جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

منع قانونی‌حضوریک عضودر شورای‌شهرتهران

عضو علی‌البدل جایگزین وی می‌شود
يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 308550
عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مهدی حجت در شورای شهر منع قانونی دارد و نمی‌تواند به صورت همزمان در سازمان میراث فرهنگی فعالیت داشته باشد.
به گزارش جهان، محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با تسنیم، درباره فعالیت همزمان مهدی حجت در شورای شهر دوره چهارم و معاونت وی در سازمان میراث فرهنگی،‌ اظهار داشت: بر اساس بند ۲ ماده ۲۸ قانون سرپرست‌‌ها و معاونین سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نهادهای دولتی یا وابسته به دولیت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می‌کنند نمی‌تواند در عضویت شورای شهر باقی‌بماند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حجت باید یکی از این دو مسئولیت را انتخاب کند.

مهدی حجت فوق لیسانس معماری دانشگاه تهران و دارای دکتری حفاظت از بناهای تاریخی (دانشگاه YORK انگلستان) است. از جمله سوابق اجرایی حجت می‌توان به جانشینی وزیر در سازمان ملی حفاظت آثار باستانی ایران، عضو شورای مشورتی کمیته ملی یونسکو، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و جانشین وزیر فرهنگ در شورای عالی معماری و شهرسازی اشاره کرد.

وی در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران در فهرست اصلاح طلبان قرار داشت و به شورای شهر تهران راه یافت؛ اما شب گذشته با حکم محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی، به سمت معاونت و قائم مقام وی منصوب شد.

حجت در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد: اگر امکان فعالیت در شورای شهر برایم قانونی باشد در شورا خواهم ماند در غیر این صورت فقط در سازمان می‌مانم و عضو علی‌البدل جایگزین من خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *