان ملی‌پوش‌شان را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بازی ندهند.

۵- این قابل قبول نیست که به همین سادگی به این نتیجه رسید که من درخواست کرده‌ام جام حذفی بدون بازیکنان ملی‌پوش برگزار شود.

۶- من تحت هیچ شرایطی و هرگز درخواست نکرده‌ام که با باشگاه‌ها صحبت کنم چرا که این جزو وظایف من نیست. واقعیت کاملا برعکس است. آقای تاج رییس سازمان لیگ از من درخواست کرد که این کار را انجام دهم.

B ) با توجه به اتفاقاتی که در چند هفته اخیر برای تیم ملی رخ داد و همچنین اظهار نظرهایی که در نشست‌های خبری مطرح شد ناچارم به اطلاع اهالی فوتبال برسانم که

۱- از زمانی که من نخستین برنامه خود را برای آماده‌سازی تیم ملی در جام جهانی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فرستاده‌ام ۵ ماه می‌گذرد.

۲- در این ۵ ماه ما با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ چندین بار (بیش از ۱۰ بار) جلسه گذاشتیم.

۳- متاسفانه طبق تقویم AFC و بازی‌های لیگ قهرمانان و همچنین جام ملت‌های آسیا گزینه‌ی دیگری برای ما در دسترس نبود.

۴- به عقیده من جام جهانی ۲۰۱۴ باید مهم‌ترین دغدغه فوتبال ایران در فصل جاری (۲۰۱۴ – ۲۰۱۳) باشد.

۵- جام جهانی بدون شک یعنی ورزش، فرهنگ و جامعه که در حوزه‌های مختلف تاثیر عمیقی روی جامعه بشری می‌گذارد.

۶- ایمان راسخ دارم و خیلی خوشحالم که این موضوع را بگویم بخش اعظمی از مردم ایران در این آرزو و رویا با من شریک هستند و آن رویا هم این است "حضور تیم ملی در جام جهانی برزیل لذت، افتخار و غرور را برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد".

۷- برای به دست آوردن این هدف و رویا بسیار مهم است که همه از یک برنامه خاص و رقابتی حمایت کنیم. ما انتخاب دیگری نداریم.

۸- برنامه‌ای که به فدراسیون و سازمان لیگ ارائه شده دو گزینه دارد.

۹- همه آنچه نیاز داریم این است که یک تصمیم بگیریم. بین گزینه یک و گزینه دو.

۱۰- واقعیت کاملا بر خلاف اظهارات تاج است. سرمربی تیم ملی تنها از مسئولان رسمی فوتبال ایران درخواست کرد که یک گزینه را انتخاب و برای آن تصمیم بگیرند. آنچه آن‌ها اعتقاد دارند باید در رابطه با برنامه تیم ملی اجرا شود؛ این چیزی است که از سوی آن‌ها ارائه شده است.

۱۱- ما دوباره و دوباره در حال از دست دادن زمان هستیم. ما به مرحله‌ای رسیدیم که بسیار مهم است. زمان آن فرا رسیده که بازی‌های لیگ را به نفع تیم ملی تعطیل کنیم. حداقل نه دیگر از طرف من چرا که با این رویه دیگر کافی است.

۱۲- آماده شدن یا نشدن، مسئله این است.

فوتبال دوستان عزیر ایران، سوال خیلی ساده است.

- آیا فوتبال ایران یک بار برای همیشه می‌تواند یک تصمیم بگیرد یا خیر؟

- آیا فوتبال ایران می‌تواند یک برنامه دقیق و کارآمد برای آماده‌سازی تیم ملی در جام جهانی تنظیم و آن را اجرا کند، آری یا خیر؟

- آیا فوتبال ایران می‌تواند بگوید آری یا خیر؟

به همین سادگی.

در طول دو فصل گذشته تیم ملی از حمایت کافی و توجه کافی بی‌بهره بود.

در طول بازی‌های مقدماتی جام جهانی گذشته از همه مشکلات و مسائلی که در طول راه‌مان با آن‌ها مواجه بودیم، ما به همراه یکدیگر برای تیم ملی و صعود به جام جهانی جنگیدیم بدون هیچ عذر و بهانه‌ای. فوتبال ایران در مسیر خود برای حضور در برزیل است.

با احترام و از طرف تیم ملی باز هم می‌پرسم لطفا، آیا می‌توانید یک تصمیم بگیرید، آری یا خیر؟

با احترام

کارلوس کی‌روش

۳۱ آگوست ۲۰۱۳


کد مطلب: 310050

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/310050/کی-روش-لیگ-تعطیل-کنید-اما-نه-اسم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com