پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تغییر شرایط انتخابات شورای هیآت‌ مذهبی

پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 307915
معاون اداره‌کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی از تغییر شرایط داوطلبان شرکت در چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در برخی استان‌ها خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسینم، حسام سیروس صبح امروز در دومین نشست ستاد مرکزی انتخابات شورای هیئت‌ها مذهبی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: براساس آئین‌نامه این انتخابات برخی از شرایط داوطلبان برای شرکت در این دوره شامل دارا بودن گواهی نامه دوره‌های آموزش مدیریت مسئولان هیئت‌های مذهبی و آسیب‌شناسی عزاداری و مدرک تحصیلی کاردانی بوده و حداقل و حداکثر سن داوطلبان هم ۲۵ و ۶۰ در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به درخواست برخی استان‌های کشور برای تغییر در شرایط داوطلبان انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی، افزایش سن داوطلبان به ۶۵ سال و کاهش سطح تحصیلات از کاردانی به دیپلم را مهمترین درخواست هیئت‌های مذهبی استان‌ها برای برگزاری چهارمین دوره این انتخابات برشمرد.

سیروس با بیان اینکه در تدوین آئین‌نامه چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی و تعیین شرایط داوطلبان، ارتقاء سطح علمی اعضاء و افزایش کارآمدی این شورا مدنظر بوده است، تصریح کرد: تغییر در شرایط داوطلبان تنها در صورتی که تعداد کاندیداها در این انتخابات در مراکز شهرستان‌ها کمتر از تعداد اعضای اصلی و علی‌البدل شورا بوده و این موضوع منجر به تعطیلی شورای هیئت‌های مذهبی در آن شهرستان شود، امکان‌پذیر است.

معاون اداره‌کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها می‌توانند با توجه به شرایط خاص اعلام شده برای تغییر در شرایط سنی و مدرک تحصیلی داوطلبان در برخی شهرستان‌ها به آئین‌نامه دوره سوم انتخابات شورای هیئات مذهبی مراجعه کنند.

سیروس با بیان اینکه چهارمین دوره انتخابات شوراهای هیئات مذهبی سوم آبان امسال، همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: نام‌نویسی از داوطلبان شرکت در این انتخابات از بیست و سوم شهریور آغاز شده است.

وی، مهلت نام‌نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای هیئت‌ها مذهبی را سوم شهریور اعلام کرد و گفت: اعضاء شوراهای هیئت‌ها مذهبی به مدت چهارسال مسئولیت هدایت امور و برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هیئت‌های بر عهده می‌گیرند.

سیروس، رصد اولویت‌های فرهنگی و مشکلات پیش روی هیئت‌های مذهبی، استفاده بهینه از ظرفیت‌ دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای ارتقاء امور پشتیبانی و حمایتی از هیئت‌ها، برنامه‌ریزی برای ارتقاء سطح آگاهی‌های مذهبی اعضای هیئت‌های مذهبی و بررسی آسیب‌ها و انحرافات مراسم مذهبی و ارائه راهکار برای کاهش آن‌ها با بهره‌مندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید را از جمله ماموریت‌ها و وظایف شوراهای هیئات مذهبی دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *