سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
مجتبی شاکری:

شانس قالیباف از همه بیشتر است

شهرداری محسن هاشمی منتفی است
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 307715
عضو شورای شهر چهارم تهران ضمن انتقاد از حاکم شدن نگاه سیاسی و جناحی بر شورای شهر تهران گفت: گزینه های زیادی برای شهرداری تهران مطرح شده اند از جمله فتاح، مهرعلیزاده، رستم قاسمی، زاکانی، قالیباف، محسن رضایی و نیکزاد که شانس قالیباف برای کسب رای اکثر اعضای شورای ۳۱ نفره بیشتر است.
به گزارش جهان، مجتبی شاکری در گفتگو با مهر، درباره آخرین تحولات جناح بندی اعضای شورای شهر تهران ضمن انتقاد از سیاسی کردن شورای شهر، گفت: از همان بدو اعلام نتایج انتخابات شوراها نگاه سیاسی و جناحی بر آن حاکم شد و برخی با جناح بندی کردن این شورا سعی در تصاحب آن به نام خود دارند.

عضو شورای شهر چهارم، با بیان اینکه شورای شهر جای سیاسی کاری نیست بلکه جای اعمال سیاست های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی است، گفت: اعضای شورای شهر چهارم برای دوری از رفتارهای سیاسی، سه کمیته برای اصلاح آئین نامه داخلی، تعیین کمیسیون های شورا و تعیین شاخص ها برای انتخاب رئیس شورا و شهردار تشکیل دادند.

وی افزود: تمام کسانیکه در معرض نامزدی برای شهرداری و ریاست شوراها هستند در کمیته تعیین شاخص ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و هرکس که بتواند بیشترین امتیاز را بدست آورد به عنوان شهردار و رئیس شوراها انتخاب خواهد شد.

شاکری، همچنین با انتقاد از جناح اصلاح طلب در شورای شهر چهارم، گفت: اخیرا برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران در مصاحبه هایی خبر از قطعیت انتخاب محسن هاشمی با کسب ۲۰ رای از ۳۱ به عنوان شهردار تهران داده اند و تنها هدف آنان از انتشار اینگونه اخبار به راه انداختن نوعی جنگ رسانه ای است ؛ چراکه این گروه در نهایت تنها می توانند ۱۴ رای را همراه خود سازند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: محسن هاشمی که خود در انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شده بود چطور می تواند شهردار تهران شود ، لذا جوسازی و انتشار اینگونه اخبار جای تامل دارد.

وی با اشاره به اینکه ۸ نفر از سوی اصلاح طلبان و ۱۵ نفر از سوی اصولگرایان برای شهرداری تهران مطرح هستند، ادامه داد: فتاح، مهرعلیزاده، رستم قاسمی، زاکانی، قالیباف، محسن رضایی، نیکزاد به همراه برخی گزینه های دیگر مطرح شد اند که تاکنون شانس قالیباف برای کسب نظر اعضای ۳۱ نفره شورای شهر چهارم بیشتر بوده است.

عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه در اولین جلسه رسمی شورای شهر تهران رئیس شورا انتخاب خواهد شد، گفت: مسجد جامعی از سوی برخی از اصلاح طلبان برای ریاست شورا مطرح شده است اما شرایط برای ریاست آقای چمران مهیاتر است، چرا که تجربه، نظم و توانایی ایشان در جمع کردن نظرات افراد از جناح ها و طیف های مختلف ایشان را نسبت به دیگر اعضای ۳۱ نفره برتری می دهد.

وی افزود: کسانیکه در مقابل آقای چمران برای ریاست مطرح شده اند با بررسی لیست حضور و غیاب شورای شهر سوم متوجه می شویم که تحرک پائینی در شورا داشتند و حتی در بسیاری از جلسات شورا شرکت نکرده بودند لذا لزوم آن می رود که رسانه ها در مورد عملکرد اعضای شورای ۱۵ نفره تحقیق و بررسی کنند تا مردم بهتر در جریان کارها و اقدامات این شورا قرار بگیرند که البته برای تصمیم گیری در شورای ۳۱ نفره نیز مفید خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *