کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داشتن حیوان خانگی مساوی با ورزش کمتر

5 شهريور 1392 ساعت 8:31

محققان با بررسی‌هایی که بر روی افراد دارای حیوان خانگی انجام دادند متوجه شدند این افراد کمتر از دیگران ورزش می‌کنند و از سلامت کمتری برخوردارند!


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، تحقیقاتی در این زمینه در دانشگاه تورکو انجام شده است. اغلب تصور می‌شود کسانی که حیوان خانگی دارند بسیار فعال هستند و غالبا با حیوانات خود بازی و فعالیت می‌کنند، اما واقعیت متفاوت است و وجود این حیوانات باعث می‌شود که افراد اواقت فراغت خود را به جای ورزش با بازی کردن با آنها سپری کنند.

محققان دانشگاه تورکو فنلاند، ارتباط بین داشتن حیوانات خانگی را با سلامتی و فعالیتی بررسی کردند. آنها تعدادی فنلاندی در گروه سنی ۲۰ تا ۵۲ سال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، نتایج این تحقیقات در مجله Plos one منتشر شد.

به طور کلی در سنین ۴۰ سالگی و بیشتر داشتن حیوان خانگی معمول‌تر است. کسانی که حیوان خانگی دارند به طور کلی در سنین ۴۰ سالگی و بیشتر، داشتن حیوان خانگی معمول تر است. کسانی که حیوان خانگی دارند به طور متوسط بیشتر بیماری دارند و شاخص جرم بدن آنها بالاتر از متوسط جامعه است، این افراد بیشتر سیگار می‌کشند و کمتر ورزش می‌کنند. در میان کسانی که حیوان خانگی دارند، آنهایی که سگ دارند بیشتر از دیگران ورزش می‌کنند، اما این میزان ورزش تاثیری بر شاخص وزن بدن آنها ندارد.

میزان سلامت افرادی که حیوان خانگی دارند، کمتر از افراد دیگر است. بیماری‌هایی همچون فشار خون بالا، دیابت، میگرن ، افسردگی و حمله‌های عصبی در این افراد رایج‌تر است.

محققان توصیه می‌کنند افرادی که حیوان خانگی دارند. سعی کنند بیشتر فعالیت کنند. البته در بین کسانی که حیوان خانگی دارند افراد تحصیلکرده و از طبقه اجتماعی بهتر بیشتر ورزش می‌کنند و به سلامت خود توصیه می‌کنند.


کد مطلب: 308984

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/308984/داشتن-حیوان-خانگی-مساوی-ورزش-کمتر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com