جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
تحریف تاریخ به روش جاسوس انگلیس!

آیت‌الله کاشانی عامل اصلی کودتای ۲۸ مرداد بود!

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 307647
ابراهیم گلستان در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی، آیت‌الله کاشانی را عامل اصلی کودتای ۲۸ مرداد دانست!
آیت‌الله کاشانی عامل اصلی کودتای ۲۸ مرداد بود!
این جاسوس سابق، با تبرئه انگلیس و آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد گفت: آنچه آن روز ۲۸ مرداد پیش آمد، در اول حمله ناگهانی ده‌ها چماق به دست‌های سید ابوالقاسم کاشانی بود که نصف روز مردم رهگذر بی‌خبر را از توی میدان توپخانه تا خیابان‌های اطراف آن با کتک زدن بی بهانه و کوبیدن بی‌دلیل هراساندند و رماندند و راندند!

این نویسنده و عامل سرویس جاسوسی انگلیس بدون اشاره به نامه‌ای که روز ۲۷ مرداد توسط آیت‌الله کاشانی به عنوان هشدار خطر وقوع کودتا که خطاب به مصدق منتشر کرد تلاش می‌کند شاه را بی‌خبر از اتفاقات روز ۲۸ مرداد نشان دهد و چهره‌ای مظلوم از وی در جریان کودتا ترسیم کند!

گلستان با حمله به سران و اعضای جبهه ملی با این عنوان که در روز کودتا به حمایت از مصدق برنخاستند آن‌‌ها را به باد انتقاد گرفت.

گفتنی است ابراهیم گلستان، با دریافت پول‌های کلان، به تبلیغ دولت انگلیس در قالب فیلم‌های مستند پرداخت تا به این وسیله خاطره جنایت‌ها و ماهیت استعماری روباه پیر استعمار را در ذهن مردم ایران از بین ببرد.

جلال آل‌احمد، گلستان را از عناصر وابسته به انگلیس معرفی کرده بود.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *