جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۳

نعوذبالله! این جور مجتهد و حافظ قرآنی ندیده بودیم!

سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 309001
تیمور لنگ، خود را مجتهد می دانست و ادعا می کرد می تواند احکام را از قرآن، استنباط کند.
نعوذبالله! این جور مجتهد و حافظ قرآنی ندیده بودیم!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نقل شده که آیت الله بهجت فرمودند:

می گویند: تیمور لنگ، خود را مجتهد می دانست و ادعا می کرد می تواند احکام را از قرآن، استنباط کند. او حافظ قرآن هم بود؛ بلکه در میان حافظان قرآن، این مزیت را داشت که می توانست قرآن را از آخر به اول بخواند.

در یکی از جنگ ها پسرش کشته شد. وی پس از محاصره کردن و غلبه بر دشمن وارد شهر شد و قاتل پسر را کشت و خون قاتل را مکید و خورد! نعوذبالله! این جور مجتهد و حافظ قرآنی ندیده بودیم! رویه او در جنگ، این بود که اگر شهری تسلیم می شد، که هیچ. اگر تسلیم نمی شد، آنها را کافر و نفوس و اعراض آنها را مباح می شمرد.

از خداوند متعال می خواهم که به این حقیر و همه ی حافظان کلام خود توفیق عمل به آن را عنایت فرماید و ما را نزد انبیا و اولیا شرمسار نفرماید.

منبع: زمزم عرفان،ص۳۴.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
توجه به معانی قرآن بسیار مهم و حیاتی تر از قرائت است
محمدرضا زارع
بسمه تعالي
خدا رحمت كند آيةالله بهجت را . در ايران هميشه از اين افراط گري ها بوده است . مگر اين افراطي هاي چپ و راست از اين كارها نمي كنند ؟ آبروي مسلمانان را به راحتي مي ريزند و يك ليوان آب خنك هم رويش نوش جان مي كنند. كه ريختن آبروي مؤمن بالاتر از ريختن خون اوست .
شادي روح آيت الله بهجت صلوات