پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۵
۴۰
یکه سالاران دوباره آمدند...

هاشمیزاسیون اجباری شهرداری تهران در پیش است؟!

تکرار ادعاهای فرقه انحرافی حاکم بر دولت احمدی نژاد درباره شهرداری
دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 308411
ایشان میل به یکسان سازی قدرت رسمی دارند و کلیدواژه این راهبرد هم ادعای فراجناحی بودن است.
هاشمیزاسیون اجباری شهرداری تهران در پیش است؟!
گروه سیاسی جهان نيوز: درباره منش سیاسی آیت الله هاشمی می توان به تفصیل سخن گفت. مشخص است که بنا به مشی عملگرایانه ایشان این تفصیل می تواند حتی سرفصل یک پژوهش بنیادی باشد. اما فارغ از این امر باید به نکته ای اشاره کرد که آیت الله هاشمی به آن اشارتی خاص داشته اند.

ایشان اخیرا گفته اند که مردم در انتخابات اخیر نشان دادند که از چه چیزی منزجراند. به طور مشخص ایشان انتخابات را به جدال میان دوگانه «شیدایی- انزجار» تعبیر کرده اند. بدیهی ترین پیامد و بسامد این تحلیل می تواند تعمیم آن به انتخاباتی باشد که ایشان به عنوان بخشی از معادله انتخاباتی عیان و پنهان در آن حضور داشته اند. بدین معنا که می توان حکم کرد چنین امری در انتخاباتی که ایشان هم در آن حضور داشته اند صادق است. البته بدیهی است که چنین تعبیری را نمی توان درباره انتخابات های گوناگون به کار برد و خلق چنین دوگانه ای از بن و اساس اشتباه است.

روزگاری هاشمی به عنوان ریشه نابسامانی ها شناخته می شد اما به علت عملکرد مسأله دار احمدی نژاد نزد افکار عمومی احیا شد و اکنون یکه تاز میدان سیاست است. این یکه تازی اما بنا به خصلت سیاسی قدیمی که نزد ایشان موجود است می تواند به یکه سالاری حادی بدل شود. ایشان میل به یکسان سازی قدرت رسمی دارند و کلیدواژه این راهبرد هم ادعای فراجناحی بودن است. در این راهبرد طیف های مختلف سیاسی گاه با امتیاز و گاهی با تحقیر یا با اغواء همراه خود می شود و هر سطحی از قدرت که قابلیت یا استعداد برآمدن و برهم زدن یکسانی ساخت قدرت را داشته باشد باید حذف شود.

این حذف اما بنا به کهنه کار بودن حضرت ایشان در عالم سیاسی، جوری طراحی می شود که یک فرایند مدنی جلوه کند، فرایندی که عمیقا ماهیت غیر مدنی دارد و ناظر به محو فرایندهای تفکیک از حوزه سیاست است.

بر این اساس طرح نام محسن هاشمی برای شهرداری تهران را باید تلاش آگاهانه برای یکسان سازی ساخت قدرت دانست. شهرداری تهران بنا به تعبیری خود یک «دولت کوچک» است و آیت الله هاشمی می خواهد با در دست گرفتن این دولت کوچک امکان تحرک مدنی را از منتقدان خود سلب کند.

محسن هاشمی سالها یک مدیر میانی در شهرداری تهران بوده و عملکرد چندان درخشانی هم ندارد. اما آیت الله هاشمی با طرح نام فرزند خود برای جایگزینی وی با مدیری که هشت سال است تهران را «ملی» اداره کرده است و به گواه تحلیگران داخلی و خارجی و حتی منتقدان خود در اداره شهر موفق بوده است، تلاش می کند.

اکنون پروژه یکسان سازی قدرت به نحوی پیگیری می شود که طی آن آیت الله هاشمی بی اعتنا به این مقولات مدنی که رضایت مردمی را در پی داشته است، به یکسان سازی قدرت رسمی می اندیشد. حجم انبوه خبرسازی و شایعه پراکنی حامیان رسانه ای هاشمی در این روزها به قدری اوج گرفته که تنها در هنگامه انتخابات می شد برای آن نمونه ای یافت. از خبرسازی پیرامون پست گرفتن قالیباف تا تکرار ادعاهای فرقه انحرافی حاکم بر دولت احمدی نژاد درباره شهرداری، گوشه ای از تلاشهای طیفی است که «قدرت اندیش» است و فتح کرسی های قدرت را غایت خود می داند.

بنابراین واضح است که اگر اصولگرایان هشیاری پیشه نکنند چه خطراتی در پیش خواهد بود. مردم از خدمات ۸ ساله شهرداری تهران مسرور و مشعوف اند و این سرور و شعف را باید از گزند سیاست زدگی خشن و پروژه محور دور کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
با سلام
اگر اینگونه که راقم این سطور مدعی اند مردم از خدمات 8 ساله جناب قالیباف مسرور و مشعوف بودند چرا در انتخابات ریاست جمهوری در همین شهر به جناب ایشان اقبالی نشان ندادند؟!
Bulgaria
سلام
شاید مردم دیگری رو بهتر دونستن. این چه استدلالیه که می کنی؟ اثبات یکی، موجب نفی دیگری نمیشه
به دلیل اینکه تهران همه ایران نیست.
من این پاسخ را در جواب سید دادم ، منظورم این است که مردم در ریاست جمهوری نگاه ملی تر دارند و همه جوانب را در نظر می گیرند و شاید صرفا خدمات شهری را لحاظ نکنند.
Australia
سلام
عزیز در همین تهران هم به آقای قالیباف رای اول ندادند!
محض توجه عرض کنم تا قبل از روز مناظره قالیباف با اختلاف فاحش در همه نظرسنجی ها اول بود که این نشان از راضی بودن مردم از خدمات او بود اما پس از مناظره رای به نفع دکترروحانی برگشت
صاحب يك كليد طلايي(از نوع كاغذي ) با بند بنفش
Iran, Islamic Republic of
نه اينكه حالا راي آورنده ها خيلي براي ايران كاركردن حتي براي شهرهاي كوچك خورشون هم كاري نكردن فقط موقع انتخابات ياد شهرو مردمش مي افتن .واقعا براي نوع تحليتون متاسفم.
لیلا
Latvia
قیاس مع الفارق است
Iran, Islamic Republic of
یاد بگیر فارسی رو پاس بدار
خب شما بهش یاد بده!
طاهر
Iran, Islamic Republic of
من هم نمي دانم چرا بعضي ها اينقدر فراموش كار مي شوند . البته حرص و طمع براي دست يافتن به قدرت در پوسته دين ديگر جواب نداد . و ما ترجيح داديم به مدلهاي هاشمي و خاتمي راي دهيم.
Turkey
"عملکرد مسأله دار و فاجعه بار احمدی نژاد "
:)))))))
آقای زاکانی خودشون تشریف فرما میشدن با عملکرد رویاییشون ببینیم چیکار می کردن :)
از کجا فهمیدید که مردم تهران از خدمات قالی باف مشعوف و مسرور است ؟ احتمالا از رای 700 هزار نفری بعد ان همه ریخت و پاش و ... !/
در جواب سید اینکه مردم دنبال موج پیش می روند و شایسته سالاری را مد نظر ندارند
ram
اونوقت اگه جلیلی رای میاورد یا قالیباف رای به گفتمان اصیل انقلاب اسلامی بود...
هاشمی پاکدست تر از قالیباف هست همانطور که برای مردم ثابت شد آیت الله هاشمی پاکترین دولت بود
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
بابا شهرداری که سهله ایران داره هاشمیزه میشه بابا بریتانیا عجب نقشه هایی داری دمت گرم!
محسن هاشمي صلاحيت شهرداري تهران را دارد
ملت همه راضی اند حالا شما جهانیها ناراضی هستین اصلا مهم نیست زیاد خودتون رو عددی حساب نکنید
amir.12
اسم شما ملت هست یا فامیلیتون؟؟؟؟؟
همچین گفتید همه ملت فکر کردم .....
Iran, Islamic Republic of
سالهاست که سعی کردید نام هاشمی و خاتمی را خراب کنید اما خدا جای حق نشسته.انشالله انتخابات مجلس...
شوخی می کنید،هاشمی واقعا اعتباری نزد مردم داره؟!!!
كنجكاو
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد نمي دونم چراياد بارگاه يزيد افتادم وقتي به حضرت زينب گفت خدا خواست تا ما پيروز شويم و ............
شما اظهار نظر نکنید بهتر است
جهان نیوزیها اگر اصول گرا هستید بر اساس اخلاق اصول اسلامی تحلیل کنید این تحلیل ها که با هیچ اصول اطلامی سازگار ندارد همه اش تهمت و دورغ و سوء ظن
از روستای سار کاشان
هاشمی خار چشم نااهلان و تازه بدوران رسیده ها و نامحرمان انقلاب است.
Iran, Islamic Republic of
ايشون خيلي نگران نيروهاي دلسوز بودن
حالا معلوم شد كه منظورشون از نيروهاي دلسوز چي بوده!
رضا
سلام
همه به عملكرد شما اصولگران در هشت سال گذشته بر ميگردد جناب دكتر.
امتحان خوبي پس نداديد كشور را به ورطه ورشكستگي اقتصادي سياسي كشانديد. كمي در خلوت فكر كنيد! مردم اشتباه نمي كنند
Australia
انصافا هیچکدام از گزینه ها با قالیباف قابل قیاس نیست
Iran, Islamic Republic of
هاشمي ماه پشت ابر بود؛ ابري که بداخلاقهاي سياسي، رياکاران و زياده خواهان و طالبان قدرت آن را ساخته بودند تا به خيال خودشان هاشمي از انقلاب حذف کنند غافل از اينکه خداوند فرموده است:
«ان تنصروا الله ينصرکم و...»
طاهر
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ببينيد نظر مثبتي در باره اين خبر نديدم يعني شما بفهميد كه داريد تحليل غير واقعي و از روي عناد و بدخواهي كه با افراد داريد ، ارائه مي دهيد. پس كمي تعقل كنيد . ودر نهايت اينكه بيشنرين ضربه را به آقاي قالي باف همين دوستان مدعي دين و مذهب وارد كردند. ولي چون به هاشمي حساس هستند اينچنين حرفهايي را بيان مي كنند.
يك تماشاچي حرفه اي فيلم سينمايي
Iran, Islamic Republic of
فيلم هاي ده نمكي هم خيلي راي مياره .
محمدرضا زارع
بسمه تعالي
آقاي ......سلام . از چه نگراني ! مگر اعضاي شوراي شهر منتخب مردم نيستند؟ بگذاريدبدون فشارهاي رواني كارشان را بكنند . اگر از انتخاب مردم ناراضي هستيد ، برخي هم از انتخاب شما توسط مردم ناراضي اند . در هر صورت همه انتخاب ها براي همه راضي كننده نيست .بلاخره تكليف چيست ؟ دست از اين جو سازي هاي مشمئز كننده برداريد . شرع و قانون را مد نظر قرار دهيد . روز حساب و كتابي هم وجود دارد ها !
نويسنده و سايت محترم! جواب اين عبارت را در روز قيامت ميدين؟
"عملکرد مسأله دار و فاجعه بار احمدی نژاد"
حسین
United States
آقایان اصولگرا در خواب غفلت بودند و هستند و همچنان دارند بر سر قبری که مرده در آن نسیت گریه میکنند. و همچنان در زمین آقای هاشمی رفسنجانی بازی می کنند . همگان آگاهند که سناریوی تخریب احمدی نژاد و دولت وی را آقای هاشمی رفسنجانی برنامه ریزی و عملیاتی نمودند.
اما آکاهان و مخالفین زر و زور و تزویر همچنان و همواره آقای هاشمی را به عنوان ریشه نابسامانی ها می شناسند و متوجه هستند دولت احمدی نژاد را طوری وانمود میکردندکه عملکرد وی مسأله دار و فاجعه بارنزد افکار عمومی معرفی گردد .
بهر حال این خاندان هاشمی رفسنجانی است که اکنون یکه تاز میدان سیاست ایران شده. اما این دوران برای هاشمی خیلی کوتاه خواهد بود!!!
از انحرافی و مساله دار نامیدن احمدی نژاد مردم سود بردن یا آقای هاشمی؟
افشاریان
نه بابا باید بگویید هاشمیزاسیون گوشه گوشه کشور در راه است...ا
ندک اندک پیرمردان کارگزاران سازگاران با فئودال می رسند!!!
هاشمی میخواهد خود را تنها ترین و اخرین منجی کشور وانقلاب نشان دهد وطوری رفتار میکند که هرکسی بجز او باعث نابودی کشور میشود.
بعد از 4 سال ما دوباره به کسي غير از روحاني بر مي گرديم اگر فقط اعتدال حرف باشد و اينها نيز دچار افراطي گري شوند
رضا
Iran, Islamic Republic of
تیترت منو کشده جهان نیوز!!!