چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اصلی‌ترین انتظار حزب‌الله از دولت یازدهم

جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 309794
عضو شورای مرکزی انصارحزب‌الله گفت: انتظارات فرهنگی ما از دولت یازدهم انتظارات علیحدّه‌ای نیست و همان انتظاراتی است که برای تحقق آن انقلاب شد.
به گزارش جهان و به نقل از روابط عمومی انصارحزب الله، همزمان با آغاز هفته دولت جلسه هفتگی انصارحزب الله در حسینیه انصارحزب‌الله برگزار شد.
 
در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید صادق اشک‌تلخ عضو شورای مرکزی انصارحزب‌الله طی سخنانی اظهار داشت: در تاریخ اسلام روز 17 شوال یوم الله الاکبر است و روزی است که در تاریخ اسلام تمامی کفر در مقابل تمامی اسلام و ایمان قرار گرفت و به لطف و عنایات الهی ایمان بر کفر غلبه کرد.
 
وی افزود: در روایت این‌طور آمده که وقتی عمرو بن عبدود از خندق عبور کرد کبوتر از روی سر مسلمانان بلند نمی‌شد؛ یعنی با این عبارت زیبا می‌فرماید مسلمانان مانند مجسمه خشک شدند و یا به عبارت بچه‌های جبهه و جنگ «کپ» کردند به طور مطلق! جنگاور عرب رجزخوانی می‌کرد و اصول اعتقادی مسلمانان را به تمسخر می‌گرفت. در تاریخ هست که به جز علی بن ابی‌طالب(ع) در میان اصحاب و انصار پیامبر گرامی اسلام(ص) احدی جرات نداشت در تقابل با آن جنگاور نامی به میدان برود.
 
اشک‌تلخ ادامه داد: در این روز و این حادثه عظیم تمام اسلام و ایمان در وجود امام علی(ع) خلاصه می‌شد و تمام کفر و شرک در وجود آن جنگاور عرب خلاصه می‌شد.
 
وی گفت: روز نبرد خندق روز فرقان و روز تمیز دادن حق و باطل و روز یکسره شدن تکلیف اسلام و کفر بود. هرکس از نبرد خندق پیروز می‌شد تکلیف جبهه مقابلش را یکسره روشن می‌کرد و اینجاست اهمیت موضوع که پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) می‌فرماید: ضربت علی بن ابی‌طالب(ع) در روز خندق افضل از عبادت جن و انس است تا روز قیامت. مسئله یک مسئله جنگ معمولی دو جنگاور نبود، مسئله یکسره شدن تکلیف اسلام یا کفر بود.
 
وی در ادامه افزود: از روزی که انقلاب مقدس اسلامی ایران به رهبری حضرت امام(ره) آغاز شد تاکنون و تا زمان ظهور دولت حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) که این انقلاب تداوم می‌یابد ان‌شاءالله، تکرار و تداوم آن رویارویی تاریخی در صدر اسلام است. یعنی در یک طرف انقلاب اسلامی و رهروان آن قرار دارند یعنی تمامی ایمان و اسلام قرار گرفته و در طرف مقابل که نظام سلطه و استکبار قرار دارد تمامی کفر و شرک قرار گرفته‌اند.
 
عضو شورای مرکزی انصارحزب‌الله گفت: بدون تردید توفیقات و تفضلات الهی همانطور که در نبرد خندق جریان ایمان را یاری کرد در این رویارویی‌ها نیز یاری خواهد کرد.
 
اشک تلخ در ادامه با اشاره به حوادث منطقه و تاثیرپذیری جریان بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنچه که در خصوص حوادث منطقه باید مورد توجه قرار گیرد این است که مجموعه نظام سلطه و استکبارجهانی در تلاش است جریان بیداری اسلامی را به کام ملتهای مسلمان نه تنها تلخ و ناگوار کند، بلکه دیگر ملل کشورهای اسلامی با نگاه وحشت و اضطراب به این حرکت نگاه کنند و بدینوسیله حرکت بیداری اسلامی را متوقف و خاموش کند.
 
وی در ادامه افزود: از آنجا که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهترین الگو برای ملل اسلامی بوده و هست، نظام سلطه و استکبار جهانی در ماجرای فتنه 88 تمام تلاش خود را معطوف و متمرکز بر این نکته کرد که در ایران اسلامی نیز جنگ قدرت در بالاترین و پرهزینه‌ترین سطح آن وجود دارد و در صورت تثبیت این القاء، کشورهای اسلامی دیگر فاقد الگو خواهند شد و این نیز موجب شکست حرکت بیداری اسلامی ملل مسلمان خواهد شد. اینجاست که نمی‌توان سهل و آسان از کنار فتنه 88 گذشت. اینجاست که کشورتا لبه پرتگاه برده می‌شود.
 
اشک‌تلخ به تشکیل دولت یازدهم و انتظارات فرهنگی از این دولت اشاره کرد و اظهار داشت: این عنوان فرهنگ و انتظارت فرهنگی که ما از آن سخن می‌گوییم به طور مشخص فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است نه فرهنگ‌های التقاطی که به نام فرهنگ ایرانی و اسلامی از آن یاد می‌کنند.
 
وی ادامه داد: ما معتقدیم در خلق حماسه سیاسی انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری و تمام حماسه‌های خلق شده در این 35 سال توسط ملت شریف ایران اسلامی ریشه اصلی و اساسی، اتکا به فرهنگ اسلام ناب محمدی‌(ص) بود که توانست ضمن خلق این حماسه‌ها از چالش‌های بزرگ هم عبور کند. حماسه تثبیت نظام در ماه‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی، حماسه 8 سال دفاع مقدس، حماسه 23 تیر ماه سال 78، حماسه 9 دی سال 88 همه و همه ریشه در این فرهنگ مقدس داشت.
 
وی اظهار داشت: براین اساس این فرهنگ مقدس ریشه توحیدی دارد و نقطه و جریان مقابلش شیطانی است. کسانی که این فرهنگ را دنبال می‌کنند با روش‌های امر به معروف و نهی از منکر و امثالهم می‌شوند حزب‌الله و جریان مقابل می‌شود حزب‌الشیطان.
 
عضو شورای مرکزی انصارحزب‌الله افزود: انتظارات فرهنگی ما از دولت یازدهم انتظارات علیحدّه‌ای نیست؛ همان انتظاراتی است که برای تحقق آن انقلاب شد و هزاران خون پاک و مطهر برای آن ریخته شد و بی‌توجهی به آن را می‌توان به نوعی تضییع آن فداکاری‌ها و ایثارها تلقی کرد و این انتظارات را ما در عصر همه دولتهای قبلی نیز یادآور شده‌ایم.
 
وی در تبیین برخی شاخصه‌های انتظارات فرهنگی از دولت یازدهم اظهار داشت: امام بزرگوار امت(ره) در قول و فعل به همه نشان داد اساس حرکت انقلاب اسلامی و به میدان آوردن ملت را بر پایه دو اصل «راستی» و «درستی» قرار داده است، لذا اصلی‌ترین انتظار از این دولت نشان دادن این دو اصل در قول و فعل می‌باشد.
 
اشک‌تلخ ادامه داد: این که گفته می‌شود تقوای الهی در جامعه اسلامی و دستورات اسلامی و در خطبه‌های نماز جمعه و... بر آن تاکید می‌شود نمایانگر اهمیت موضوع است؛ رعایت این امر به عنوان یک انتظار و مطالبه و دغدغه یک اصل است؛ لذا در انتظارات فرهنگی توجه به این امر به ویژه در حوزه «گفتار» و «کردار» قابل توجه است.
 
وی اضافه کرد: ما در حوزه گفتار متاسفانه می‌بینیم انتقادات و اعتراض‌ها و گله‌مندی‌های نیروهای درون نظام از دولتمردان با انگ و برچسب‌های مختلفی منکوب می‌شود با عناوینی چون گروه فشار، افراطی‌گری، قانون‌شکن و امثالهم که جامعه ما با این واژه‌ها آشنایی دارند و نیازی به تبیین امر نیست؛ در حوزه کردار و رفتار هم باید بستر برای دست پاکان فراهم شود. نظام مقدس جمهوری اسلامی به اندازه‌ای که از آلوده‌صفتان صدمه دیده از عوامل دیگر آسیب ندیده است.
 
وی در خاتمه سخنان خود ضمن بزرگداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهیدان رجایی، باهنر، لاجوردی و اندرزگو اظهار داشت: شهدا اصلی‌ترین و بیشترین سهم را در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته و دارند و طبیعتا بیشترین مطالبات نیز از آن آنها می‌باشد که پایداری در دین، اطاعت از ولی امر خود در هر زمان، عدم استحاله شدن، پافشاری بر ارزشهای دینی، حضانت از بیت‌المال،‌دستگیری از فقرا و پابرهنگان، حرکت بر مدار اسلام و... بخشهایی از آن است که از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم توفیق تحقق آن را به همه ما عنایت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *