جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

8 عامل تامین‌کننده‌ سعادت دنیا و آخرت

جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۱۴
کد مطلب: 309535
یک کارشناس دینی گفت: افراد می‎توانند با توجه به هشت عامل، موجبات سعادت دنیا و آخرت خود را فراهم کنند.
به گزارش جهان، حجت‎الاسلام «محمدحمید محمدی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عوامل اصلاح امور دنیوی از سوی افراد، تصریح کرد: حکمت، از مواردیست که خداوند آن را به همه‌ی بندگان خود ارزانی کرده و در روایات آمده است، پند نمی‎گیرند افراد مگر اشخاصی که خردمند باشند و افراد با تکیه بر این موضوع می‎توانند در بیشتر اوقات، موجبات خیر دنیوی و اخروی خود را ایجاد کنند.
 
وی با اشاره به دومین عامل خاطرنشان کرد: ترجیح دادن آخرت بر دنیا، از عواملی است که افراد با در نظر گرفتن آن می‎توانند زمینه‌ی موفقیت خود را در دنیا و آخرت کسب کنند و اگر دنیا را به آخرت در اولویت قرار دهند، هر دو مورد را از دست می‌دهند.
 
این کارشناس دینی، سومین عامل در اصلاح امور دنیوی را راستگویی برشمرد و افزود: شخصی نزد امام حسین(ع) رفت و اظهار کرد که مرا اخلاقی بیاموز که خیر دنیا و آخرت داشته باشد، آن حضرت فرمودند «در همه‌ی امور، راستگو باش» که در این زمینه نیز با توجه به این‌که راستگویی انسان را از بسیاری از گناهان در امان نگه می‎دارد، بسیار حایز اهمیت است.
 
محمدی، خاطرنشان کرد: از دیگر عواملی که خیر دنیا و آخرت را به انسان ارمغان می‎آورد، می‎توان به خوش‌خلقی، آمرزش‌خواهی ذاکر بودن انسان و مدارا کردن وی در همه امور اشاره کرد، به‌طوری‌که فرموده‎اند به کسی که بهره‌ای از مدارا داده شده، بهره‎ای از سعادت‎های دنیا و آخرت عطا می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این 8 تا عامل کو؟