جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آمریکا صدها بمب خوشه‌ای به عربستان می‌فروشد

شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب: 308405
آمریکا به تازگی قراردادی به ارزش 640 میلیون دلار برای فروش بمب‌های خوشه‌ای، با عربستان به امضا رسانده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، با وجود آنکه 83 کشور دنیا استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را ممنوع اعلام کرده‌اند، آمریکا برای فروش این بمب‌ها به عربستان سعودی قراردادی به ارزش 640 میلیون دلار امضا کرده است.

یک بمب خوشه‌ای پیش از رسیدن به زمین، به ده‌ها یا حتی صدها بمب کوچک‌تر تبدیل می‌شود و از این طریق تلفات و خرابی گسترده‌ای بر جای می‌گذارد. از این نوع بمب برای حمله به تجمعات، خودروهای سبک و انتشار مین و گاز سمی استفاده می‌شود.

فروش 1300 بمب خوشه‌ای به عربستان در حالی صورت می‌گیرد که هم آمریکا و هم عربستان مدعی‌ هستند از این نوع بمب در سوریه استفاده شده و این امر را مورد انتقاد قرار می‌دهند. یک گروه مبارزه با این نوع بمب‌ها به نام ائتلاف تسلیحات خوشه‌ای این اقدام و تناقض در رفتار آمریکا و عربستان را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرده است: اعلام فروش این بمب‌ها در حالی اعلام می‌شود که هم عربستان و آمریکا همراه با جامعه بین‌الملل استفاده از این تسلیحات در سوریه را محکوم کرده‌اند.

تاکنون 112 کشور دنیا پیمان ممنوعیت استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را امضا کرده‌اند و این موضوع در 83 کشور تبدیل به قانون شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *