سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱۳
۲۵
نسخه عجیب مدعیان اصلاحات برای موضوع هسته‌ای؛

روزنامه اصلاح‌طلب: به غرب امتیاز بدهیم اما امتیاز نگیریم!

دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 308836
یک روزنامه اصلاح طلب در مطلبی عجیب رسما خواستار امتیازدهی به غرب بدون دریافت مابه ازا شد.
به گزارش جهان روزنامه اصلاح طلب "بهار" در یادداشتی با عنوان "«ابتکار یکجانبه» در موضوع هسته‌ای" با اشاره به پرونده هسته ای کشورمان خواستار اعتمادسازی یکجانبه از سوی جمهوری اسلامی ایران با غرب و امتیاز دادن یکسویه به آنها شد.

"بهار" نوشت: تاکنون موضوع هسته‌ای، عمدتا تمرکز بر معامله (بده – بستان) بوده است، اما سیاست «ابتکار یکجانبه» خروج از این چارچوب را پیشنهاد و یک اقدام اعتمادساز یک‌طرفه را توصیه می‌کند. در واقع در موضوع هسته‌ای، دستگاه دیپلماسی ایران باید دست به یک «ابتکار یکجانبه» اعتمادساز بزند. بدون آن‌که بخواهد ما‌به‌ازا و امتیازی در قبال آن دریافت کند.

روزنامه اصلاح طلب برای ابتکار خود مثال هم ذکر و توصیه کرد: این «ابتکار یکجانبه» اعتمادساز می‌تواند در هر یک از حوزه‌های شفاف‌سازی در برنامه هسته‌ای (transparency)، اقدامی در راستای ارتقای نظام راستی‌آزمایی Varification)، یا عدم ‌اعمال حقی از حقوقمان باشد. به‌طور مثال در یک اقدام یکجانبه ایران می‌تواند 50 کیلوگرم از اورانیوم غنی شده با خلوص 20‌درصد خود را تبدیل به میله سوختی کند.

رسانه اصلاح طلبان تندرو در ادامه به توجیه پیشنهاد خود پرداخت و نوشت: «ابتکار یکجانبه» از سوی ایران کارکرد «اعتمادسازی» دارد و نشان‌دهنده حسن‌نیت و همچنین عزم سیاسی کشور برای حل پرونده هسته‌ای است. در وهله دوم، «ابتکار یکجانبه» توپ را به زمین طرف مقابل می‌اندازد... مخالفان سیاست «ابتکار یکجانبه» ممکن است بر احتمال بی‌نتیجه بودن این سیاست تمرکز کنند یا حتی انگ «سازش‌کاری» بزنند، اما باید توجه داشت که نخست، مزایای خارجی و داخلی این سیاست از هزینه‌های آن بیشتر است و بنابراین حتی با وجود احتمال شکست، ارزش ریسک را دارد.

مدعیان اصلاحات در حالی پیشنهاد اعتمادسازی یک طرفه را می دهند که جمهوری اسلامی ایران در طی بیش از یک دهه گذشته مکرراَ اقدامات اعتمادساز را در قبال طرف غربی انجام داده و نتیجه نگرفته است. بطور مثال در همین دوران اصلاحات پروتکل الحاقی (که به بازرسان آژانس اجازه می داد در هر زمان و هر مکان از تاسیسات هسته ای کشورمان بازدید کنند) بطور داوطلبانه و پیش از تصویب در مجلس از سوی ایران اجرا شد همچنین همه تاسیسات مهم هسته ای در اقدامی عجیب تعلیق شد اما ماحصل این اقدامات اعتمادساز صدور 6 قطعنامه علیه کشورمان در شورای حکام آژانس انرژی اتمی بود. گویا نویسنده مطلب مذکور حافظه ضعیفی دارد چرا که ده‌ها مورد بازرسی های ماموران آژانس از تاسیسات اتمی، توافقنامه تهران (با حضور ترکیه و برزیل به نیابت از امریکا)، هزاران صفحه توضیحات ایران به آژانس، نصب دوربین های آژانس بر روی تاسیسات هسته ای کشورمان و ده ها اقدام اعتمادساز دیگر را از یاد برده است. آیا سزاوار است در برابر دشمنی که دستش به خون دانشمندان هسته ای کشورمان آلوده است، باز هم امتیاز بدهیم و مابه ازا نخواهیم؟!

گفتنی است حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی 22 خردادماه سال جاری در دیدار اقشار مختلف مردم خاطرنشان کردند: عرصه بین المللی، عرصه تعارف و رودربایستی نیست و هر قدر شما ضعف نشان دهید و عقب بنشینید دشمن جلوتر می آید... گاهی به خاطر مصلحت، بعضی حرف ها را قبول کردیم اما دشمن پا روی حرف خودش گذاشت و با جسارت بیشتر جلو آمد، بنابراین باید در مقابل خواسته های نامشروع بیگانگان با قدرت ایستاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصلاح طلبیه دیگه!
آخر ملی گرایی که میگن همینه ها!
لعنت خدا براین وطن فروشان پست و فرومایه!!!! این افرادی که فقط به دنبال خوش گذرانی در این دنیا بوده که چند صباحی بیشتر نیست.
United States
چه سندی بهتر از این برای تفکرات خائنانه این طیف؟
سعید
United States
جهان جان! مطمئنی که این مطلب رو یه ایرانی نوشته؟ شاید تو بی بی سی نوشته شده؟یا شاید مطلب ترجمه ای بوده. مگه میشه یه ایرانی چنین پیشنهادی بده؟!!
مرتضوی
United States
بعد هم میگن ما وطن دوست هستیم و ایران رو دوست داریم
شعار واقعی شون اینه: "نه غزه نه لبنان .... تو کل ایران"
همولایتی
United States
آی آی آزادی نیست... ما نمیتونیم علیه مملکتمون مطلب بنویسیم... نمیتونیم علیه منافع ملی مون مطلب بنویسیم... آزادی نیست... نمیگذارند بنویسیم که انرژی هسته ای نمیخواهیم.... به حرف ما گوش نمیدن که باید نوکر غرب بشیم... اینا تعقل ندارند بخاطر همین مطیع غرب نمیشن... آی آقای علی مطهری به داد ما برس... آقای اوباما به داد ما برس... ما نمیتونیم هر مسخره بازی که خواستیم تو مملکت مون بکنیم...
رسولی
United States
روزنامه بهار متعلق به طیف خاتمی است و پولشو اونا میدن. حقیقتن افراطی است. این نظرش هم نظر اصلاح طلبانی چون خاتمی است.
رسول
بابا بیچاره چیزی ننوشته .گفته 50کیلو اروانیوم خودمونو تبدیل به میلیه ی سوختی برای خودمووون کنیم ... ای وای وطن به فروش رفت!!!!
سعيد
Iran, Islamic Republic of
اينا همونايي هستند كه جام زهر به اقا تعارف كردند چه توقعي غير از اين ازشون داريد منتظر بدتر از اين بايد بود وقتي وزير ما ميگه بايد به دنيا ثابت كنيم خطرناك نيستيم اينها كه ديگه قيد و بند ديپلماتيك هم ندارند
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار بود به غرب امتیاز بدهیم پس چرا مردم انقلاب کردند؟؟؟ شاه که بهتر از اصلاح طلبها به غربیها امتیاز می داد. حداقل چهارتا اسلحه می گرفت اما تجربه ثابت کرده که اگر جمهوری اسلامی امتیاز دهد فقط قطعنامه های خصمانه و تهدید و امثال اینها می گیرد.!!!! حداقل اصلاح طلبهای خودباخته بروند و رسم نوکری را از شاه بیاموزند.
محمد
قربون شکل ماهت آخه کجای این نوشته اومده امتیاز بدهیم اما امتیاز نگیریم. اعتماد سازی یعنی امتیاز دادن؟خدایا به همه دوستان جاهلمان آگاهی عنایت کن
Iran, Islamic Republic of
به ایشان هم عقل و فهم عنایت بفرما!
Iran, Islamic Republic of
ازموده را ازمودن خطاست
در دوره خاتمی مشخص شد که امریکا نمی خواهد ما پیشرفت کنیم
در سال 88 مشخص شد که اصلاح طلب ها منافع خود را به منافع ملی ترجیح می دهند
زف
Iran, Islamic Republic of
عقل که نباشه جون درعذابه
Iran, Islamic Republic of
آخه یکی نیست بگه مگه قبلا همین خیانت رو نکردید؟؟؟؟؟؟!!!!
مگه یکجانبه تمام فعالیتها رو تعطیل نکردید...
چرا یکی تو این مملکت نیست بزنه تو دهن اینها؟!!!!!!!!!!!!!!!
کم شهید دادیم؟!
کم هزینه تحمل کردیم؟!
آخه این افساد طلبها چی میخوان از جان این مملکت...
بلند شید خبر مرگتون برید پیش اربابتون دیگه
ملت
حالا حرفی هم بشنویم از مادر عروس
محمد رهنما
United States
سخنی با سر دبیر:
تو خماریش بمونی بهتره
يك بيننده واكنش آن خانم و آقا در كنفرانس برلين
Iran, Islamic Republic of
منتظر باشيد ممكنه تلويزيون دوبار ه يك فيلم سوپر سانسور شده از اون رقص ها اونم با جمعيت بيشتر پخش كنه!!!!
غفاری
بهار راست می گوید ، اعتماد سازی کنیم مثل زمان ریاست جمهوری خاتمی . دیدید که اعتماد سازی کردیم و ما را محور شرارت خواندند!
بدبختهای ندیدبدید دارن از ذوق زدگی میمیرن
خب چرا نمیرین همون ینگه دنیا بونین بهتون یه شبکه بدن ؟
هر وقت هم ایران نیاز به نجات بخشی داشت از همونجا نجاتش بدین !!!
ای بیچاره ها
یکی از روزنامه نگارهای اصلاح طلب میگفت تو ایران حس خفگی دارم خصوصا روزهایی که راه پیمایی میشه اصلا از خونه بیرون نمیام ...
یاد حکایت شغال در جمع شیرها افتادم
واقعا چرا نمیرین شما که با اومدن یک یانکی اینجور ذوق زده شدین؟!
Iran, Islamic Republic of
به چند فروخته است
حسن
ننگ برخائنین به وطن و خون شهدا.
سروش
اینها این قدر ساده لوحند؟ بازی سیاست یعنی بده بستان، بعد این چه سیاستیه؟ اسمش رو چی می تونی بذاری؟ یعنی مردم و سیاستمداران ما رو بچه تر از این فرض کردید؟ توی این دوره زمونه سر یه انسان بی غل و غش روستایی رو دیگه نمیشه کلاه گذاشت بعد ما به عمد خودمون رو به اون راه بزنیم که روزگارمون بگذره واقعا که!

حضرت آیت الله بهجت( رحمت الله علیه) می گفتند که ما آمده ایم تا با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم نه به هر قیمتی زندگی کنیم.

نویسنده این مقاله در این روزنامه به اصطلاح اصلاح طلب یک مزدور خودفروش بیشتر نیست. یا یک بی سواد تحصیل کرده نما.
خيلى شلوغش كردين