جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
وزیر دادگستری:

نیامد‌ه‌ام جایگاه دادگستری را ارتقا دهم

تلاش می‌کنم عدالت را ارتقا دهم
شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 310034
وزیر دادگستری گفت: ۸ هزار حقوقدان در کشور داریم که قابل توجه است اما محصول عدالت در حد توانمندی‌های موجود نبوده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر دادگستری، اظهار داشت: صداقت آقای بختیاری در مراحل مختلف ثابت شده است و خواهان طول عمر و عنایت بیشتر از سوی خداوند برای ایشان هستیم.

وی با بیان اینکه زمانی جایگاه ما ارزشمند خواهد شد که مجری عدالت باشیم، افزود: رسالت اصلی ما، اجرای عدالت در نظام است که باید سعی کنیم این موضوع تحقق پیدا کند. اگر می‌خواهیم جامعه پاک باشد باید مجری عدالت و حافظ آن باشیم. اگر دولت‌ها می‌خواهند از خود دفاع کنند عدالت بهترین مدافع است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه اگر ما کارگزار عدالت شدیم شأن و ظرفیت واقعی‌مان را پیدا خواهیم کرد، گفت: ظرفیت بالا در صورتی ماندگار خواهد ماند که ما مجری عدالت باشیم.امیدوارم که خواسته‌ها در رابطه با وزارت دادگستری محقق شود.

حجت الاسلام پورمحمدی بیان کرد: این موضوع که ۹ میلیون پرونده در دستگاه قضایی وجود داشته باشد مهم نیست در واقع نباید دائم اعداد را تکرار کنیم بلکه باید مشکلات را برطرف کنیم. در حال حاضر ۹ هزار قاضی و ۸۰ هزار حقوقدان داریم که این رقم بزرگی است، اما محصول عدالت در حد توانمندی‌های موجود نبوده است؛ بنابراین باید در این راستا تلاش‌هایی صورت گیرد.

وی افزود: دو موضوع حساس که نقش مکمل و تثبیت‌کننده‌ای را دارند و باید به آن توجه کنیم عملکرد دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور هستند. دیوان عدالت اداری نقش مهمی در سالم‌سازی قوانین در کشور دارد که امیدوارم بنده نقش ارزنده‌ای در جهت تحقق قوانین در کشور داشته باشم، همچنین سازمان بازرسی کل کشور که دولت به این سازمان نیاز دارد، امیدوارم بتوانم در جهت خدمت به این سازمان همکاری مفیدی را با آقای سراج داشته باشم.

وی با اشاره به دیداری که اخیرا با مقام معظم رهبری داشتند، ادامه داد: در دیدار اخیر مقام معظم رهبری حدود یازده محور را متذکر شدند که در جهت اصلاح نظام اداری، مبارزه با فساد، قانون‌مداری و ... بود و باید به این موارد توجه کنیم.

وزیر دادگستری بیان کرد: خدمت فعالتری به بخش‌هایی که فعالیت اجرایی دارند، خواهیم کرد، بنده نیامد‌ه‌ام که جایگاه و ظرفیت وزارت دادگستری را ارتقا دهم بلکه باید تلاش کنیم و تلاش می‌کنم عدالت را ارتقا دهیم در واقع مردم انتظار دارند دستگاه قضائی عدالت را تحقق بخشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *