جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱
عضو شورای اسلامي شهر تهران:

قالیباف‌جدی‌ترین گزینه‌تصدی شهرداری‌است

شهردار بايد پرچمدار گفتمان انقلاب باشد
دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 308906
عضو شورای شهر تهران قالیباف را به عنوان جدی‌ترین گزینه برای تصدی شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: خوشبختانه آقای قالیباف اعلام کرده‌اند که هم آمادگی و هم انگیزه لازم برای خدمت در شهر تهران را دارند.
قالیباف‌جدی‌ترین گزینه‌تصدی شهرداری‌است
به گزارش جهان به نقل از مشرق، این روزها و همزمان با تغییر مدیریت شهری تهران،واژه‌های انتخاب شهردار ، نامزدهای شهرداری ، نماینده اصلاح‌طلبان و اصولگرایان، شورای شهر، شاخص‌های یک شهردار و ...خیلی به گوش می‌رسد.

طی ۸ سال گذشته به دلیل اقدامات همه جانبه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و اقتصادی توقعات شهروندان تهرانی از شهرداری تهران افزایش یافته است و دیگر شهرداری صرفاً یک نهاد خدماتی عنوان نمی‌شود.

در حال حاضر رایزنی‌های فعلی اعضای شورای شهر و جلسات آنها برای رسیدن به گزینه مطلوب برای ریاست شورا و شهرداری در مرحله بررسی «ملاک‌ها و معیارهای انتخاب شهردار» قرار دارد، این طرح که شاخص‌های یک شهردار مناسب برای کلان شهر تهران را مشخص کرده است به اعضای شورای شهر کمک می‌کند تا به دور از خط کشی‌های سیاسی و جناحی بر اساس توانمندی های مدیریتی و سوابق افراد مختلف امتیازدهی کنند و مدیریت شهر تهران را به او بسپارند.

حال و هوای جلسات کارشناسی اعضای شورای شهر در حالی است که در هفته اخیر برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب، سیاسی جلوه‌دادن تصمیمات اعضای شورای شهر را در دستور کار قرار داده‌اند و به دنبال ایجاد دو قطبی اصلاح طلب – اصولگرا در شورای شهر هستند، به طوری که از یک سو تخریب محمدباقر قالیباف و از سویی دیگر دو قطبی (اصلاح طلب – اصولگرا) را در شورای شهر مطرح می کنند، که این گزارش به تفصیل در مشرق منتشر شد.

پیرامون همین موضوع با یکی از اعضای شورای اسلامي شهر تهران گفت‌وگو کردیم.

رضا تقی‌پور وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات و از جمله اعضای شورای شهر تهران در گفت‌وگو با مشرق، با اشاره به خط کشی‌های سیاسی رسانه‌ها در انتخاب شهردار، تصريح کرد: خوشبختانه خط کشی‌های سیاسی در جلسات شورای شهر تأثیر و جلوه‌ای ندارد و اعضای شورا بر این موضوع اتفاق نظر دارند که مدیریت شهری را مجزای از بحث های سیاسی پیگیری کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر ما به این شاخص‌ها توجه نکنیم و از این معیارها و شاخص‌ها به عنوان نخستین اولویت انتخاب شهردار بهره نبریم، شهروندان تهرانی را از یک شهردار خوب و توانمند محروم کرده‌ایم.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بيان اينكه ارزشي‌بودن شهردار يكي از شاخص‌هاست، اظهار داشت: شهردار تهران بايد در طول سابقه كاري‌اش نشان داده باشد كه از پرچمداران گفتمان انقلاب اسلامي است.

تقي‌پور با بيان اينكه از نظر ما موضوع فتنه براي انتخاب شهردار يكي از شاخص‌هاست، تأکيد کرد: انتظار ما از كسي كه شهردار مي‌شود التزام عملي به ولايت فقيه است و اين جزء ارزش‌هاي بنيادي و اساسي است.

وی با اشاره به گزینه های مطرح شده برای تصدی شهرداری تهران، افزود: مقرر شده است تا گزینه های مطرح برای تصدی شهرداری برنامه های خود را به شورا ارائه دهند و برنامه های آنها در جلسات شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

تقی‌پور با بیان اینکه اعضای شورای شهر از گزینه های مطرح برای شهرداری تهران درخواست برنامه کرده اند، گفت: اگر بحث ها و خط کشی های جناح های سیاسی در تصمیمات اعضای شورای شهر وارد شود، حتما مدیریت شهر تهران دچار آسیب خواهد شد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در ادامه با اشاره به برخی اظهارنظرها پیرامون عدم تعامل شورای شهر سوم و شهرداری، تصریح کرد: با توجه به وسعت کاری که در شهر تهران انجام شد، اگر راه‌ها و مسیرهای قانونی را ملاک قرار دهیم من شخصاً نمره خوبی به دوره قبل شورای اسلامي شهر و شهرداری تهران می‌دهم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سلایق در شورای شهر متفاوت است، تأکید کرد: تعامل خوبی بین شورای شهر و شهرداری بوده است و بیشتر اعضای شورا نسبت به تعامل شهرداری با شورای شهر نظر مساعدی دارند.

وی محمدباقر قالیباف را به عنوان جدی‌ترین گزینه برای تصدی شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: خوشبختانه آقای قالیباف اعلام کرده‌اند که هم آمادگی و هم انگیزه لازم برای خدمت در شهر تهران را دارند.

وی با اشاره به عملکرد موفق قالیباف در شهر تهران عنوان کرد: در میان شهردارهایی که بعد از انقلاب مسؤولیت شهر تهران را برعهده داشته‌اند، سابقه کاری قالیباف نشان می‌دهد که ایشان جزء موفق‌ترین‌ها بوده است و عملکرد موفقی از خود در میان شهروندان تهرانی به جا گذاشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
شهر نیاز به مدیریتی جدید دارد، البته نه بعضی آقایان. بهتر است اعضای محترم شورای شهر، گزینه های توانمند و جدید را مطرح کنند تا بعد 8 سال مدیریت شهری نفسی تازه بکشد...