جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۳
امام جمعه تبریز:

وضعیت فعلی جامعه برای متدینین قابل تحمل نیست

این مملکت برای حجاب و عفاف شهید داده است
دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 308811
امام جمعه تبریز گفت: متأسفانه هیچ واکنشی در مقابله با نوع پوشش میهمانان خارجی صورت نمی گیرد و شاهدیم که این افراد در ملأ عام با لباس‌های محلی خود تردد می‌کنند.
وضعیت فعلی جامعه برای متدینین قابل تحمل نیست
به گزارش جهان به نقل از رسا، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر این‌که همه در قبال حفظ و حراست از ارزش‌ها مسؤول هستیم، اظهار داشت: نیروی انتظامی به واسطه وظیفه قانونی خود مکلف است با مصادیق منکرات مقابله کند.

وی با بیان این‌که هیچ‌گونه کوتاهی در این عرصه قابل پذیرش نیست، خاطرنشان کرد: این‌که برخی می گویند، بیرون ماندن چهار تار مو هیچ آفتی برای
متأسفانه در برخی از فروشگاه ها و بوتیک‌های لباس‌، اجناسی به فروش می رسد که در شأن جامعه اسلامی نیست، سؤال اینجا است که این لباس‌ها در کجا تولید می شوند و اگر در داخل چنین چیزی نیست، از کدام مدخل وارد کشور می شوند؟
اسلام نیست، باید بدانند که امروز چهار تار مو و فردا چهار وجب مو از سر بیرون می ماند و پس فردا فرهنگ عریانی در جامعه حاکم می شود و آن موقع هیچ آثاری از اسلام نخواهد ماند.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر مقابله جدی با تولیدکنندگان پوشاک غیرمتعارف در داخل کشور تصریح کرد: باید قانون صیانت از حریم اخلاقی جامعه اجرایی شود، این مملکت برای حجاب و عفاف شهید داده، جایز نیست که با کوتاهی، تساهل و تسامح خون شهدا نادیده گرفته شود.

آیت الله شبستری ادامه داد: متأسفانه در برخی از فروشگاه ها و بوتیک‌های لباس‌، اجناسی به فروش می رسد که در شأن جامعه اسلامی نیست، سؤال اینجا است که این لباس‌ها در کجا تولید می شوند و اگر در داخل چنین چیزی نیست، از کدام مدخل وارد کشور می شوند؟ بنده از روی دلسوزی عرض می کنم که وضعیت فعلی برای متدینین جامعه قابل تحمل نیست.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش ورود گردشگران سلامت از کشورهای همسایه شمالی ایران
باید قانون صیانت از حریم اخلاقی جامعه اجرایی شود، این مملکت برای حجاب و عفاف شهید داده، جایز نیست که با کوتاهی، تساهل و تسامح خون شهدا نادیده گرفته شود.
به شهر تبریز اظهار داشت: متأسفانه هیچ عکس‌العملی در مقابله با نوع پوشش میهمانان خارجی صورت نمی گیرد و شاهدیم که این افراد در ملأ عام با لباس های محلی خود تردد می کنند.

وی ادامه داد: بنده پیشنهادی برای مقابله با این معضل فرهنگی دارم، بهتر در بدو ورود این گردشگران به کشور افرادی در مرزها مستقر شوند و تذکرات لازم را به آنان بدهند و یا لباس هایی با پوشش اسلامی در اختیار گردشگران قرار گیرد تا شاهد چنین وضعیتی در داخل شهرها به ویژه شهر مذهبی تبریز نباشیم.

آیت الله شبستری همچنین یادآور شد: گاه مشاهده شده که به علت ارزش پولی بالای گردشگران جمهوری آذربایجان، آنان با خرید ارزاق و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و فروش آن در آن سوی مرزها، تمام هزینه های درمانی و سفر خود در ایران را تأمین می کنند، بایستی راهکاری برای مقابله با این معضل نیز اندیشیده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ziba
Iran, Islamic Republic of
اقای شبستری فرمایشات شما کاملا صحیح می باشد ولی اگر برقیمت مسکن ؛بیکاری جوانان یا حقوق پایین دریافتیشان وگرانی کمی تامل بفرمایید متوجه میشوید اگر ازدواج جوانان اسان شود خود بخود برخی ناهنجاریها بهبود می یابد
آقای امام جمعه فقط چند تار مو نیست الان آستین های زنان تا آرنج کوتاه شده.
اصغر
جناب شبستری ضربه به اسلام از خانه آقایان زده می شود که فرهنگ اشرافیگری را توسط آقا زاده ها ترویج می کنند