جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
دبیر جشنواره خبر داد؛

حضور جشنواره فیلم کودک در مناطق محروم

شعار جشنواره امسال، دفاع از حقوق کودکان درگیر جنگ است
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 309084
کاروان‌هایی از جشنواره فیلم کودک به مناطق محروم می روند.
به گزارش جهان به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نشست رسانه‌ای جشنواره کودک صبح امروز با حضور سیداحمدمیرعلایی دبیر جشنواره، جعفر گودرزی مدیر اجرایی و روابط عمومی جشنواره، مدیران و دست‌اندکاران اجرایی جشنواره و جمعی از اهالی رسانه، در سالن اجتماعات بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، «جعفرگودرزی» مدیر اجرایی و روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم به اهالی رسانه، از مدیران اجرایی و ستادی و همچنین «مجتبی شهیدی» مسئول اجرایی جشنواره در شهر اصفهان تقدیر و تشکر ویژه کرد.

گودرزی با بیان اینکه جشنواره سال جاری به نام حضرت محمد(ص) مزین شده است، افزود: در دوران کودکی، انسان‌ها بیش از همه به خدا نزدیک هستند و می‌توانند به راحتی ببخشند و بگذرند و طعم خوشبختی را بچشند. این واقعیتی است که انسان‌های بزرگ از کودکی خودشان فاصله نگرفته‌اند و آن را در دورن خود دارند.

او ادامه داد: اگر طالب سینمای بالنده هستیم، به یقین باید به سینمای کودک عشق داشته باشیم و کلید این موفقیت، در کنار هم بودن برای دستیابی به بالندگی است.

در ادامه نشست رسانه‌ای بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «سیداحمد میرعلایی» به ایراد سخن درباره برنامه‌های جشنواره پرداخت و گفت: از اواسط خردادماه که حکم دبیری جشنواره به نام بنده زده شد، فعالیت‌های مربوط به جشنواره را به طور رسمی آغاز کردیم. البته از آنجا که در دوره گذشته نیز این سمت را داشتم، دبیرخانه از ماه‌ها قبل فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده بود. همچنین آقای شهیدی نیز در اصفهان پیگیر کارهای اجرای جشنواره بودند. تا اینکه از خردادماه، فعالیت رسمی ما با حکم آقای شمقدری آغاز شد.

او با تشکر از فیلمسازان، مدیران و اهالی رسانه که با نقد بالنده خود در دوره‌های قبل برای رونق این جشنواره زحمت کشیده‌اند، اضافه کرد: اگر این جشنواره بیست و هفتمین دوره خود را برگزار می‌کند، به دلیل تلاش‌های همه همراهانش بوده است.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: در دوره بیست و پنجم و بیست و ششم، این جشنواره را به نام حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) مزین کردیم و پیرو سنت زیبای ایجاد شده امسال نام حضرت محمد (ص) را برای این جشنواره فرهنگی و هنری انتخاب کرده‌ایم.

میرعلایی به دلایل انتخاب این نام برای بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اشاره کرد و توضیح داد: نخستین دلیل مصادف بودن آغاز فعالیت تیم اجرایی جشنواره بیست و هفتم از ۲۷ رجب (خجسته روز مبعث پیامبر اکرم) بود. هدف بعدی، اعلام وحدت مسلمانان به عنوان پیروان کاملترین دین جهان و تاکید بر این موضوع که بر خلاف اینکه سعی دارند بگویند مسلمانان مدام در حال جنگ هستند در یک کشور اسلامی، جشنواره‌ای تخصصی با ابعاد اسلامی و بین‌المللی به بهترین شکل برگزار می‌شود.

میراعلایی درباره زمان افتتاح جشنواره کودک و نوجوان گفت: این رویداد هنری ۱۵ مهرماه یک روز قبل از روز جهانی کودک کار خود را آغاز خواهدکرد. ضمن آنکه ۱۶ مهرماه مصادف با اولین روز ماه ذی‌الحجه به معنی ماه «صاحب حج» نیز است.

دبیر جشنواره بیست و هفتم فیلم کودک و نوجوان با بیان اینکه شعار جشنواره دفاع از حقوق کودکان درگیر جنگ است، تاکیدکرد: قصد داریم امسال توجه بیشتری به این شعار داشته و تبلیغات رسانه‌ای خوبی داشته باشیم تا پیام و شعار ما به کشورهای متعددی برسد و افراد بیشتری را درگیر کند.

او با بیان اینکه درباره مکان برگزاری جشنواره فیلم کودک از افراد بسیاری نظرخواهی کرده است، افزود: از میهمانان داخلی و خارجی در این زمینه پرس و جو کردیم که جالب است بدانید مهمانان خارجی همیشه نسبت به برگزاری جشنواره در اصفهان توجه و اشتیاق بیشتری نشان داده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری دوباره جشنواره فیلم کودک پس از سال‌ها در شهر اصفهان، اظهارکرد: دو سال پیش که بعد از مدت‌ها جشنواره کودک به اصفهان بازگشت، شاهد رفتاری خوشایند از سوی مسئولان و شهروندان اصفهانی بودیم و این بار نیز برای بیست و هفتمین دوره جشنواره فجر، شهرداری اصفهان با وجود تغییراتی که در دولت در حال انجام است، از ما به خوبی حمایت کردند و سبب شدند تا کارها گره نخورد و به خوبی جلو برود.

او با تاکید بر اینکه جشنواره کودک رویدادی بین‌المللی است و مختص یک شهر نخواهد بود، ادامه داد: ما در کشورمان به حضور افرادی مانند آقای شهیدی که تلاش، پیگیری و انژری مضاعفی در کار از خود نشان می‌دهد، نیازمندیم و این همه پیگیری و زحمت او قابل ستایش است. او تاکید کرد که در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید از میهمانان داخلی و خارجی به بهترین نحوه ممکن پذیرایی شود و کارها با کیفیت مناسب پیش برود تا بتوانیم خوب فیلم ببینم و در مسیری رو به رشد و مترقی قدم برداریم.

میرعلایی با اشاره به حضور کاروان‌هایی از جشنواره فیلم کودک در مناطق محروم، اضافه کرد: این فرصت برای کودکانی که از امکانات فرهنگی و هنری محروم هستند در نظر گرفته شده است و نماینده یونیسف در تهران با اشتیاق خواهان همراهی و همکاری با این رویداد هستند تا ابعاد بین‌المللی آن بیشتر شود.

او ادامه داد: منیر صفی‌الدین نماینده دفتر یونیسف در تهران سال گذشته یکی از فیلم‌های جشنواره را به عنوان منتخب یونیسف برگزید و جایزه‌ای را نیز برای آن در نظر گرفت. او همچنین برای دیده شدن این اثر در سطح بین‌المللی تلاش‌هایی کرد و درصدد است تا برخی از فیلم‌ها را که با اهداف یونیسف همخوانی دارد، در سطح بین‌المللی معرفی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *